Misantrop skrev 2012-11-28 16:03:07 följande:
Nä, jag skulle inte använda reflex. Men det kan ju hänga ihop med att jag bor i Stockholm och går på trottoaren. Skulle någon cyklist få för sig att cykla in i mig på trottoaren så får de väl leva med att de åker i backen.
Hepp, jag är väl också Stockholmare (om än inte för tillfället). Men som uppvuxen vid en av de farligaste korsningarna i stan, och dessutom varit ute mycket i mörka förorter och härjat, så undrar jag varför man är emot reflexer? Liksom, varför inte? De kostar typ ingenting och behöver inte vara ivägen heller.
W Goldberg skrev 2012-11-28 19:35:46 följande:
Ni som inte använder reflex för att ni bor i stan och aldrig går på gatan, åker ni buss någon gång då?
Vet inte hur många gånger bussarna jag åker med fått tvärbromsa vid hållplatser för att en svartklädd typ står där helt stilla och väntat på bussen.
Jag hoppas dom tiger och inte ringer bussbolaget och klagar när dom blivit frånåkta.
Detta är nog främsta anledningen till varför jag började använda reflexer mer igen i vuxen ålder (eller ja, sena tonåren). Men jag vill också tillägga att jag imponeras av chaufförerna här i Uppsala, som är ganska duktiga på att se ifall någon är intresserad av att åka med eller inte, och dessutom är vana vid även risktagande cyklister.
Jag har inte överdrivet med reflexer eftersom jag bor och går i stadsmiljö. Men en reflex från varje ficka har jag just nu.