• Evadoula

Söker du en Doula?

Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!

• Svar på tråden Söker du en Doula?
  • Odetta
    vallmor skrev 2013-02-20 21:36:59 följande:
    Hej!

Jag skulle gärna ha med en doula på min kommande förlossning (BF 15 april) men har inte råd att anlita någon till fullpris. Kan det finnas någon nyutbildad som är intresserad av att ställa upp för en billig peng?

Planerar att föda i Eskilstuna.

Hej där! Jag bor utanför Västerås, inboxa mig
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Evadoula

Här kommer tips på doulor lite varstans i Sverige:

Höör:  www.morderlig.se

Stockholm:  www.doulancecilia.blogspot.se

Göteborg:   www.imagenkurs.eu 

Västmanland: www.lilladoulan.se       och    www.mindoula.nu  

Stöd under förlossningen har visat sig vara den enskilt viktigaste faktorn för en positiv förlossning! :)

Kolla gärna in: www.fodautanradsla.se   :)              

• Southern Belle

Inför den internationella doulaveckan, World Doula Week 22-18 mars, kontaktade jag och min doulakollega här i Alingsås våra lokaltidningar för att sprida informationen om vad en doula är! Här kan ni läsa om oss:

alingsastidning.se/nyhet_visa.asp&sidnamn=ALINGS%C3%85S

Vi kommer också att ha doulainformation torsdagen den 28/3 då vi berättar om vårt jobb, hur ett doulauppdrag kan gå till och vad det innebär att få doulastöd! Vi ger även tips på bra böcker att läsa inför din förlossning samt har fina erbjudanden! Och är du nyfiken på att själv bli doula berättar vi hur du går tillväga!

www.facebook.com/events/128353364015985/

Har ni några planer för doulaveckan?  

• Familjen L

Jag är nyfiken på att bli doula. Men vet inte hur värt det är att bli det, vet inte hur efterfrågan på doulor i Uppsala är. Värt är det med stor sannolikhet, är bara ? på efterfrågan. Hur säkert är det man som doula får uppdrag? Krävs det någon förutbildning? Mycket funderingar från en som funderar på doula

• Southern Belle
    mortilltre skrev 2013-04-02 08:42:49 följande:
    God morgon alla doulor

Godmorgon!
    Familjen L skrev 2013-04-02 08:56:20 följande:
    Jag är nyfiken på att bli doula. Men vet inte hur värt det är att bli det, vet inte hur efterfrågan på doulor i Uppsala är. Värt är det med stor sannolikhet, är bara ? på efterfrågan. Hur säkert är det man som doula får uppdrag? Krävs det någon förutbildning? Mycket funderingar från en som funderar på doula

Vad kul att du funderar på att bli doula! Det är oerhört spännande, roligt och givande! Jag bor i Gbg-området och kan inte svara på hur det är med efterfrågan just i Uppsala men generellt ökar efterfrågan i takt med att info om oss doulor spids! Sen upplever jag att det går i vågor! Ibland är det lite lugnare och sen får man förfrågan efter förfrågan! Jag själv har t ex 5 uppdrag på gång under april-juni. Det finns ett par doulor i Uppsala, ta gärna kontakt med dem! Du hittar dem på ODIS sida www.doula.nu Det krävs inga förkunskaper för att bli doula utan under kursen får du lära dig det du behöver! Här hittar du information om FörlossningsGruppens kommande doulautbildningar: www.forlossningsgruppen.se Ha en härlig vårdag alla fina och njuuuuut av vårsolen!
  • Justi

hej jag är en tjej som ska föda mitt andra barn i göteborg. jag har fruktansvärd förlossningsrädsla och har fått en snitt tid men jag önskar att våga föda vanligt. så som det ser ut nu så kommer jag få vara ensam på förlossningen, så jag tänkte kanske kolla lite efter en doula som inte kostar mycket, jag är i v 37 redan

Svar på tråden Söker du en Doula?