• Rosie Jay

Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?

Om du tvingas lämna Sverige.. Vilket land skulle du välja? 
    Specificera gärna del av landet och stad om det är en speciell del av landet du vill bo i. 

Mamma, Singel och Sambo
  • Svar på tråden Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?
  • Milf69
    Rosie Jay skrev 2012-03-27 18:17:38 följande:
    Om du tvingas lämna Sverige.. Vilket land skulle du välja? 
    Specificera gärna del av landet och stad om det är en speciell del av landet du vill bo i. 

Min man o jag är överens skulle bli tvingas att flytta så skulle vi flytta til nr.1 Canada,2,Australien3.Chile.4.Thailand
    Canada  : fantastisk fint och vänliga  människor
    Australien: fantastisk fint , vänliga människor  och varmt så klart
    Chile för att jag har rötter därifrån, skulle gärna  testa bo  där
    Thailand är så fantastisk land härlig varm o vänliga människor       
  • splink

Vi har pratat om detta och var sugna på att flytta till USA förr. Men det är ett rätt religiöst land och vi är ateister. Jag säger canada. Skulle kunna tänka mig andra länder också. Men ett välfungerande, civiliserat land måste det vara. Skulle inte välja något nordiskt land. Måste jag flytta ska det vara ett äventyr! Då vill jag flytta en ordentlig bit, så det blir lite skillnad mot det jag är van med.

• evaoregon
    splink skrev 2012-03-29 16:16:12 följande:
    Vi har pratat om detta och var sugna på att flytta till USA förr. Men det är ett rätt religiöst land och vi är ateister.
    Det funkar bra att bo här utan att vara religiös, men man får välja någon del av landet där inte folk är så religiösa.  Nordvästra USA funkar bra.
  • Michiyo

UK... wales mest troligt. varmt mesta delen av året och lite lättare att leva än i sverige.. samt skolor och folk verkar vara smått vettigare stundtals^^

• plastkotte

Michiyo: uk är inte det minsta lätt att leva i, speciellt inte jämfört med sverige. Är man rik däremot så är det jäkligt bekvämt, men det är ju sverige också. Jag har bott här i 3 år nu och ska flytta till sverige nu i sommar.

• evaoregon
    plastkotte skrev 2012-04-04 12:55:04 följande:
    Michiyo: uk är inte det minsta lätt att leva i, speciellt inte jämfört med sverige. Är man rik däremot så är det jäkligt bekvämt, men det är ju sverige också. Jag har bott här i 3 år nu och ska flytta till sverige nu i sommar.
    Det är lite så även med USA.  Har man pengar så funkar nästan vilket land som helst.
Svar på tråden Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?