Söker du en Doula?
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!
Housemouse: Att det ska vara så ont om doulor i dina trakter. Jag känner tyvärr inga där heller. Ett sätt skulle ju kunna vara att annonsera i någon facebookgrupp om nån vill prova att doula,ger gärna tips men. Kommer inte på vilken grupp som
kan passa och vet inte om du vill ha en doula som är helt ny? Jag kan tänka mig att fråga i grupper som sjalbarn, ec/toakommunikation. Kanske kan vara värt att kolla med barnmorskorna också? När hade du bf nu igen?
Det är lugnt Svampp, jag hade velat ha med en erfaren doula under förlossningen, men ev följer min aurora-bm med som "privat" bm så jag får klara mig ändå utan övrig stödperson. Jag kommer inte att vara ensam iaf.
Skönt att det verkar lösa sej ändå Housemouse! Lycka till nu.
Ja, imhotep :)
Hej!
Jag skulle gärna ha med en doula på min kommande förlossning (BF 15 april) men har inte råd att anlita någon till fullpris. Kan det finnas någon nyutbildad som är intresserad av att ställa upp för en billig peng?
Planerar att föda i Eskilstuna.