Börjat rida igen efter lång sjukskrivning, fått jätteont i ryggen, bör jag ta en paus?
Jag fick barn för 6 veckor sedan, hade en jättejobbig graviditet och var i stort sett sängliggande i 8 månader. För 3 veckor sedan återupptog jag ridningen och red då i min sons grupp (30 min, skritt och trav), samma veckan därpå. Det gick jättebra! Förra veckan däremot (lördag) red jag i min ordinarie grupp, som normalt sett brukar vara tuff för mig, dvs 60 minuter med mycket trav och galopp. Det gick jättebra till en början men mot slutet när vi galopperade stack det till i ryggen och började göra helt galet ont. Jag vet inte vad som hände men jag har haft ont sedan dess, det gör lite ont hela tiden men när jag springer, lyfter saker eller anstränger mig känns det som om någon sticker en kniv i mig på just det stället. Det har inte blivit bättre sedan i lördags... Nu har jag ridning igen på lördag, jag vill såååå gärna rida, har saknat det som bara den :( Men vet inte om det vore jättedumt... Kan det bli värre? Borde jag vänta tills det blir helt bra igen? Eller kanske rida i sonens grupp tills vidare?