• Ineedanick

Messar man gratis på Iphone?

Har skaffat iPhone och fick min första räkning från Telia idag, och jag blev chockad över hur dyrt det var!!! Jag Messar och ringer som vanligt, men räkningen låg på 150:- mer. Nästan 500!!

Vad jag fattade det så messar och ringer man gratis två iPhone emellan! Har jag missuppfattat det? För stämmer det fattar jag verkligen inte räkningen då de jag ringer och messar med också har iphones..

• Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?
  • Ineedanick

Oj hör går man iväg och steker pannkakor, så har man fått massa svar

Har pratat med Telia, och det stämmer att jag messar gratis med bland annat maken eftersom bubblan blir blå. Jag har även 99 i pott att ringa för varje månad. Betalar 199 för Telia mobil flex small och 150 för telefonen. Då får jag ringa för 99:- av den summan och det var därför jag blev så chockad att den övriga summan låg på 221!! Vem har jag ringt liksom? (internet är gratis).. Det abonnemanget måste vara väldigt shitty!

Funderar på att byta till medium då blir det som en " fast avgift" på 450:- varje månad, men det är ändå 100:- mer än jag är van vid. Ska vänta en månad och enbart messa iphones och bara ringa viktiga samtal, och se om det sänks.

Men man messar bara gratis över iphonen då; inte ringer?

Tack alla för svar förresten!

• Ineedanick
    Sinne12 skrev 2012-03-23 20:32:00 följande:
    Du kan ringa gratis med, via Facetime.

Andra sätt få det gratis är att ladda ner en app, t ex Viber. Både du och maken alltså.

Men, på specen står ju vem du ringt, ang din fråga hur du kan ha ringt och vem du ringt för 221 kr?

Nä det står bara "samtal till Telias nät, samtal till fast nät" etc
  • Ineedanick

Är FaceTime gratis?! Vi har inte nyttjat den eftersom man ser sig själv (man vill inte se sig själv när man är gravid med dubbelhaka)

• Ineedanick
    MrsC74 skrev 2012-03-23 21:12:32 följande:
    Jag brukar använda FaceTime men tar bort så man inte kan se. E och gravid ;)

Hehe, vart är den där pregnancy Flowers folk snackar om i filmer? Jag ser bara en finnig dubbelhaka! , hur får du bort så man inte ser?
  • Ineedanick
    Sinne12 skrev 2012-03-23 21:12:45 följande:
    Hmm, jag har både pappersfakturan och e-fakturan specad? Men man måste vända på pappersfakturan för att se specen, och nåt man måste göra i e-faktura med. Jag har aldrig begärt spec - men har båda abb specade. (Telia). Men först kommer sammanställningen du nämner.

Har dock annat abb än dig, men borde inte påverka?

Va konstigt! Jag hade specad när jag hade tele2, men inte Telia. Hon jag pratade med på Telia verkade ju inte heller se något för hon pratade även hon om fast nät och andra operatörer.
  • Ineedanick
    Ineedanick skrev 2012-03-23 21:25:10 följande:
    Hehe, vart är den där pregnancy Flowers folk snackar om i filmer? Jag ser bara en finnig dubbelhaka! , hur får du bort så man inte ser?

* pregnancy GLOW - jäkla rättstavning!
  • Ineedanick
    MrsC74 skrev 2012-03-23 21:30:15 följande:
    Jag bara bli att visa ansiktet. Riktar telefonen långt upp eller ner :)

Får testa det! Maken klagar dock alltid över att han inte hör vad man säger om man inte pratar i telefonen som vanligt!
  • Ineedanick
    SolSolSol skrev 2012-03-24 07:17:49 följande:
    Tänk på att FaceTime endast fungerar över ett wifinät, medans viber kan man ringa med över 3G. Och då slipper man se varandra också :).

En annan app som är bra att ha är ju whatsApp. Då kan du skicka gratis meddelanden till andra som också har den Appen, de behöver alltså inte ha iPhone, utan det funkar med andra smartohones också. Och med den går det jättesnabbt att skicka över foton också!!

Jag funderade på att installera whatsspp igår, men den kostade 7 pix och ingen jag känner har den. De 2 jag messar mest med har iPhone.. Den 3:e e Papi, och han är ju inte mycket för appar och sånt

Nu när jag tänker på hur få människor jag messar med blir jag ännu mer ställd över räkningen.. Jaja, få se om den sjunker nästa månad!
  • Ineedanick
    mrsIce skrev 2012-03-24 14:20:41 följande:
    Ineedanick: Det är inte så att fakturan sträcker sig över en längre period än 1 månad (alt längre än 3 mån om du har kvartalsfaktura)?

Nej tyvärr är det månsdsfaktura..
Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?