• Harrsjö

Ha regler kring onani?

Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.

• Svar på tråden Ha regler kring onani?
  • Alltofta

Jag tycker att min son som är 12 år är allt för odeskret när han "kliar" sig i rumpan på ett mastruberande sätt . Han gör det när han går i kallingar, ligger i sängen och läser med öppen dörr, pratar med mig etc. Jag har försökt att prata med honom flera gånger, men jag tycker inte att det blir ingen skillnad. Han verkar inte tro att det märks. Vad kan jag säga till honom om hur man beter sig när mastruberar? Hittade en plastpåse med torkad sperma i hans skrivbordslåda häromdagen. 

• Harrsjö
    Alltofta skrev 2014-01-27 20:27:41 följande:
    Jag tycker att min son som är 12 år är allt för odeskret när han "kliar" sig i rumpan på ett mastruberande sätt . Han gör det när han går i kallingar, ligger i sängen och läser med öppen dörr, pratar med mig etc. Jag har försökt att prata med honom flera gånger, men jag tycker inte att det blir ingen skillnad. Han verkar inte tro att det märks. Vad kan jag säga till honom om hur man beter sig när mastruberar? Hittade en plastpåse med torkad sperma i hans skrivbordslåda häromdagen. 
    Majoriteten av Familjelivs användare skulle nog säga att jag är sen sista du bör fråga, så jag kanske inte kan hjälpa dig. Men om du skulle berätta att du upptäckte påsen skulle han nog i alla fall skämmas och inse att han borde tänka över sitt beteende. 
  • skandinavien

Alltofta: 12-åring som sparar sperma? Han har väl sparat satsen efter utlösningen för att kunna smaka senare. Sedan har han glömt påsen varav sperman torkat. Varför inte smaka direkt? Jo, för när en kille precis kommit så tappar han eventuell lust att ta det i munnen, även om det var en eggande tanke före och under själva onanin.

• Baryk
    Harrsjö skrev 2012-05-13 22:43:16 följande:
    Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.
    Jag förutsätter i så fall att samma regler gäller samtliga i hushållet. Vuxna som ungdomar. Dvs har man en sån regel bör man nog efterleva den själv. Sex/onani enbart ensam, i badrummet, när ingen annan är hemma.

Eller?! Fast själv tycker jag ju att det låter lite tråkigt förstås... Flört
  • volvo142

hahah ja är 16 år i sommar inga regler kring detta runkar i sägen och i duschen typ har sex i sägen med för den delen tvättar allt själv så.

• modsey
    Harrsjö skrev 2012-05-14 17:43:43 följande:
    Ni verkar tycka att onani är något positivt! Jag blir äcklad när jag tänker tanken att han legat i sängen och äcklat och sedan går han upp på morgonen och rör vid t.ex. frukosten och osten som alla ska äta av; VIDRIGT!

då bör du och din fru ha samma regler då?

För inte har ni väl sex i sängen och sen rör vid saker som dörrhandtag, dusch, kylskåp...ellerKyss

• moi01

Nja nog ska man ha lite regler alltså om han sprutade på sina egna lakan då är det ok men han skulle ju kunna ha nåt under t.ex. gamla underbyxor papper osv. Som jan sprutar på så det inte kommer på lakanet all sperma. Men om han då har en nattlig sädesuttömmning då kommer det ju i hans uderbyxor och det kommer också genom underbyxorna på lakanet men det går ju inte att hindra när det kommer på natten då kommer det bara

• moi01
    modsey skrev 2014-07-30 18:11:52 följande:

då bör du och din fru ha samma regler då?

För inte har ni väl sex i sängen och sen rör vid saker som dörrhandtag, dusch, kylskåp...eller

Onani är possitivt det är hälsosamt men har du tänkt på att det finns ju vatten i kranen där man kan tvätta händerna efter sexet/onanin Sverige har näst renaste vattnet i världen så det blir nog rent om man tvättar händerna där Finland har det renaste vattnet men det är nästan lika rent som Finland
  • moi01
    Harrsjö skrev 2012-05-14 17:43:43 följande:

Ni verkar tycka att onani är något positivt! Jag blir äcklad när jag tänker tanken att han legat i sängen och äcklat och sedan går han upp på morgonen och rör vid t.ex. frukosten och osten som alla ska äta av; VIDRIGT!

Onani är possitivt det är hälsosamt men har du tänkt på att det finns ju vatten i kranen där man kan tvätta händerna efter sexet/onanin Sverige har näst renaste vattnet i världen så det blir nog rent om man tvättar händerna där Finland har det renaste vattnet men det är nästan lika rent som Finland
  • UniformYankie
    Tom Araya skrev 2013-08-31 04:05:01 följande:
    Om du känner äckel över att hantera din sons spermaindränkta lakan kan du låta honom ta hand om sin tvätt själv. Onanivanorna har du inte med att göra så länge han håller sig på sitt rum med dörren stängd.
    Håller med. Be honom om ursäkt, se sen till så han lär sig tvätta. Då slipper man pinsamheter och så vet man dessutom vad som händer med smutsiga kläder efter att man lägger dem i tvättkorgen. Så har vi alltid gjort i min familj. 
Svar på tråden Ha regler kring onani?