Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"
En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
Det är mest invandrare som begår vissa brott, så som våldtäkt & misshandel. Men stor majoritet av alla mördare är svenskar. Spelar det någon roll? Vem som är högst antal på diverse brott? Låter nästan som Hitler, skyll allt på judar. Idag är det invandrare. Men begår dom ett brott, anser jag att dom ska skickas hem till sitt land. Är det krig där, skulle dom inte misshandlat, rånat eller begått något brott. För mig spelar det ingen roll vilket land personen som begår brottet kommer ifrån.
Jag tänker inte dra alla över en kam och säga att man inte borde ta in människor på denna plats på jorden. Vi kan inte leka gudar, vi är rika och har det bra. Stick härifrån för en viss procent av "erat" folk har begått brott i detta land. För mig finns det inget, dom och vi. Spelar ingen roll om det är en norrman som begår ett brott, skicka tillbaka vederbörande. Samma med alla som kommer från andra länder. Är du inte Född i Sverige ska du skickas tillbaka. Det är många länder som har den lagen. Tycker inte man ska sitta här och diskutera om vart folk kommer ifrån utan en lösning på problemet. Stoppa invandring är att dra alla över en kam, vilket jag anser är extremt fel & egoistiskt. Det finns många som kämpar när dom kommer hit i flykt från sitt land. Som följer lagar, lär sig språket, kulturen, skaffar jobb osv.
Så om Malmö nu har stora problem med invandrare som begår brott, kanske man ska införa att man skickas tillbaka om man inte följer lagarna. Sverige är svart & vitt. Antingen jättemesiga, att inte skicka ut folk som begår brott, eller så skickar vi ut en 16-åring som inte ens begått ett brott. Samma med lagar, för mesiga och sen har vi SD som är starkt emot invandring som många anser är smygrasister. Svart & vitt. Om man bara försöker hitta en balans. Att ta hand om ALLA som flyr från sitt land och skicka ut endast dom som begår brott.
Instämmer. Det hela är mycket enkelt. Sköter du dig som invandrare (och har asylskäl) får du stanna, om du inte sköter dig - get the fuck out. Hur svårt ska det vara liksom?
Jag vill inte slänga ut männen från Sverige, såklart, jag säger bara att det är fjantigt att försöka slänga ut alla grupper som är "mer benägna" att begå brott. Istället ska man försöka få kriminella på rätt väg igen. En teori till att invandrare är "mer brottsbenägna" är att som invandrare är det lätt att hamna i utanförskap, och utanförskap föder kriminalitet.