Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"
En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
TS:
Eftersom en mycket stor del av de män som sitter i våra fängelser är invandrare, kanske vi kan slå två flugor i en smäll. Vi stoppar det mesta av invandringen och slipper en massa män i våra fängelser.
Invandrare begår generellt inte mer brott än infödda svenskar så de som säger så vet inte vad de pratar om. Bara att stänga öronen.
jag håller med
jag är helsvensk och har begått fler brott än de flesta invandrare tillsammans
om det inte är bevis nog så vet jag inte vad som är
med vänliga hälsningar
leif andersson
Jag vill inte slänga ut männen från Sverige, såklart, jag säger bara att det är fjantigt att försöka slänga ut alla grupper som är "mer benägna" att begå brott. Istället ska man försöka få kriminella på rätt väg igen. En teori till att invandrare är "mer brottsbenägna" är att som invandrare är det lätt att hamna i utanförskap, och utanförskap föder kriminalitet.
Min åsikt är att sverige är oerhört generösa när vi tar emot mängder av flyktingar. Då ska inte dessa tack oss genom att utföra massa brott. Det borde bli lag på att den invandrare som utför ett brott åker ut ur Sverige igen. Om invandrarna blir informerade om det redan när de kommer hit så har de ju ett val. Antingen är jag dum i huvudet och våldtar någon, stjäl eller kanske rånar och då riskerar jag att åka ut eller sköter jag mig och får stanna. Ganska enkelt!
Kollar man på brottsstatistiken över grova våldtäkter i Sverige så står gruppen invandrare för över 80% av. Trots att det finns många många fler svenskar än invandrare så står invandrarna alltså för 80%
Skulle vi alltså stoppa invandringen helt så skulle vi sänka antalet grova våltäkter med ca 80% Det är värt att tänka på.