• Rosie Jay

Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?

Om du tvingas lämna Sverige.. Vilket land skulle du välja? 
    Specificera gärna del av landet och stad om det är en speciell del av landet du vill bo i. 

Mamma, Singel och Sambo
  • Svar på tråden Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?
  • Nape

Norge eller Finland.

Om det är för att börja om väljer jag Norge. Vi har kontakter där och skulle få jobb/ komma in i vardagslunken rätt enkelt. Jag talar och skriver ok norska. Vi tycker om staden Sandnes som ligger nära Stavanger. Lagom stort, fina landskap och stränder. Känner många där också, det är en fördel.

Fly för livet- Finland. Sambons släkt är samer så där skulle vi sitta tryggt i urskogen och leva av naturen. *s* Vi kan finska och skulle nog klara oss där med.

Med en stor budget och tid att planera- till ett varmt land. Spanien, Malta. Cypern skulle jag älska att bo på, men barnen skulle inte trivas på en grekisk skola. Eller Nya Zeeland, Australien osv. Sambon har släkt i Australien, kanske skulle de kunna stötta upp en innan man riktigt kommit in i hur samhället funkar.

• Placebo

England tror jag. Ja, jo. Jag gillar mentaliteten där. Men å andra sidan skulle jag vilja bo nånstans där det är varmt, en mysig liten by i Italien kanske. =)

• Majsan70

Danmark hade det blivit! Mysigare land finns inte. Thailand hade oxå stått högt på listan.

• Ruggugglan

Finland eller Norge.

Finland för att jag har familj där. Jag är halvfinsk och har lite tankar på att flytta dit någon gång i livet.
    Norge för att det ligger så nära, språket är väldigt likt vårt eget språk och landet verkar väldigt bra.

• tundra

Paris och Frankrike.
    Världens vackraste stad. Blir varm i kroppen när jag är där. Har bott där och skulle lätt tänka mig att bo där igen.

• evaoregon

Jag bor redan i USA, men annars skulle jag gärna välja Australien eller Nya Zeeland.  Canada funkar också.

Svar på tråden Du tvingas fly från Sverige.. Vilket land väljer du?