• Tashie

Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"

En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Svar på tråden Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"
  • Shakomako

Vad vill du rent konkret göra åt detta menar du? Göra dig av med alla män?

• Tashie
    Shakomako skrev 2013-01-21 16:06:49 följande:
    Vad vill du rent konkret göra åt detta menar du? Göra dig av med alla män?
    Kan vi göra oss av med invandrarna kan vi lika gärna ta bort männen när vi ändå håller på.
    Det låter ologiskt, eller hur? Det är för att det är det. Precis som att det är ologiskt att göra sig av invandrarna. 
    Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Skepparen

Jag tycker att vi måste se till att rättväsendet börjar införa jämlikhet. Det är inte okej att kvinnor döms mildare än vad män gör.

Att prata i termer som "göra sig av med" tycker jag skapar litet otrevliga associationer, men det var kanske det du ville? Provocera litet grand så där i största allmänhet? 

• Shakomako
    Tashie skrev 2013-01-21 16:17:48 följande:
    Kan vi göra oss av med invandrarna kan vi lika gärna ta bort männen när vi ändå håller på.
    Det låter ologiskt, eller hur? Det är för att det är det. Precis som att det är ologiskt att göra sig av invandrarna. 
    Det går inte att göra sig av med alla män i en population. Vilka skulle genomföra detta? Kvinnorna? 
    Det är inte genomförbart på något vis. Däremot är det fullt genomförbart att likt andra länder ha en restriktiv migrationspolitik. Inför Sverige samma försörjningskrav som i Kanada där alla måste försörja sig skulle nog många invandrare lämna Sverige och få komma i fortsättningen.

Jag säger inte att detta nödvändigtvis är önskvärt, bara att det ena är en fysisk och logisk omöjlighet och det andra inte. 

Jag tycker med att det är tråkigt att se så många trådar som talar illa om invandrare, men trådar som denna är inte det minsta hjälpsamma då hela premissen du presenterar är ovetenskaligt och känslomässigt nonsens. 
  • Leo1961

Vad är detta för en jäkla skitfrågeställning?

Sverige har en tillräckligt stor population för att alldeles av egen kraft producera sina "egna" latmaskar, knäppisar, alkisar, knarkare och kriminella. Finns ingen som helst anledning att öka på problematiken genom att importera grupper som har en högre benägenhet att begå brott. Invandrare utmärker sig extremt när det handlar om grova våldsbrott, rån, misshandel och sexualbrott. Så är det bara!

Jag tycker det är oerhört märkligt att vi först upplåter vår dörr för människor som säger sig fly från det ena eller andra, och som sedan lönar vår gästfrihet så inihelvete illa!

• Shakomako

Vore intressant att höra TS vidareutveckla sitt genomtänkta och underbyggda resonemang.

• Nothx

vilka exakt vill kasta ut alla invandrare

• OupaOupa

Lästips i frågan: "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk

• sverker11
    Tashie skrev 2013-01-21 16:17:48 följande:
    Jag antar att biologi inte var ditt starkaste ämne i skolan.
  • Teo77
    Tashie skrev 2013-01-21 08:40:35 följande:
    En klar majoritet av alla som sitter i fängelse är män, vad tycker ni att vi ska göra åt det?
    Väldigt korkad fråga. Det är nämligen ljusår i skillnad i kultur mellan den svenska och muslimska. Kvinnor är mycket mer manipulativa än män, som du exempelvis.
Svar på tråden Till alla som gnäller över att "invandrare begår mer brott"