Söker du en Doula?
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Nyfiken på hur det kan gå till på en doulautbildning? På TV4 ikväll får ni se när Maria från Familjen Annorlunda går vår kurs! :)
Här kommer tips på doulor lite varstans i Sverige:
Höör: www.morderlig.se
Stockholm: www.doulancecilia.blogspot.se
Göteborg: www.imagenkurs.eu
Västmanland: www.lilladoulan.se och www.mindoula.nu
Stöd under förlossningen har visat sig vara den enskilt viktigaste faktorn för en positiv förlossning! :)
Kolla gärna in: www.fodautanradsla.se :)
Inför den internationella doulaveckan, World Doula Week 22-18 mars, kontaktade jag och min doulakollega här i Alingsås våra lokaltidningar för att sprida informationen om vad en doula är! Här kan ni läsa om oss:
alingsastidning.se/nyhet_visa.asp&sidnamn=ALINGS%C3%85S
Vi kommer också att ha doulainformation torsdagen den 28/3 då vi berättar om vårt jobb, hur ett doulauppdrag kan gå till och vad det innebär att få doulastöd! Vi ger även tips på bra böcker att läsa inför din förlossning samt har fina erbjudanden! Och är du nyfiken på att själv bli doula berättar vi hur du går tillväga!
www.facebook.com/events/128353364015985/
Har ni några planer för doulaveckan?
God morgon alla doulor
Jag är nyfiken på att bli doula. Men vet inte hur värt det är att bli det, vet inte hur efterfrågan på doulor i Uppsala är. Värt är det med stor sannolikhet, är bara ? på efterfrågan. Hur säkert är det man som doula får uppdrag? Krävs det någon förutbildning? Mycket funderingar från en som funderar på doula
hej jag är en tjej som ska föda mitt andra barn i göteborg. jag har fruktansvärd förlossningsrädsla och har fått en snitt tid men jag önskar att våga föda vanligt. så som det ser ut nu så kommer jag få vara ensam på förlossningen, så jag tänkte kanske kolla lite efter en doula som inte kostar mycket, jag är i v 37 redan
Ska se om jag kan tipsa några