• Tashie

Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"

En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Svar på tråden Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"
  • Bejje
    100kgpappa skrev 2013-03-05 20:25:21 följande:
    Varför är det så jävla svårt att bara ta till sig fakta??? Man är inte rasist för att man beskriver verkligheten som den är. Det är dessutom synnerligen kontraproduktivt om man vill förbättra situatione i det här landet, eftersom de förebyggande åtgärderna måste anpassas efter verkligheten som den är, inte som man vill att den skall vara.

Invandrare ÄR överrepresenterade, frågan är bara vad vi skall göra åt det, ett vettig intigretetsprogram kanske är en början, och lite motkrav på som kommer hit istället för att bara ge. Självklart i de flesta länder, men här är man ju Hitlers hantlangare direkt om man ens andas något om krav på att kunna hantera svenska språket, försörja sig själv, anpassa sig efter svenska regler och lagar mm.
    Ja helt klart behövs krav och motprestationer. T.ex. ska det vara ett krav att gå på SFI och lära sig språket. Gör man inte det så ska alla bidrag dras in menar jag. Då är det ganska enkelt, antingen går dom dit eller så får de inga pengar. Samma sak ska senare gälla arbetsförmedlingen där idag invandrare särbehandlas. Vi svenskar får ingen ersättning om vi inte går till arbetsförmedlingen och aktivt söker jobb, men det får invandrarna. Samma regler ska gälla dom, går dom inte dit eller söker inga jobb ska all ersättning dras in.

Sen när det gäller lag och rätt så ska de respektera vårt lands lagar. De ska också få information redan när de kommer hit, att begår de brott så skickas de ut. Tycker det är självklart att vill man ha vår hjälp så ska man inte begå brott.

• Meddelande borttaget
  • Bejje
    ruuu skrev 2013-03-14 07:58:07 följande:
    Det är väl inte så konstigt när det är mest svenskar i Sverige? Men om man ser till hur få de är är ju invandrare överrepresenterade? 

Jag tycker man ska försöka rehalibitera svenskar som sitter i fängelse, men har man kommit hit från ett annat land och börjar begå brott så tycker jag inte vi ska lägga ut mer skattepengar på dem än nödvändigt. Skicka iväg dem igen.. 
    Precis! Som jag sa innan så bör de få den informationen när de kommer hit, att begår de brott så åker dom ut. Väljer dom sedan att begå ett brott så har de själva valt att de vill bli utkastade.
  • sladd
    Leo1961 skrev 2013-01-22 17:18:07 följande:
    Vad är detta för en jäkla skitfrågeställning?

Sverige har en tillräckligt stor population för att alldeles av egen kraft producera sina "egna" latmaskar, knäppisar, alkisar, knarkare och kriminella. Finns ingen som helst anledning att öka på problematiken genom att importera grupper som har en högre benägenhet att begå brott. Invandrare utmärker sig extremt när det handlar om grova våldsbrott, rån, misshandel och sexualbrott. Så är det bara!

Jag tycker det är oerhört märkligt att vi först upplåter vår dörr för människor som säger sig fly från det ena eller andra, och som sedan lönar vår gästfrihet så inihelvete illa!
  • Thera0

Det är mest invandrare som begår vissa brott, så som våldtäkt & misshandel. Men stor majoritet av alla mördare är svenskar. Spelar det någon roll? Vem som är högst antal på diverse brott? Låter nästan som Hitler, skyll allt på  judar. Idag är det invandrare. Men begår dom ett brott, anser jag att dom ska skickas hem till sitt land. Är det krig där, skulle dom inte misshandlat, rånat eller begått något brott. För mig spelar det ingen roll vilket land personen som begår brottet kommer ifrån.

Jag tänker inte dra alla över en kam och säga att man inte borde ta in människor på denna plats på jorden. Vi kan inte leka gudar, vi är rika och har det bra. Stick härifrån för en viss procent av "erat" folk har begått brott i detta land. För mig finns det inget, dom och vi. Spelar ingen roll om det är en norrman som begår ett brott, skicka tillbaka vederbörande. Samma med alla som kommer från andra länder. Är du inte Född i Sverige ska du skickas tillbaka. Det är många länder som har den lagen. Tycker inte man ska sitta här och diskutera om vart folk kommer ifrån utan en lösning på problemet. Stoppa invandring är att dra alla över en kam, vilket jag anser är extremt fel & egoistiskt. Det finns många som kämpar när dom kommer hit i flykt från sitt land. Som följer lagar, lär sig språket, kulturen, skaffar jobb osv.

Så om Malmö nu har stora problem med invandrare som begår brott, kanske man ska införa att man skickas tillbaka om man inte följer lagarna. Sverige är svart & vitt. Antingen jättemesiga, att inte skicka ut folk som begår brott, eller så skickar vi ut en 16-åring som inte ens begått ett brott. Samma med lagar, för mesiga och sen har vi SD som är starkt emot invandring som många anser är smygrasister. Svart & vitt. Om man bara försöker hitta en balans. Att ta hand om ALLA som flyr från sitt land och skicka ut endast dom som begår brott. 

"Acceptera ditt förfluta, Lev i nuet, Tro på framtiden" - N.E
  • Cal XVI Gustf
    Tashie skrev 2013-01-21 08:40:35 följande:
    En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
    Vi behöver gå igenom vår lagstiftning och se varför vi har infört lagar som så uppenbart missgynnar män. När nya lagar ska klubbas igenom bör man ha ett genusperspektiv och studera vilka effekter lagen får för män respektive kvinnor så att man undviker att få ett könsdiskriminerande system som vi har idag. Målet ska vara att 50% av de intagna är kvinnor.

• Bejje
    Tashie skrev 2013-01-21 16:17:48 följande:
    Kan vi göra oss av med invandrarna kan vi lika gärna ta bort männen när vi ändå håller på.
    Det låter ologiskt, eller hur? Det är för att det är det. Precis som att det är ologiskt att göra sig av invandrarna. 
    Det är inte alls ologiskt att göra sig av med dom som inte sköter sig.
    Nu tänker jag specifikt på flyktingar som kommit hit och sökt asyl och som flytt från krig och svält och blir omhändertagna av oss, får mat, pengar och boende och sedan svarar med att utföra brott. Det är så respektlöst att man bara spyr. Kan man inte tacka och ta emot utan att tacka genom att vara kriminella så har man givetvis inget i vårt land att göra. Jag tycker de får göra ett val helt enkelt. Antingen är de lagliga och får hjälp av oss eller så utför de brott och blir utvisade. För mig hade det varit ett mycket enkelt val om jag varit flykting.
  • sladd

Instämmer. Det hela är mycket enkelt. Sköter du dig som invandrare (och har asylskäl) får du stanna, om du inte sköter dig - get the fuck out. Hur svårt ska det vara liksom?

• gauda
    Thera0 skrev 2013-05-01 19:24:48 följande:
    Det är mest invandrare som begår vissa brott, så som våldtäkt & misshandel. Men stor majoritet av alla mördare är svenskar. Spelar det någon roll? Vem som är högst antal på diverse brott? Låter nästan som Hitler, skyll allt på  judar. Idag är det invandrare. Men begår dom ett brott, anser jag att dom ska skickas hem till sitt land. Är det krig där, skulle dom inte misshandlat, rånat eller begått något brott. För mig spelar det ingen roll vilket land personen som begår brottet kommer ifrån.

Jag tänker inte dra alla över en kam och säga att man inte borde ta in människor på denna plats på jorden. Vi kan inte leka gudar, vi är rika och har det bra. Stick härifrån för en viss procent av "erat" folk har begått brott i detta land. För mig finns det inget, dom och vi. Spelar ingen roll om det är en norrman som begår ett brott, skicka tillbaka vederbörande. Samma med alla som kommer från andra länder. Är du inte Född i Sverige ska du skickas tillbaka. Det är många länder som har den lagen. Tycker inte man ska sitta här och diskutera om vart folk kommer ifrån utan en lösning på problemet. Stoppa invandring är att dra alla över en kam, vilket jag anser är extremt fel & egoistiskt. Det finns många som kämpar när dom kommer hit i flykt från sitt land. Som följer lagar, lär sig språket, kulturen, skaffar jobb osv.

Så om Malmö nu har stora problem med invandrare som begår brott, kanske man ska införa att man skickas tillbaka om man inte följer lagarna. Sverige är svart & vitt. Antingen jättemesiga, att inte skicka ut folk som begår brott, eller så skickar vi ut en 16-åring som inte ens begått ett brott. Samma med lagar, för mesiga och sen har vi SD som är starkt emot invandring som många anser är smygrasister. Svart & vitt. Om man bara försöker hitta en balans. Att ta hand om ALLA som flyr från sitt land och skicka ut endast dom som begår brott. 
    Bra skrivet
  • Tom Araya
    Tashie skrev 2013-01-21 08:40:35 följande:

Har de begått brott som ska ge fängelsestraff så är det väl bra att de sitter i fängelse. Inget jag skulle lägga energi på att försöka göra något åt.
  • Blue Cross
    Tashie skrev 2013-01-30 16:15:31 följande:

Jag vill inte slänga ut männen från Sverige, såklart, jag säger bara att det är fjantigt att försöka slänga ut alla grupper som är "mer benägna" att begå brott. Istället ska man försöka få kriminella på rätt väg igen. En teori till att invandrare är "mer brottsbenägna" är att som invandrare är det lätt att hamna i utanförskap, och utanförskap föder kriminalitet.

Termen invandrare härstammar alltså från orden in+vandra,du behöver alltså inte slänga ut invandrare för att de inte ska bosätta sig i Sverige utan det räcket med att föra en politik som ser släpper in dem.

Män föds däremot i ungefär samma utsträckning som kvinnor och de skulle således krävas någon form av statlig politik som förordar tvångsabortering av manliga foster ifall vi inte ska ha män i Sverige.
    lennartsdotter skrev 2013-02-06 18:53:07 följande:
    Och sedan då? Hur ska vi jobba vidare då? Vilken grupp ska vi svartmåla och göra oss av med då?
    Det handlar inte om att svartmåla någon utan om att konstatera fakta.
    Fakta har som bekant inga åsikter utan är objektiv och saklig.
    lennartsdotter skrev 2013-02-06 18:53:07 följande:
    Att kasta ut invandrare löser inte grundproblematiken.
    Man måste alltid väga fördelarna mot nackdelarna när man tar vissa politiska beslut; hur skulle Sverige gynnas respektive missgynnas av att man repatrierade (alla) invandrarmän?

Jag menar att det skulle bli en nettovinst för Sverige ifall diverse samhällsbelastande främlingar gavs en enkelbiljett hem,det innebär inte samma sak som att det skulle vara problemfritt utan bara att fördelarna skulle väga tyngre än nackdelarna (vilket inte kan sägas om en politik som skulle tvångsabortera alla manliga foster i Sverige).

Svar på tråden Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"