• Ineedanick

Messar man gratis på Iphone?

Har skaffat iPhone och fick min första räkning från Telia idag, och jag blev chockad över hur dyrt det var!!! Jag Messar och ringer som vanligt, men räkningen låg på 150:- mer. Nästan 500!!

Vad jag fattade det så messar och ringer man gratis två iPhone emellan! Har jag missuppfattat det? För stämmer det fattar jag verkligen inte räkningen då de jag ringer och messar med också har iphones..

• Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?
  • Ineedanick
    SolSolSol skrev 2012-03-24 07:17:49 följande:
    Tänk på att FaceTime endast fungerar över ett wifinät, medans viber kan man ringa med över 3G. Och då slipper man se varandra också :).

En annan app som är bra att ha är ju whatsApp. Då kan du skicka gratis meddelanden till andra som också har den Appen, de behöver alltså inte ha iPhone, utan det funkar med andra smartohones också. Och med den går det jättesnabbt att skicka över foton också!!

Jag funderade på att installera whatsspp igår, men den kostade 7 pix och ingen jag känner har den. De 2 jag messar mest med har iPhone.. Den 3:e e Papi, och han är ju inte mycket för appar och sånt

Nu när jag tänker på hur få människor jag messar med blir jag ännu mer ställd över räkningen.. Jaja, få se om den sjunker nästa månad!
  • mrsIce

Ineedanick: Det är inte så att fakturan sträcker sig över en längre period än 1 månad (alt längre än 3 mån om du har kvartalsfaktura)?

• Ebba Caroline
    MrsC74 skrev 2012-03-23 20:31:12 följande:
    Ringer gratis gör du som sagt bara med Viber eller liknande.

Eller om man har det i abonemanget.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ineedanick
    mrsIce skrev 2012-03-24 14:20:41 följande:
    Ineedanick: Det är inte så att fakturan sträcker sig över en längre period än 1 månad (alt längre än 3 mån om du har kvartalsfaktura)?

Nej tyvärr är det månsdsfaktura..
  • mrsIce

Elina: inställningar > meddelanden > iMessage (gör så den blir blåmarkerad). Färdigt!

• elinaehn

Skumt jag ser att jag har den inställningen men aldrig sett blått? Skickar man i meddelanden som vanligt?

• MrsC74

Eliaehn: då beror det kanske på att den du messar till inte har uppdaterat telefonen.

• Alexi

Jag och maken kör whatsapp till varandra, sparar vi mycket pengar på. Han har android och jag iphone.

Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?