• Harrsjö

Ha regler kring onani?

Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.

• Svar på tråden Ha regler kring onani?
  • Harrsjö
    Helena 868 skrev 2012-06-09 13:43:22 följande:
    Förlåt att du kanske inte får det stöd du vill ha i detta inlägg men tyvärr måste jag hålla med de flesta som svarat. Jag tycker verkligen synd om pojken. Han har gjort det mest naturliga och som ALLA gör och du har bannat honom. Inte konstigt att han blev röd och kände sig dum. Prata om sex och samlevnad med sina barn är en sak men att gå in på det mest privata tycker jag känns jättekonstigt om de inte frågar om något kring detta. Onanerar aldrig du eller din man? Går ni in på toaletten då? Mysigt ställa att onanera på....NOT!!! Vad gör det om det kommer sperma på lakanet. Hur många gånger har inte dina barn kräkt ner något?? DET är äckligt, men jag är övertygad om att du tvättat det som är nerkräkt och använt igen. Nä, be din son om ursäkt, fast detta kommer han nog aldrig att glömma, att hans mamma vet om att han onanerar. Jag hoppas han kommer få ett rikt och fritt sexliv när han blir större. Kanske kommer han spruta ner hela sin lägenhet i protest :)) Sorry, kunde inte låta bli.
    Jag faktiskt barnen pappa. Inte mamma. Det måste väl vara bättre i alla fall?

• Ruggugglan

Du är ju pinsam. Tycker synd om din son. Du kunde ju bara ha bett honom ett tvätta sin egen tvätt!

• oväntatväntatgravid
    Harrsjö skrev 2012-06-12 09:12:57 följande:
    Jag faktiskt barnen pappa. Inte mamma. Det måste väl vara bättre i alla fall?
    Nej, det är inte ett dugg bättre. Byt ut ordet "mamma" mot "pappa" i det personen skrev i sitt inlägg så har du samma budskap där. 
  • YummyMami

Han kanske fick utlöning i sömnen? Vilket är vanligt i tonåren. Va ska han göra mot det då?

Det de flesta tänker men ingen vågar säga www.nattstad.se/Älskade_Mamma
  • catdancing
    Harrsjö skrev 2012-05-13 22:43:16 följande:
    Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.
    Amen hallllååååååååå, hur bara kan duuuu. Det är väl helt naturligt, det blir väl rent i gen. Spiller aldrig du och din sambo sperma eller något när ni har sex på erat lakan??? är det erat eget lakan då??? alltså jag förstår inte hur du tänker. Du får din son att uppfatta detta som något smutsigt och fullt. Be om ursäkt..........
  • Pycke

Va? Betyder det att ni inte får ha sex annat på toa också? Varför köper ni inte egna lakan till varje familjemedlem? Och om det verkligen känns äckligt och jobbigt att ta i och tvätta sonens lakan så be han göra det själv.

• Lavish

Men va? Han får väl fan runka var han vill så länge ingen ser honom och blir störd? Däremot kanske han behöver ta hand om det som kommer ut lite smidigare, förslagsvis med ett papper? Men det kan ju vara en nattlig utlösning också, har du tänkt på det?

• MikuAndSaraLi

Snälla säg att du skämtar, Ts.
    Såna vidriga föräldrar finns väl inte länge - annat än i konstiga sekter????

• yodi
    NiniMe skrev 2012-05-17 17:15:22 följande:
    Amen fan vad pinsam du är ts... Sätt en ny regel istället, det är dax att börja tvätta sina egna kläder...

Svar på tråden Ha regler kring onani?