Anonym (Emanuel) skrev 2012-07-01 10:25:14 följande:
Svårt att hålla reda på alla anonyma välj gärna ett anonymt namn eller som jag mitt eget namn så blir det lättare. (o;
Att påstå att USA har ett bra rättssystem skulle jag aldrig göra för det är inte min åsikt, inte heller deras drogpolitik är alltid den bästa, men jag har aldrig påstått detta! Utan jag påstod att de städer där man körde modellen nolltolerans mot brott blev det betydligt lägre andel brott än innan man körde just nolltolerans. Det betyder egentligen bara att om man ständigt tar fram bötesblocket och skriver samt samtalar och agerar mot de som begår brott speciellt de 5% av brottslingarna som begår 90% av brottsligheten så sjunker andelen brott. Det beror väl på olika saker men man kan ju inte begå brott om man ständigt är upptagen av att behöva svara på polisens frågor och skriva på böter samt hålla tider för små rättegångar som visserligen bara ger böter men om boven inte kommer så blir det bara värre.
Du som beskriver dig som "Jag som inte är missbrukare och är en normal Svensson, är av noll intresse av polis."
Ja det har du väll rätt i du är inte av intresse om du är det du säger och ??
Fast du verkar som du har åsikter om vad du kallar betongvården så antingen talar du i nattmösan och har varit en missbrukare eller är vilket inte i sig är fel det är en erfarenhet man lär sig av men klarar sig bäst utan tror jag. Jag förstår att en del har åsikten att vården bara stigmatiserar folk osv osv, den åsikten har inte jag, jag tycker att vården ibland är helt värdelös men inte att den stigmatiserar folk, inte heller att de som begår brott blir skadade av att de åker fast och att det därför är samhällets fel att de mår dåligt och att de begår brott återigen detta är verkligen DRAVEL. Man är ansvarig för sina egna handlingar att lägga över ansvaret för vad man gör på andra eller samhället är ett riktigt loser beteende som missbrukare ofta tar till. Det hör till att missbrukare snackar på det viset de kan knappast hjälpa det men det blir inte mer rätt för det! Kamma till sig och ta ansvar för sina egna handlingar alla ni stackare som skriver här och använder droger rikta in er på att bli friska istället för att försvara droganvändning.
Ja samhället är inte alltid perfekt och vården är inte alltid den bästa men det betyder inte att en persons val att ta droger eller begå brott är någon annans fel.
Stigmatisera! ja tala om dravel (o:
Du kan annars göra det enkelt för dig och citera inlägg du svarar på, det blir enklare så.
Påstå att usa hitintills gjort ens ett rätt när det kommer till att hantera droger eller kriminalitet är lite väl magstarkt, till och med för knarkkrigare.
Polisen bör ligga på dom som begår brott, det håller jag med om, yrkeskriminella som sysselsätter sig med rån, misshandel mord, våldsbrott det vill säga, brott som skadar andra, att konsekvent ge sig på drogbrukare som inte begår några våldsbrott alls är bara enkelt sätt att bidra till statistiken och skapa större problem än droger i sig skulle.
Att folk har lättare att vända sig till ett kriminellt tillvaro när samhället sviker dom och dom hamnar i utanförskap bör inte vara nån nyhet.
Det är precis det man uppnår när man förföljer en grupp av människor och stöter ut dom från samhället.
En annan kostsam misstag dom gör i usa och ibland även i sverige att ställer ultimatum, straff eller "vård", dom flesta väljer vård och slösar på sin tid och samhällets resurser, till ingen nytta givetvis för när den "frivilliga" vården är över så återgår man till det man har för en stund lämnat.
Har för mig undersökningar visade att 90% av "vårdtagare" var där av tvång och hade inga som helst planer på att vara där mer än dom var tvungna till, heller fanns det inga planer att vika sig för maktmissbruket.
Det är komiskt att du drar in egenansvar i detta, nått som folk inte tillåts i och med man blir omyndighetsförklarat sekunden andra droger än den lagliga heliga trinitin väljs.
I sammanhanget så blir det svårt att diskutera egenansvar när man har satt i rutin att sparka på dom som redan ligger och om dom inte ligger än så ser man till att sparka omkull dom. Dom flesta är inte religiösa fanatiker som vänder den andra kinden till.
Sparkar man tillräkligt på folk så finns det en stor risk att dom tar illa upp och sparkar tillbaka.
Förstårligt att du måste ta till halmgubbar och lite stigma för att få dina ickeargument att hålla, dom har inte många ben att stå på.