• Anonym (Hur många?)

Hur många aborter "får" man göra?

-00
    -02
    -03
    -05
    -08

Är de år jag gjort aborter. Har mellan dessa år också behållt två graviditeter.
    Hur många aborter är det ok att göra i Sverige? De två sista gångerna jag gjorde abort så kändes det som att de var lite irriterade på mig... att dom tycker att jag varit där lite väl många gånger... :S

Varför jag gjort dessa aborter vill jag inte gå in på just här, det är inte det som ska diskuteras, så det hoppas jag att jag slipper förklara... Tack! 

• Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?
  • mikroE

Just det TS, har du provat latexfria kondomer och kondomer utan glidmedel? Man kan vara allergisk för både själva glidmedlet på kondomen (man kan använda annat glidmedel om den blir för torr) och latex (mycket mer vanligt så prova det först). En del kan också få friktionsskador av kondomer och då brukar extra glidmedel funka även här.

• Dr Mupp
    Lilla Jag skrev 2012-03-14 13:11:27 följande:
    Svar till de som inte tror att man kan ta skada av för många aborter....

Varje graviditet lämnar ett litet ärr i livmodern, och det är oavsett om man gör abort får missfall eller föder ett fullgånget barn. I ärret kan sedan inte en ny graviditet fästa. Alltså en kvinna kan inte få hur många barn som helst, eller för den delen bli gravid hur många gånger som helst.

Detta är dock ytterst individuellt men någonstans runt 10-15 graviditeter!
    det där skulle vara intressant att få en källa på för jag har aldrig hört nått liknande. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (undrar)

TS: Vad är det som gör att du ställer frågan?

Är det så att du själv tycker att det är ohållbart? Om du lever under de förhållanden du antyder är det dags att göra något åt det! 

• Anonym (sterilisera)

Sterilisera dej.

• Mrs Moneybags

Man får göra så många man vill.

Ett tips är att alltid kombinera två preventivmedel. Tex p-stav och kondom eller p-piller och pessar. Ett hormonellt och ett mekaniskt.

• Anonym ()
    Anonym (sterilisera) skrev 2012-04-04 19:20:42 följande:
    Sterilisera dej.
    Ja,  håller med "steriliiisera".

Måste vara det skonsammaste för alla parter. 
    Bryr man sig inte om att tänka på de männskoliv det handlar om utan ser dem som "cellklumpar" vilket en del gärna gör, så innebär ju alla aborter en stor påfrestning för sjukvården för sjukvården med tanke på att det är många som inte får den vård de behöver pga vårdköer. Det innebär ju även en påfrestning för kropp och själ vilket TS säkert vet.

Men svaret på frågan är att svensk abortlag ger rätt att göra abort utan frågor. Man kan säkert åka ut och in på abortklinikerna genom åren ända tills klimakteriet sätter stopp. Personalen har vad jag förstår ingen rätt att säga varken bu eller bä, men det är klart - de är ju inga robotar utan har ett känsloliv och ett tungt jobb att utföra.
  • Anonym (Kvinnlig makt)
    Anonym (Hur många?) skrev 2012-03-13 21:47:13 följande:

-00
    -02
    -03
    -05
    -08

Hur många aborter är det ok att göra i Sverige? De två sista gångerna jag gjorde abort så kändes det som att de var lite irriterade på mig... att dom tycker att jag varit där lite väl många gånger... :S

Varför jag gjort dessa aborter vill jag inte gå in på just här, det är inte det som ska diskuteras, så det hoppas jag att jag slipper förklara... Tack! 

Kvinnor får redan ha åsikter om männen och bestämma över olika saker som berör männen och deras liv och kroppar. 
    Har exempelvis aldrig hört kvinnor som säger att det är fel att få kommentera penisstorlekar trots att det berör också mäns kroppar. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Kvinnlig makt) skrev 2023-03-19 12:48:10 följande:
    Kvinnor får redan ha åsikter om männen och bestämma över olika saker som berör männen och deras liv och kroppar. 
    Har exempelvis aldrig hört kvinnor som säger att det är fel att få kommentera penisstorlekar trots att det berör också mäns kroppar. 
    Den här kommentaren är ju helt OT. När det gäller kommentarer om penisstorlekar så står troligtvis män för 99 % av alla kommentarer. Kvinnor är inte så intresserade av penisar som ni tror.
  • Anonym (Kvinnlig makt)
    Anonym (?) skrev 2023-03-19 14:08:59 följande:
    Den här kommentaren är ju helt OT. När det gäller kommentarer om penisstorlekar så står troligtvis män för 99 % av alla kommentarer. Kvinnor är inte så intresserade av penisar som ni tror.
    Det jag menar är att just vid graviditet så kan många säga att man ska få bestämma över sin kropp och sedan gäller det sällan för andra grejer. 
  • Anonym (2012)

Tråden är mer än 11 år gammal.

• Anonym (Hur många som helst)
    Anonym (Hur många?) skrev 2012-03-13 21:47:13 följande:

-00
    -02
    -03
    -05
    -08

Jag tänker att fri abort just innebär att man får göra obegränsat med aborter vid oönskade graviditeter och allt annat vore orimligt.

Att du "känner att de var lite irriterade" säger väl något om att du själv faktiskt ser att det är en problematisk lösning att faktiskt hela tiden bli oönskat gravid.

Nu är det ju många år sedan du startade tråden och jag hoppas att du fått de barn du vill och hittat en lösning för att inte få fler än planerat.
Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?