• Ineedanick

Messar man gratis på Iphone?

Har skaffat iPhone och fick min första räkning från Telia idag, och jag blev chockad över hur dyrt det var!!! Jag Messar och ringer som vanligt, men räkningen låg på 150:- mer. Nästan 500!!

Vad jag fattade det så messar och ringer man gratis två iPhone emellan! Har jag missuppfattat det? För stämmer det fattar jag verkligen inte räkningen då de jag ringer och messar med också har iphones..

• Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?
  • Sinne12
    MrsC74 skrev 2012-03-23 20:40:40 följande:
    Ja. FaceTime oxå.

Nä de verkar lite knas Sinne12. Har aldrig varit med om det. Ingen
    Lösning tyvärr :)
    Som sagt, gör inte just mig något, bara konstaterat det och tänkte om det kunde förklara TS höga räkning. (Min telefon försöker antagligen tala om för mig att jag ska göra slut eller nåt? ;) Den känner ju automatiskt av alla andras iphone)
  • MrsC74

He he. Ja man vet aldrig. iPhone kanske
    t o m känner av det ;)

• Ineedanick
    Sinne12 skrev 2012-03-23 20:32:00 följande:
    Du kan ringa gratis med, via Facetime.

Andra sätt få det gratis är att ladda ner en app, t ex Viber. Både du och maken alltså.

Men, på specen står ju vem du ringt, ang din fråga hur du kan ha ringt och vem du ringt för 221 kr?

Nä det står bara "samtal till Telias nät, samtal till fast nät" etc
  • Ineedanick

Är FaceTime gratis?! Vi har inte nyttjat den eftersom man ser sig själv (man vill inte se sig själv när man är gravid med dubbelhaka)

• johanssone

Du måste ha appen vibe isåfall, tror den heter så! Annars blir det inte gratis

• MrsC74

FaceTime är gratis. Förutsatt att du har nätverk. Den har inget med Viber att göra.

• MrsC74

Jag brukar använda FaceTime men tar bort så man inte kan se. E och gravid ;)

• Sinne12
    Ineedanick skrev 2012-03-23 21:07:18 följande:
    Nä det står bara "samtal till Telias nät, samtal till fast nät" etc
    Hmm, jag har både pappersfakturan och e-fakturan specad? Men man måste vända på pappersfakturan för att se specen, och nåt man måste göra i e-faktura med. Jag har aldrig begärt spec - men har båda abb specade. (Telia). Men först kommer sammanställningen du nämner.

Har dock annat abb än dig, men borde inte påverka?
  • Sinne12
    johanssone skrev 2012-03-23 21:10:57 följande:
    Du måste ha appen vibe isåfall, tror den heter så! Annars blir det inte gratis
    Fortfarande. Mellan IPHONE och IPHONE (och iPhone och iPad) så finns iMessages som går över datatrafik, samt Facetime (videosamtal) som också går över datatrafik. Dessa är gratis såtillvida att de ingår i det man betalar för datatrafik/surf, och INTE kostar som sms/mms eller samtal.

Men det är mellan iPhones och gäller INTE andra telefonmodeller. TS frågar dock ang iPhone -> iPhone.
Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?