• Hultan

Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!

Hej!
    Tänkte se om det finns fler där ute, som precis som jag just nu självbehandlar ner mig i vikt för att rätta till ägglossningen, inför bebisverkstaden som snart ska starta här hemma. Vore superkul att följas åt under tiden, dela tips, medgång och motgång. Peppa varandra!

JAG:
    27 år, bor i Sthlm,
    Pco-s diagnos sedan 8 år tillbaka.
    Sambo sedan 4 år.
    Bebisverkstaden startar i februari. Ska nu försöka med vårt första barn.
    Sedan i Aug ätit strikt LCHF.
    Minskat 3,5 kg i vikt sedan dess och förkortat min cykel från 73 dgr till 50 dgr nu.  
    163 cm lång, vägde vid start 57 kg,
    Min målvikt är 52 kg/eller när jag fått tillräckligt regelbunden mens.

Så, var är ni allihopa? Flört

• Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!
  • Mayo
    Frajda 80 skrev 2013-01-09 14:59:22 följande:
    Får vi ventilera skit här också?

För min del, Bring it! Jag tycker man ska få snacka om allt här, om nån har problem med det går det förhoppningsvis att ta upp det med. Vad tänkte du?
  • Hultan

Ja , så länge vi håller oss till ämnet så självklart!

Frajda 80 skrev 2013-01-09 14:59:22 följande:
    Får vi ventilera skit här också?

• Frajda 80

Jag är mest besviken på mig själv som frossade igår... nästan en påse hårda ostbågar.

Fasen vad lack jag blir på mig själv... Men hela dagen var skit.

• Mayo
    Frajda 80 skrev 2013-01-09 22:29:14 följande:
    Jag är mest besviken på mig själv som frossade igår... nästan en påse hårda ostbågar. Fasen vad lack jag blir på mig själv... Men hela dagen var skit.

I med OCH motgångar var det sagt! Usch, det suger att behöva bli besviken på sig själv så - men sånt händer ju ibland. Oftast beror det ju på andra saker än att man var så jädrans sugen på ostbågarna (kanske det OCKSÅ, men räcker liksom inte). Vad tror du det var för dig? Jag märker att jag lättare börjar frossa om jag varit allt för strikt eller inte ätit tillräckligt, eller om jag känner mig skit och säkert har nåt behov av att vara självdestruktiv. Men med ny dag kommer nya möjligheter! Man ska inte behöva kompensera för missar tycker jag, i stället tar man nya tag och plåstrar om sig själv lite extra med nåt som får en att känna sig mer fräsch, fin å värdefull. Kram!
  • Frajda 80
    Mayo skrev 2013-01-11 11:06:17 följande:

I med OCH motgångar var det sagt! Usch, det suger att behöva bli besviken på sig själv så - men sånt händer ju ibland. Oftast beror det ju på andra saker än att man var så jädrans sugen på ostbågarna (kanske det OCKSÅ, men räcker liksom inte). Vad tror du det var för dig? Jag märker att jag lättare börjar frossa om jag varit allt för strikt eller inte ätit tillräckligt, eller om jag känner mig skit och säkert har nåt behov av att vara självdestruktiv. Men med ny dag kommer nya möjligheter! Man ska inte behöva kompensera för missar tycker jag, i stället tar man nya tag och plåstrar om sig själv lite extra med nåt som får en att känna sig mer fräsch, fin å värdefull. Kram!
    Jag tror i allmänhet att det var ganska mycket på en gång.
    - Mycket på jobbet
    - Jobbigt efter mina två operationer som jag gjorde under senhösten
    - Ledsen

MM.

Jag gick inte upp i alla fall -0,7 kg denna vecka men nu får jag fokusera igen.
    Tack!

Kram 
  • Hultan

Hej Allihopa! Hoppas ni haft en bra helg.
    Idag är första dagen jag fått utslag på ägglossningsstickan! Så man kan säga att det är NU vi börjar på riktigt.
    Jag har testat i 2 veckor, varje dag, för att se om jag överhuvudtaget kan lita på dessa, och det verkar som det.
    Jag hoppas det iaf.  Imorse var det ett tydligt streck, men det var svagare än kontrollstrecket. Tidigare har det bara synts ett kontrollstreck, så jag misstänkte att ngt var på g. Därför testade jag igen senare under eftermiddagen och då var teststrecket LIKA STARKT som kontrollstrecket, alltså POSITIVT. Skrattande Blev superglad.
    Ngn mer som börjat testa med ÄL-stickor?

• Frajda 80
    Hultan skrev 2013-01-13 17:23:45 följande:
    Hej Allihopa! Hoppas ni haft en bra helg.
    Idag är första dagen jag fått utslag på ägglossningsstickan! Så man kan säga att det är NU vi börjar på riktigt.
    Jag har testat i 2 veckor, varje dag, för att se om jag överhuvudtaget kan lita på dessa, och det verkar som det.
    Jag hoppas det iaf.  Imorse var det ett tydligt streck, men det var svagare än kontrollstrecket. Tidigare har det bara synts ett kontrollstreck, så jag misstänkte att ngt var på g. Därför testade jag igen senare under eftermiddagen och då var teststrecket LIKA STARKT som kontrollstrecket, alltså POSITIVT. Skrattande Blev superglad.
    Ngn mer som börjat testa med ÄL-stickor?
    Wihooo Cool Vad härligt, det är ju en start i alla fall.
  • Frajda 80

Här har nog LCHF'en stört min cykel, jag som normalt har en stabil. Jag började blöda på ÄL+5 och sen har det vari till och från lite grann sen dess... mest när jag gör nummer 2 så kommer det mer blod. Nu på BIM-3 är det fortfarande lite lite blod som kommer.

Eftersom jag har haft utomkveds så känner jag igen symptomen, så min kompis tvingade på mig ett test och igår på BIM-4 visade det verkligen ingenting men å andra sidan så plussade jag inte förrän på BIM+6 förra gången.

Jag hoppas verkligen att detta bara är LCHF som stör (fast det vill jag ju verkligen inte heller eftersom det blir svårt att planera in IVF sen om mensen har ett eget liv. 

• annaw85

Vad roligt Hultan!! Nu får vi hålla tummarna! :) Nu har jag kört GI i en vecka imorgon och vågen visar -2 kg så är jätteglad och mår så himla mkt bättre utan en massa socker och kolhydrater så nu gäller det bara att fortsätta så här! :)

• Mayo

Hej! Hur går det för er? Har nu käkat lchf i några veckor och mår toppen. I början var jag lite grinig men nu! Sötsuget är också helt borta. Var till gynekologen också, och fick höra efteråt att mina hormonvärden stabiliserats mkt sedan senaste gången, dvs nästan ingen förhöjd nivå av testo nu. E jätteglad för det! Fast med tanke på hur nyligen jag började lchf kan det knappast endast förklaras av det. Annars känner jag mig tyvärr lite stressad och har svårt att sova, så det inverkar ju negativt på tillvaron. Ska försöka harmonikurera mig i helgen :)

• Frajda 80

Här går det bra. Sen starten den 28 december har jag på dyra veckor gått ned 4,7 kg :)
    Nu siktar jag på de 10 kg jag vill tappa inför USA den 18 maj och målet känns inte så långt bort ändå.
    Ju smalare jag blir ju lägre blir också risken med MF enligt min fertilitetsdoktor.

Tyvärr fick vi MF i söndags så det är väl det jobbiga... 

• annaw85
    Frajda 80 skrev 2013-01-25 08:48:41 följande:
    Här går det bra. Sen starten den 28 december har jag på dyra veckor gått ned 4,7 kg :)
    Nu siktar jag på de 10 kg jag vill tappa inför USA den 18 maj och målet känns inte så långt bort ändå.
    Ju smalare jag blir ju lägre blir också risken med MF enligt min fertilitetsdoktor.

Tyvärr fick vi MF i söndags så det är väl det jobbiga... 

Vad tråkigt att höra :( Hoppas du är okej.

Vilken bra viktnedgång på en månad! Jag kämpar på men tycker det är svårt att äta utan kolhydrater så det blir ändå en hel del per dag, men ska försöka välja de mindre dåliga iaf. Har bokat tid med en gynekolog i mars, har två månader kvar på mina p-piller ungefär och sedan tänkte jag sluta med dem och se vad gynekologen tycker blir bäst. Spännande! Har fått fast jobb nu så nu är det ingenting som stoppar oss ;) Bara att jag gärna vill gå ned i vikt innan en möjlig graviditet då... Hoppas ni får en fin helg allihopa!
  • Hultan

Hej på er! Vill bara tala om att jag är GRAVID! Lyckades på första försöket! Helt otroligt. Tack vare LCHF fick jag igång min ÄL. Kämpa på och lycka till!

• annaw85

GRATTIS!! Så fantastiskt!! :) Du måste berätta här hur det går under graviditeten! :)

• Frajda 80
    Hultan skrev 2013-01-26 17:38:09 följande:
    Hej på er! Vill bara tala om att jag är GRAVID! Lyckades på första försöket! Helt otroligt. Tack vare LCHF fick jag igång min ÄL. Kämpa på och lycka till!
    Åhh så spännande, nu håller jag alla tummar och tår.
    GRATTIS! 
  • Hultan
    Frajda 80 skrev 2013-01-27 11:22:22 följande:
    Åhh så spännande, nu håller jag alla tummar och tår. GRATTIS! 

Tack!!!
  • Mayo
    Hultan skrev 2013-01-26 17:38:09 följande:

STORT Grattis Hultan! Det är ju fantastiskt!!! Det om når är ju pepp för oss andra att fortsätta lchf:a. Kram!
  • Mayo

Jag har faktiskt också plussat! Tänkte att jag bara måste återkomma och berätta det. Aldrig någonsin har jag haft två ägglossningar så tätt in på varandra (hade mens en gån i jan., sen +, vi hade ingen tanke på att skydda oss för jag räknade med minst ett par mån till till nästa ÄL). Helt sjukt! Så jag tror absolut att det har att göra med min ändrade kost! Få se nu då hur det går, hoppas så innerligt att få behålla detta lilla liv som växer i mig! Annars är det iaf bra att veta att det finns når som kanske kan hjälpa på traven om man vill bli gravid igen. Lycka till ni andra!

• Frajda 80

Stort stort GRATTIS till alla plussare.

Annars står det rätt still här, eller snarare 1 kg upp... trots att jag inte fuskar.

Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!