• Anonym (Uppgiven)

Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?

Hej,

Vet inte var jag ska börja någonstans och vart jag kan vända mig och ställer nu ett litet hopp till er för lite svar!

Men ska försöka göra en väldigt lång historia lite kortfattad!

Jag har äntligen lyckats ta mig bort från mina barns pappa! Han har varit fruktansvärt elak och jag kan inte leva ett liv "inlåst"

Men nu när jag har flyttat så misstänker jag att han har börjat använda droger, han har ett förflutet som amfetaminmissbrukare och har erkänt ett bakslag för ett år sedan samt att han tagit när bråken och problemen började för ca 2 månader sen. Påstår att han inte tar något nu

Men han beter sig så fruktansvärt konstigt hela tiden, humöret svänger fortare än kvickt. Umgås med folk som jag vet är kända för droger och som han inte umgåtts med förut. Antyder att han svänger sig med väldigt mycket kontanter för att han får inte ut mer på bankomaten säger han när jag vill ha mina pengar.

För saken hör att han har blåst mig på alla våra sparpengar, jag har lånat pengar till ett nytt hem, och tagit båda bilarna för att jag var så dum och lät honom stå på dem.

Men iaf så vet jag inte vart jag kan vända mig nu! Kan jag gå till soc och få hjälp? kan de tvinga honom att lämna prover för att få rätt till umgänge med barnen?

eller vilken väg ska man gå! jag är ett vrak och helt rådlös...

• Svar på tråden Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?
  • Anonym

Om du inte vill ringa till soc, så kan du kanske ringa till hans jobb? De har säkert regler och policys för droganvändning, och har vad jag vet rätt att kräva testning om han ska få ha kvar sitt jobb...

• Anonym
    Anonym (Emanuel) skrev 2012-06-29 06:31:04 följande:
    Ja polisen åker ut om de har lediga bilar dessutom så kan de ju jobba mot att kontrollera honomofta om de får informationen om bil han åker i och vilka tider samt var han jobbar. De tar då blod och urinprov så fort de stannat honom.

Ring polisen. 

Bra att du tagit dig ur hans grep överkontrollerande människor är farliga.

Nu är det viktigt att dina barn inte ska behöva vara med en sådan människa. 
    Sicka rövarhistorier du presenterar Kräks
    Och det är bara samma rövarhistorier som ens kan få polisen det minsta intresserad av gör det du säger, man får verkligen bre på.

Och polisen kan inte tvinga fram urinprov, blodprov kan dom tvinga.
    Men svårt att fånga droger på blodprov om man inte är direkt påverkad av droger.
  • Anonym (Emanuel)
    Anonym skrev 2012-06-29 11:14:20 följande:
    Sicka rövarhistorier du presenterar Kräks
    Och det är bara samma rövarhistorier som ens kan få polisen det minsta intresserad av gör det du säger, man får verkligen bre på.

Och polisen kan inte tvinga fram urinprov, blodprov kan dom tvinga.
    Men svårt att fånga droger på blodprov om man inte är direkt påverkad av droger.
    Rövarhistorier?? Jag säger bara vad polisen gör om det stoppar honom efter ett sådant tips som TS skulle lämna, kan ju tillägga att de måste ha skälig misstanke varav tipset är en del, sen behöver han visa upp lite olika tecken vilket inte bara är rent fysiska.

Såklart att det blir svårt att tvinga av någon urin men det görs faktiskt med hjälp av en kateter men knappast vid ett vanligt fordonsstopp. De flesta lämnar frivilligt både och eller så blir det blodprov med fysiskt tvång. Jag skrev aldrig något om tvinga bara vad dom gör när de stannar en bil med en misstänkt drograttfylla. Lär dig läsa. 

Svårt att få blodprov positivt/fånga om man inte är direkt påverkad av droger?? NÄHÄ menar du att om någon inte tagit droger så visar testen negativt för droger!? Det kan man nästan lista ut (o:

TS jag skulle satsa på att tipsa polisen inte hans jobb, meningen är ju att det ska dokumenteras inte att han ska få problem på jobbet. Dessutom får du inte ta del av ev blodprov som de tar genom hans jobb inte heller rätten får detta, strängare sekretess.
  • Anonym
    Anonym (Emanuel) skrev 2012-06-29 18:01:31 följande:
    Rövarhistorier?? Jag säger bara vad polisen gör om det stoppar honom efter ett sådant tips som TS skulle lämna, kan ju tillägga att de måste ha skälig misstanke varav tipset är en del, sen behöver han visa upp lite olika tecken vilket inte bara är rent fysiska.

Såklart att det blir svårt att tvinga av någon urin men det görs faktiskt med hjälp av en kateter men knappast vid ett vanligt fordonsstopp. De flesta lämnar frivilligt både och eller så blir det blodprov med fysiskt tvång. Jag skrev aldrig något om tvinga bara vad dom gör när de stannar en bil med en misstänkt drograttfylla. Lär dig läsa. 

Svårt att få blodprov positivt/fånga om man inte är direkt påverkad av droger?? NÄHÄ menar du att om någon inte tagit droger så visar testen negativt för droger!? Det kan man nästan lista ut (o:

TS jag skulle satsa på att tipsa polisen inte hans jobb, meningen är ju att det ska dokumenteras inte att han ska få problem på jobbet. Dessutom får du inte ta del av ev blodprov som de tar genom hans jobb inte heller rätten får detta, strängare sekretess.
    Bittra ex brukar man strunta i att lyssna på.

Nej man kan inte tvinga till urinprov, vägrar man urinprov så blir det blodprov.
    Svårare än så är det inte, och denna kunskap har många som tar droger.
    Och därför vägrar prov, men vi har en hel del som inte vill bli förnedrade med huvud upp i skrevet och av den anledningen vägrar också.
    Läst om en del som aldrig tar droger och blivit pådyvlade urinprov.
    En del vägrat pga personliga integriteten andra gått med på det för dom inte har nått att "dölja".
    Samtliga av den senare gruppen sa att det är nått som dom aldrig går med på igen, för dom kände sig gravt kränkta.

Blodprover visar endast om man är påverkad av droger, när man nyktrat till så finns det inga droger längre i blodet att påvisa.
    Endast 8-10h efter intag av cannabis, så kan man inte längre mäta upp THC som man söker efter.
    Droger som amfetamin försvinner snabbare efter ruset slut.

Chansen att polisen gör utryckning pga en individ som tar lite droger är minimal, för man skall lyckas få dom latmaskarna att röra på sig.
    Så får man koka ihop en rövarhistoria, annars är det mest intresseklubben noterar.
  • Anonym (Emanuel)

Ja du kanske bara har erfarenhet av att vara på ena sidan lagen jag på den andra och jag råkar veta att om det är i Stockholm så hinns inte alltid dessa tips med, men i mindre städer så finns det tid och en vilja att leta rätt på drograttfyllerister vilket är bra, för dessa skall inte vara ute på våra vägar. Det är ett allvarligt brott

THC försvinner snabbt från blodet men inte alla droger en del sitter kvar längre i blodet likväl som urinen.

Dessutom så är ringa narkotikabrott som det heter om man endast har droger i urinen och inte i blodet vilket krävs för rattfylla mest en ingång för att hitta kriminella och få ingångar för vidare arbete mot deras kriminalitet. Det är även bra även för att uppmärksamma soc, föräldrar mfl på nya missbrukare, speciellt unga sådana.
    Det finns en verkan också att jaga brukarna och se till att de lagförs för ringa brott skl nollvision som testats med mkt gott resultat i USA dels för att ligga på och störa så de inte hinner med grövre brott
    som langning, inbrott mm mm, dels för det motiverar dem att sluta för polisen är så jobbigGlad det har jag fått en hel del bekräftelse på.

Att ta in narkomaner bara för att fylla statistik utan att hålla motiverande samtal efter eller kontaktskapande är en styggelse. Människor är aldrig siffror utan alla är värda lika mycket det är handlingarna man skall fördöma inte människan bakom, iaf i de flesta fall.

Anonym skrev 2012-06-29 19:11:20 följande:
    Bittra ex brukar man strunta i att lyssna på.

Nej man kan inte tvinga till urinprov, vägrar man urinprov så blir det blodprov.
    Svårare än så är det inte, och denna kunskap har många som tar droger.
    Och därför vägrar prov, men vi har en hel del som inte vill bli förnedrade med huvud upp i skrevet och av den anledningen vägrar också.
    Läst om en del som aldrig tar droger och blivit pådyvlade urinprov.
    En del vägrat pga personliga integriteten andra gått med på det för dom inte har nått att "dölja".
    Samtliga av den senare gruppen sa att det är nått som dom aldrig går med på igen, för dom kände sig gravt kränkta.

Blodprover visar endast om man är påverkad av droger, när man nyktrat till så finns det inga droger längre i blodet att påvisa.
    Endast 8-10h efter intag av cannabis, så kan man inte längre mäta upp THC som man söker efter.
    Droger som amfetamin försvinner snabbare efter ruset slut.

Chansen att polisen gör utryckning pga en individ som tar lite droger är minimal, för man skall lyckas få dom latmaskarna att röra på sig.
    Så får man koka ihop en rövarhistoria, annars är det mest intresseklubben noterar.
  • Anonym
    Anonym (Emanuel) skrev 2012-06-29 21:06:22 följande:
    Ja du kanske bara har erfarenhet av att vara på ena sidan lagen jag på den andra och jag råkar veta att om det är i Stockholm så hinns inte alltid dessa tips med, men i mindre städer så finns det tid och en vilja att leta rätt på drograttfyllerister vilket är bra, för dessa skall inte vara ute på våra vägar. Det är ett allvarligt brott

THC försvinner snabbt från blodet men inte alla droger en del sitter kvar längre i blodet likväl som urinen.

Dessutom så är ringa narkotikabrott som det heter om man endast har droger i urinen och inte i blodet vilket krävs för rattfylla mest en ingång för att hitta kriminella och få ingångar för vidare arbete mot deras kriminalitet. Det är även bra även för att uppmärksamma soc, föräldrar mfl på nya missbrukare, speciellt unga sådana.
    Det finns en verkan också att jaga brukarna och se till att de lagförs för ringa brott skl nollvision som testats med mkt gott resultat i USA dels för att ligga på och störa så de inte hinner med grövre brott
    som langning, inbrott mm mm, dels för det motiverar dem att sluta för polisen är så jobbigGlad det har jag fått en hel del bekräftelse på.

Att ta in narkomaner bara för att fylla statistik utan att hålla motiverande samtal efter eller kontaktskapande är en styggelse. Människor är aldrig siffror utan alla är värda lika mycket det är handlingarna man skall fördöma inte människan bakom, iaf i de flesta fall.
    Om man tipsar om rattfylla av droger eller alkohol, så håller jag med att detta prioriteras rätt hyfsat.
    Och jag är av definitiva uppfattningen att man inte skall köra onykter vid ratten oavsett det är alkohol eller droger,

De flesta droger när berusningen slutat är ofta ospårbara efter ruset avslutats i blodet.

LoL, gott resultat i USA, verkar som du har noll koll på vad som händer i USA.
    Sen är ju det så det är mycket få personer som står för de flesta brott, de som är poliser vet om detta.
    Och det är därför dom jagar samma personer om och om igen som är kända och konfirmerade missbrukare.
    Jag som inte är missbrukare och är en normal Svensson, är av noll intresse av polis.

Det sista om du tror på det är ju beundransvärt.
    Men så fungerar pistol och batong "sjukvården", dom följer deras riktlinjer och där är stigmatisering en av deras maktmedel.
    Vilket blir ett väldans hyckleri i hälsan av de som nyttjar droger.
    För när dom avslutat deras pistol, batong och straff "sjukvård", så står man som drogkonsument med värre skador än vad drogen i sig kan skapa.
    Hyckleri heter det.
  • Anonym

Vilken dravel.

Usa är en bra föregångsland om man ska se hur man _inte_ska hantera drogproblematik då dom gräver sin egen grav och dom är på branten att falla i den.
    Det kan vara en av anledningar till varför dom i talande ögonblick håller på att lukra upp lagstiftningen och bli mer tillåtande.
    Häxjakt på drogbrukare vilket usa satte i rutin har visat sig vara en av dom större misstag dom har begått genom sin historia.
    Man kan inte piska folk till underkastelse, varken där eller här.

Genom att trakassera, förfölja, märka folk, skapa utanförskap så skapar dom enorm kriminalitet, samma regler gäller på bägge sidor av Atlanten.
    Sverige har redan provat på ett par idiot actioner som operationer i still med "gåsen" som gick ut på att förfölja ungdomar på gatan och ta stikprover, det är nått som hör hemma i nordkorea eller gamla stasityskland men inget som passar i en modern samhälle.
    Sånt här övermynderi skapar bara misstro och gör att ungdomar drar sig undan, nått som får dom att falla i kriminalitet, precis motsatt effekt mot det vad idioter som kom på det ville, undrar vem det är som är hög när besluten tas.

Det kvittar om man förföljer folk för att fylla statistik eller om man ursäktar sig med bullskit, resultatet blir densamma, man skapar bara otrygghet i samhället och utanförskap i dom förföljda grupper.

Vilka droger är det föresten som syns på blodprov långt efter användning?

• Anonym

Hmm...vad menar du att rubriceringen skulle bli om droger återfanns i blodet då? :)
  • DreamBitch
    Vilka droger är det föresten som syns på blodprov långt efter användning?
    Dom flesta bensodiazepiner syns ofta i minst flera dagar. Samma sak med med flera opioider.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2012-06-30 08:05:54 följande:
    Dom flesta bensodiazepiner syns ofta i minst flera dagar. Samma sak med med flera opioider.
    Men måste vara väldans varierat på benzos.
    Man vet ju rohypnol när det pratas om att bli drogad på krogen, så kan ju dom sällan påvisa detta fast än dom är snabba med prover.
    Men har med halveringstider antar jag, och vissa benzo har väldans lång halveringstider och andra rätt korta.
Svar på tråden Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?