Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"

Min åsikt är att sverige är oerhört generösa när vi tar emot mängder av flyktingar. Då ska inte dessa tack oss genom att utföra massa brott. Det borde bli lag på att den invandrare som utför ett brott åker ut ur Sverige igen. Om invandrarna blir informerade om det redan när de kommer hit så har de ju ett val. Antingen är jag dum i huvudet och våldtar någon, stjäl eller kanske rånar och då riskerar jag att åka ut eller sköter jag mig och får stanna. Ganska enkelt!

Kollar man på brottsstatistiken över grova våldtäkter i Sverige så står gruppen invandrare för över 80% av. Trots att det finns många många fler svenskar än invandrare så står invandrarna alltså för 80%

Skulle vi alltså stoppa invandringen helt så skulle vi sänka antalet grova våltäkter med ca 80% Det är värt att tänka på.

• Bejje
    lennartsdotter skrev 2013-02-06 18:53:07 följande:
    Och sedan då? Hur ska vi jobba vidare då? Vilken grupp ska vi svartmåla och göra oss av med då? Att kasta ut invandrare löser inte grundproblematiken.

Om man har effektiva brottsförebyggande åtgärder i ett samhälle biter de antagligen lika bra på invandrare som på icke-invandrare så varför inte lägga krutet där på en gång? Vi kan inte bara kasta ut alla obekväma element i samhället.

TS har en bra poäng. Vad ska vi göra åt MÄN? De är ju grovt överrepresenterade i så gott som all kriminalitet och det kan inte helt förklaras av mildare (eller uteblivna) straff för kvinnor. Varför är gruppen INVANDRARE mer intressant att diskutera än gruppen MÄN?
    "Och sen då?" Det löser ganska mycket. Bara det faktum att de då vet om att de kommer bli utkastade ur landet kommer troligen sänka brottsstatistiken. Sen sänker det ytterligare när vi kastar ut de som inte kan hålla sig till lagen som annars hade gjort nya brott om de fått vara kvar.

Annat är det med infödda män som man inte bara kan kasta ut eftersom de är födda här. Finns liksom inget ursprungsland att skicka mannen till. Men helt klart är det så att män är överrepresenterade i brottsstatistiken. 

Men men, jag ser liksom inte vitsen med att behålla invandrare som inte kan hålla sig från att göra brott. De tillför ingenting till landet mer än ökad brottslighet och höga kostnader. De invandrare som sköter sig kan dock tillföra saker till landet förr eller senare. 
  • Bejje

Det är helt enkelt så att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken. Det finns gott om listor på det som är publika och officiella vara någon/några har lagts upp här på sidan. Ni som säger att det är bullshit och att ni vet bättre. Kom då med bevis på det. 

Det funkar liksom inte att säga att "jag har varit kriminell och mina polare är det, så vi vet bättre"
    Jasså, känner ni alla andra som befinner sig i sverige som utfört ett brott? Nej just det! Av den anledningen går man på riktig statistik istället för egna påhittade historier om hur det ligger till. 

• Bejje
    100kgpappa skrev 2013-03-05 20:25:21 följande:
    Varför är det så jävla svårt att bara ta till sig fakta??? Man är inte rasist för att man beskriver verkligheten som den är. Det är dessutom synnerligen kontraproduktivt om man vill förbättra situatione i det här landet, eftersom de förebyggande åtgärderna måste anpassas efter verkligheten som den är, inte som man vill att den skall vara.

Invandrare ÄR överrepresenterade, frågan är bara vad vi skall göra åt det, ett vettig intigretetsprogram kanske är en början, och lite motkrav på som kommer hit istället för att bara ge. Självklart i de flesta länder, men här är man ju Hitlers hantlangare direkt om man ens andas något om krav på att kunna hantera svenska språket, försörja sig själv, anpassa sig efter svenska regler och lagar mm.
    Ja helt klart behövs krav och motprestationer. T.ex. ska det vara ett krav att gå på SFI och lära sig språket. Gör man inte det så ska alla bidrag dras in menar jag. Då är det ganska enkelt, antingen går dom dit eller så får de inga pengar. Samma sak ska senare gälla arbetsförmedlingen där idag invandrare särbehandlas. Vi svenskar får ingen ersättning om vi inte går till arbetsförmedlingen och aktivt söker jobb, men det får invandrarna. Samma regler ska gälla dom, går dom inte dit eller söker inga jobb ska all ersättning dras in.

Sen när det gäller lag och rätt så ska de respektera vårt lands lagar. De ska också få information redan när de kommer hit, att begår de brott så skickas de ut. Tycker det är självklart att vill man ha vår hjälp så ska man inte begå brott.

• Bejje
    ruuu skrev 2013-03-14 07:58:07 följande:
    Det är väl inte så konstigt när det är mest svenskar i Sverige? Men om man ser till hur få de är är ju invandrare överrepresenterade? 

Jag tycker man ska försöka rehalibitera svenskar som sitter i fängelse, men har man kommit hit från ett annat land och börjar begå brott så tycker jag inte vi ska lägga ut mer skattepengar på dem än nödvändigt. Skicka iväg dem igen.. 
    Precis! Som jag sa innan så bör de få den informationen när de kommer hit, att begår de brott så åker dom ut. Väljer dom sedan att begå ett brott så har de själva valt att de vill bli utkastade.
  • Bejje
    Tashie skrev 2013-01-21 16:17:48 följande:
    Kan vi göra oss av med invandrarna kan vi lika gärna ta bort männen när vi ändå håller på.
    Det låter ologiskt, eller hur? Det är för att det är det. Precis som att det är ologiskt att göra sig av invandrarna. 
    Det är inte alls ologiskt att göra sig av med dom som inte sköter sig.
    Nu tänker jag specifikt på flyktingar som kommit hit och sökt asyl och som flytt från krig och svält och blir omhändertagna av oss, får mat, pengar och boende och sedan svarar med att utföra brott. Det är så respektlöst att man bara spyr. Kan man inte tacka och ta emot utan att tacka genom att vara kriminella så har man givetvis inget i vårt land att göra. Jag tycker de får göra ett val helt enkelt. Antingen är de lagliga och får hjälp av oss eller så utför de brott och blir utvisade. För mig hade det varit ett mycket enkelt val om jag varit flykting.
Svar på tråden Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"