• Evadoula

    Söker du en Doula?

    Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!

  • Svar på tråden Söker du en Doula?
  • Frumu

    Åh vilken bra tråd! Jag ska ha mitt första barn i januari och funderar nu mer och mer på att ha med en doula vid förlossningen :) Någon som kan tipsa om en bra doula i Stockholmsområdet? :D

  • Odetta
    Frumu skrev 2013-09-29 13:12:38 följande:
    Åh vilken bra tråd! Jag ska ha mitt första barn i januari och funderar nu mer och mer på att ha med en doula vid förlossningen :) Någon som kan tipsa om en bra doula i Stockholmsområdet? :D



    Hej!

    GRATTIS till graviditeten! Och härligt att du funderar på en Doula

    Som tidigare har nämnts så finns det en lista på www.doula.nu där många av landets doulor går att hitta. Och om ingen i Stockholms län kan så kan det löna sig att titta på grannlänen också.

    Man kan också komma i kontakt med en doula via Föda Utan Rädsla. Dom hittar du på www.fodautanradsla.se

    Lycka till!

    //Juliane

    www.mindoula.nu
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Familjen L

    Nu är Uppsala två doulor rikare. Jag och en annan tjej från Uppsala gick doulautbildningen som Susanna och Liisa höll, + flera andra underbara tjejer (Örebro, Karlskoga, Sthlm, Jämtland, Linköping bla). Vi är dock inte certifierade ODIS-doulor än, så nu är vi redo för ideella uppdrag för att i framtiden bli certifierade.

  • Odetta
    Familjen L skrev 2013-10-14 13:45:35 följande:
    Nu är Uppsala två doulor rikare. Jag och en annan tjej från Uppsala gick doulautbildningen som Susanna och Liisa höll, + flera andra underbara tjejer (Örebro, Karlskoga, Sthlm, Jämtland, Linköping bla). Vi är dock inte certifierade ODIS-doulor än, så nu är vi redo för ideella uppdrag för att i framtiden bli certifierade.



    GRATTIS och VÄLKOMNA!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • BSBS

    Gammal tråd jag vet. Men söker doula, gärna en som behöver fler förlossningar innan de tar betalt, eftersom att jag blivit HELT ensamstående på alla sätt och vis i princip över en natt. Skriv gärna här (finns risk att jag inte ser om det endast skickas som ett meddelande)

    Bor i Stockholm och bf i mitten av April.

  • mortilltre

    Om du har Fb så skriv gärna i gruppen "Gravid i Sthlm med omnejd - du är värd en doula." Om inte så skriv gärna igen så kan vi hjälpas åt med att leta rätt på nån.

  • mortilltre

    Fick ytterligare ett napp nu från en tjej som kan tänka sej att ställa upp för dej. Hör bara av dej så får du nr. och mail.

  • mortilltre
    SaraBara skrev 2015-06-27 15:01:59 följande:

    Något liv i tråden?

    Jag söker doula i jan-16 till nrkp. Ensamstående. Helst inte kosta skjortan.


    Har du Fb - så sök gärna i våra doula-grupper där. "Doula i Sverige" ODIS finns där med. Annars har du dem här inne; www.doula.nu Hör av dej igen om du behöver mer hjälp med att hitta nån. Lycka till!
  • Skrutt 83

    Kika in på www.doula.nu och sök i aktuellt län. Finns ingen registrerad där så kan jag även höra mig för om det finns någon. När är BF?


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08 er
Svar på tråden Söker du en Doula?