Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?
Om du tvingas lämna Sverige.. Vilket land skulle du välja?
Specificera gärna del av landet och stad om det är en speciell del av landet du vill bo i.
Om du tvingas lämna Sverige.. Vilket land skulle du välja?
Specificera gärna del av landet och stad om det är en speciell del av landet du vill bo i.
Norge, mest för att jag tycker att det är ett härligt land. Det är vackert & alla jag träffat på genom jobbet & semester har varit otroligt trevliga & jordnära - dessutom är norrbaggarna snygga att se på :)
Etiopien....perfekt väder, god mat, mitt födelseland, gästvänliga människor, världens nästa största diplomatland (efter USA). Billigt levnadskostnad...
Australien eller Californien, Australien är väldigt långt borta men har iallafall ungefär samma sjukvårds rättigheter som i sverige..
Holland, Amsterdam. Detta mycket för att min sambo är holländare och jag har bott där i några år. Vi har vänner och släkt där och jag kan språket bra. Vet hur saker och ting funkar osv.
Listan är ordnad efter prioritet i fallande ordning.
Sydkorea, helt klart världens underbaraste land. Bra klimat, trevliga människor, tryggt och pålitligt samhälle, låg kriminalitet, god mat, ett av världens vackraste språk (koreanska), vackra landskap, pulserande stadsliv och en intressant traditionell kultur.
Jag tror jag tar Sydpolen... där kan man ju leka med pingviner
Då blir det nog mitt hemland Finland:)
Troligen San Diego. Hade det inte varit för familj och vänner så hade vi gärna flyttat dit. Trivs även bra i New York men ska man ändå flytta så kan ju trevligare väder vara önskvärt.
USA eller Grekland på någon ö typ Rhodos, Kreta el liknande.
Hm, Iran om jag var tvungen att fly. Verkar vara ett bra land och vill gärna testa hur det är att leva där trots att jag varken kan språket osv.
Hm, Iran om jag var tvungen att fly. Verkar vara ett bra land och vill gärna testa hur det är att leva där trots att jag varken kan språket osv.
Jordanien eller Jemen