• Hultan

Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!

Hej!
    Tänkte se om det finns fler där ute, som precis som jag just nu självbehandlar ner mig i vikt för att rätta till ägglossningen, inför bebisverkstaden som snart ska starta här hemma. Vore superkul att följas åt under tiden, dela tips, medgång och motgång. Peppa varandra!

JAG:
    27 år, bor i Sthlm,
    Pco-s diagnos sedan 8 år tillbaka.
    Sambo sedan 4 år.
    Bebisverkstaden startar i februari. Ska nu försöka med vårt första barn.
    Sedan i Aug ätit strikt LCHF.
    Minskat 3,5 kg i vikt sedan dess och förkortat min cykel från 73 dgr till 50 dgr nu.  
    163 cm lång, vägde vid start 57 kg,
    Min målvikt är 52 kg/eller när jag fått tillräckligt regelbunden mens.

Så, var är ni allihopa? Flört

• Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!
  • dumdummast

Lchf med helsikes massa slarv. Men ni när jag kommer hem efter jul firandet så är det stenhårt med både mat och träning. Så att jag når mitt mål både vikt mässigt samt med att det kommer ett plus så smånigom.

• annaw85

Norr om Stockholm, du då? Har inte läst den boken men hört talas om den! Skulle vara intressant att veta om jag fick mer regelbunden mens vid normalvikt. Har alltid vägt lite för mkt och som sagt ätit p-piller i så många år. Vad kul med en till i tråden, duktigt med så många kilo ned!

• Hultan
    dumdummast skrev 2013-01-03 21:30:29 följande:
    Lchf med helsikes massa slarv. Men ni när jag kommer hem efter jul firandet så är det stenhårt med både mat och träning. Så att jag når mitt mål både vikt mässigt samt med att det kommer ett plus så smånigom.

Ja kom igen, sluta slarva! Läs massor av inspirerande böcker, tycker att det hjälper. Man blir mer motiverad om man läser massa LCHF böcker!
  • Hultan
    annaw85 skrev 2013-01-03 21:33:45 följande:
    Norr om Stockholm, du då? Har inte läst den boken men hört talas om den! Skulle vara intressant att veta om jag fick mer regelbunden mens vid normalvikt. Har alltid vägt lite för mkt och som sagt ätit p-piller i så många år. Vad kul med en till i tråden, duktigt med så många kilo ned!

Det får du säkerligen! Mer regelbunden mens alltså. Man blir ju insulinresistent av fettet på magen som pco'are så det är absolut din absolut största chans till självhjälp. Köp boken, den blir man motiverad utav. Har du tittat på Jan Holtes föreläsning om pco på web-tv? Om inte, så måste du det! Jag bor söder om Sthlm.
  • dumdummast
    Hultan skrev 2013-01-03 21:43:36 följande:
    Ja kom igen, sluta slarva! Läs massor av inspirerande böcker, tycker att det hjälper. Man blir mer motiverad om man läser massa LCHF böcker!

Jo jag har sagt att nu när vi kommer hem då blir det 110%. Jo jag har några stycken, senaste inhandlade är Katrins bok. Den är faktiskt rikyigt bra tycker jag. Har du nå bok förslag?
  • Frajda 80

Hej alla,

får jag vara med?

Jag har inte PCO eller liknande men vi har haft svårt att behålla embryon.
    Vi har varit gravida 6 gånger och inget barn, ett av dessa var utomkveds.

Jag har även haft flertalet cystor och opererats akut för en här i november.

Jag behöver gå ned ca 20 kg men jag är glad om jag klarar 10 kg.

LCHF är det jag kör med och på en vecka -2,5 kg (även om det är en del vatten) och totalt -18,5 cm runt om på kroppen. Jag har gått ned ca 10 kg 2 gånger tidigare men har gått upp igen... dock inte till min tyngsta vikt som var 92 kg. Men i höstas opererade jag foten och äggstocken och gick upp 8 kg.

• Hultan
    Frajda 80 skrev 2013-01-04 09:53:35 följande:
    Hej alla,

får jag vara med?

Jag har inte PCO eller liknande men vi har haft svårt att behålla embryon.
    Vi har varit gravida 6 gånger och inget barn, ett av dessa var utomkveds.

Jag har även haft flertalet cystor och opererats akut för en här i november.

Jag behöver gå ned ca 20 kg men jag är glad om jag klarar 10 kg.

LCHF är det jag kör med och på en vecka -2,5 kg (även om det är en del vatten) och totalt -18,5 cm runt om på kroppen. Jag har gått ned ca 10 kg 2 gånger tidigare men har gått upp igen... dock inte till min tyngsta vikt som var 92 kg. Men i höstas opererade jag foten och äggstocken och gick upp 8 kg.
    Självklart får du vara med Glad
  • annaw85
    Hultan skrev 2013-01-03 21:46:48 följande:

Det får du säkerligen! Mer regelbunden mens alltså. Man blir ju insulinresistent av fettet på magen som pco'are så det är absolut din absolut största chans till självhjälp. Köp boken, den blir man motiverad utav. Har du tittat på Jan Holtes föreläsning om pco på web-tv? Om inte, så måste du det! Jag bor söder om Sthlm.
    Ja jag tror jag har sett den föreläsningen och kommer ihåg att den var bra! Ja om jag hade varit normalviktig hela tiden hade jag säkert haft regelbunden mens!

På måndag börjar jag! Hur många ggr har man inte tänkt så tidigare ;) Men denna gången måste det gå! Fortsätter jag i den här takten kommer jag väga 100 kg snart, hemska tanke! Det viktigaste för mig också är att börja graviditeten normalviktig när det nu blir aktuellt då övervikt kan medföra så många komplikationer under graviditet och förlossning! Dessutom går man ju upp en del, ungefär 12 kg skulle vara en dröm för mig! Tänk att gå upp 30+ som många gör, inte kul! Trevlig helg till er! 

• Linnna

Här är en stockholmstjej med liknande situation. Jag tänkte nu börja med lchf. Vad har ni för tips? Tränar ni också och hur påverkas det av lchf?

• Hultan
    Linnna skrev 2013-01-05 20:54:47 följande:
    Här är en stockholmstjej med liknande situation. Jag tänkte nu börja med lchf. Vad har ni för tips? Tränar ni också och hur påverkas det av lchf?
    Hej Linna, välkommen!
    När planerar ni att börja bebisverkstad?
    Jag tränar faktiskt ingenting, men jag har hund och promenerar till och från jobbet varje dag, så jag rör på mig hela tiden.

Jag har köpt ägglossningstest, gravtest och ett spermaprov från testlagret nu. Haha det var min sambo som ville ha ett spermaprov, jag tyckte det kändes lite overkill, men men .. Glad Har börjat testa med ÄL-stickor nu sedan 2 dgr tillbaka. Även om jag är inställd på att det kan ta låååång tid.. så är det ändå roligt att vara igång!
Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!