Inlägg från: Harrsjö |Visa alla inlägg
  • Harrsjö

Ha regler kring onani?

Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.

• Svar på tråden Ha regler kring onani?
  • Harrsjö

Jag är tacksam för alla svar, men jag tycker ni överreagerar väldigt mycket. Är det inte bra att kunna ha en diskussion om en sådan sak som onani?

• Harrsjö

Men är det ingen som kan hålla med mig? Ska jag strunta i att dra reglerna för lillbrorsan?

• Harrsjö

Ni verkar tycka att onani är något positivt! Jag blir äcklad när jag tänker tanken att han legat i sängen och äcklat och sedan går han upp på morgonen och rör vid t.ex. frukosten och osten som alla ska äta av; VIDRIGT!

• Harrsjö

Det verkar ju tydligt som att de flesta inte tycker mitt beteende var lämpligt. Men hur ska jag nu gå vidare? Ska jag göra det pinsamt för honom igen och ta upp onanin på nytt?  

• Harrsjö
    Helena 868 skrev 2012-06-09 13:43:22 följande:
    Förlåt att du kanske inte får det stöd du vill ha i detta inlägg men tyvärr måste jag hålla med de flesta som svarat. Jag tycker verkligen synd om pojken. Han har gjort det mest naturliga och som ALLA gör och du har bannat honom. Inte konstigt att han blev röd och kände sig dum. Prata om sex och samlevnad med sina barn är en sak men att gå in på det mest privata tycker jag känns jättekonstigt om de inte frågar om något kring detta. Onanerar aldrig du eller din man? Går ni in på toaletten då? Mysigt ställa att onanera på....NOT!!! Vad gör det om det kommer sperma på lakanet. Hur många gånger har inte dina barn kräkt ner något?? DET är äckligt, men jag är övertygad om att du tvättat det som är nerkräkt och använt igen. Nä, be din son om ursäkt, fast detta kommer han nog aldrig att glömma, att hans mamma vet om att han onanerar. Jag hoppas han kommer få ett rikt och fritt sexliv när han blir större. Kanske kommer han spruta ner hela sin lägenhet i protest :)) Sorry, kunde inte låta bli.
    Jag faktiskt barnen pappa. Inte mamma. Det måste väl vara bättre i alla fall?

• Harrsjö
    Alltofta skrev 2014-01-27 20:27:41 följande:
    Jag tycker att min son som är 12 år är allt för odeskret när han "kliar" sig i rumpan på ett mastruberande sätt . Han gör det när han går i kallingar, ligger i sängen och läser med öppen dörr, pratar med mig etc. Jag har försökt att prata med honom flera gånger, men jag tycker inte att det blir ingen skillnad. Han verkar inte tro att det märks. Vad kan jag säga till honom om hur man beter sig när mastruberar? Hittade en plastpåse med torkad sperma i hans skrivbordslåda häromdagen. 
    Majoriteten av Familjelivs användare skulle nog säga att jag är sen sista du bör fråga, så jag kanske inte kan hjälpa dig. Men om du skulle berätta att du upptäckte påsen skulle han nog i alla fall skämmas och inse att han borde tänka över sitt beteende. 
Svar på tråden Ha regler kring onani?