• Harrsjö

Ha regler kring onani?

Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.

• Svar på tråden Ha regler kring onani?
  • yodi
    YummyMami skrev 2012-06-12 09:23:13 följande:
    Han kanske fick utlöning i sömnen? Vilket är vanligt i tonåren. Va ska han göra mot det då?

den tanken slog mig med, drömmar är svåra att styra
  • banditqueen

Nä men det här måste väl ändå va ett troll? Verkar helt osannolikt.
    Om inte, stackars son! Han kommer ju ha men för livet!  Förvånad

• Sandraa L

Jag håller med ALLA ovanstående. Låt grabben runka för fan, helt naturligt och normalt! Inte så att mina sambons lakan är fläckfria alla gånger,  precis som den dagen min dotter är stor nog att ha sex (än så länge är hon bara 3år) så kommer jag skita fullständigt i fall hennes pojkvän eller kille kommer på lakanet eller inte likväl som om hon onanerar själv. HELT NORMALT och antar att även ni KLADDAR ner ibland. Däremot brukar man ju oftast använda papper, det gjorde i vilket fall jag som 14åring och än idag. 

SKÄMS!  Och be om ursäkt. 

• nog

Det var bland det jävligaste jag har hört på länge!
    Att tala om onani är väl en sak, men att kränka barn som du gör är helt förkastligt!!!

Hör du hemma i någon religös extrem sekt? Har du några sexuella eller psykiska störningar?

Jag tycker att du ska söka proffesionell hjälp.

• Tom Araya
    Harrsjö skrev 2012-05-14 17:43:43 följande:
    Ni verkar tycka att onani är något positivt! Jag blir äcklad när jag tänker tanken att han legat i sängen och äcklat och sedan går han upp på morgonen och rör vid t.ex. frukosten och osten som alla ska äta av; VIDRIGT!
    Jag antar att du har ett sexliv med din sambo. Hur vore det om dina söner, era vänner, släkt och bekanta utdömde er som äckliga för det?

Under er sexakt sprider ni antagligen både svett och sekret från bådas kön på sängkläderna, eldar ni upp dem efteråt för att inte riskera att någon annan kommer att använda dem?

Dra något gammalt över dina äckelkänslor för något så naturligt, de har inte i denna tid och värld att göra.
  • Tom Araya
    Harrsjö skrev 2012-05-14 23:05:03 följande:
    Det verkar ju tydligt som att de flesta inte tycker mitt beteende var lämpligt. Men hur ska jag nu gå vidare? Ska jag göra det pinsamt för honom igen och ta upp onanin på nytt?  
    Om du känner äckel över att hantera din sons spermaindränkta lakan kan du låta honom ta hand om sin tvätt själv. Onanivanorna har du inte med att göra så länge han håller sig på sitt rum med dörren stängd.
  • jenny grav2

Stackars pojk och bli kränkt på det sättet av dig!! Jag hoppas verkligen att detta inte har gjort honom så pass illa till mods att han inte vågar onanera längre. Fy skäms, vad är du för föräldrer!!!! Hoppas att du inte drömmer på nätterna och Eve sekret kommer ur din snoppen, för vad finns där i? Och smaka har du väl inte heller. Nä fy fån, vilken avsmak du gett mig!

• tjej 72

Vem fan kollar lakan så noga när man ska tvätta!! Och låt han runka om han gör det, helt naturligt.. Du knullar väl med din sambo.. Och säkert när dom är hemma.. Lika pinsamt för dom, om dom skulle höra er..

• skandinavien

Skambelägg inte din son för att han utforskar sin kropp och sin sexualitet.
    Låt honom veta att det är normalt med onani, att det är helt okej att dra i snoppen och ha det skönt.
    Detsamma gäller för den yngre pojken när han i framtiden också börjar lämna fläckar

Med tanke på din ålderdomliga inställning till andras sexualitet och hur det äcklar dig, så hoppas jag för bägge sönernas egen skull att de inte är gay eller bi. Då skulle de inte klara av att ha en far som dig.

Försök ställa saker och ting till rätta så gott det går, även om ditt misstag inte helt kan göras ogjort.

• Gathehielm

Men herregud i helvete. Du är väl medveten om att din son är i en extremt viktigt fas just nu gällande hans sexuella utveckling. Jag har många vänner vars föräldrar reagerade som du, och som nu har rätt uppfuckade sexliv.

Skäms, karl!

Svar på tråden Ha regler kring onani?