• Anonym (Hur många?)

Hur många aborter "får" man göra?

-00
    -02
    -03
    -05
    -08

Är de år jag gjort aborter. Har mellan dessa år också behållt två graviditeter.
    Hur många aborter är det ok att göra i Sverige? De två sista gångerna jag gjorde abort så kändes det som att de var lite irriterade på mig... att dom tycker att jag varit där lite väl många gånger... :S

Varför jag gjort dessa aborter vill jag inte gå in på just här, det är inte det som ska diskuteras, så det hoppas jag att jag slipper förklara... Tack! 

• Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?
  • Anonym
    Anonym (Hur många?) skrev 2012-03-13 22:00:43 följande:
    Man kan faktiskt bli gravid även när man äter p-piller...
    Tänkte mest om de till slut tröttnar på en?

kanske dags att hitta nytt preventivmedel som faktiskt fungerar bra?
  • Anonym (Hur många?)
    pluvdo skrev 2012-03-13 22:07:44 följande:
    Jag tycker ärligt talat det är lite konstigt att man kan göra så många aborter. Alltså, inte att sjukvården tillåter det utan att man rent mentalt kan göra så många.

Kanske dags att köra med dubbla preventivmedel och så? Kondom?
    Och kondom kan man få kliande utslag av i hela underlivet... kul? nääääe

varför behövde vi kanske inte gå in på. en del blir våldtagna och gravida.... 
  • MammaEmelie91
    Anonym (Hur många?) skrev 2012-03-13 22:48:12 följande:
    Och kondom kan man få kliande utslag av i hela underlivet... kul? nääääe

varför behövde vi kanske inte gå in på. en del blir våldtagna och gravida.... 
    Men det finns ju fler preventivmedel än kondom och ppiller, ellerhur?
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och blivande trebarnsmor!
  • Piano

Man "får" väl göra så många man vill, tror knappast svensk sjukvård skulle neka och låta ett oönskat barn födas. Men det lär ju tära på kroppen till slut.

• Anonym (hmm)
    Piano skrev 2012-03-13 23:59:22 följande:
    Man "får" väl göra så många man vill, tror knappast svensk sjukvård skulle neka och låta ett oönskat barn födas. Men det lär ju tära på kroppen till slut.
    Det skulle nog tära mer på kroppen om man födde barnen eller åt P-piller jämt och ständigt med medföljande risker.
  • Anonym (SUCK)
    Suck.. Ännu en tråd om aborter.. Vad är rätt och vad är fel? Ja vem fan vet?

Gör man så många aborter är det väl något som inte stämmer riktigt?! 
    Skyll inte på att "vissa blir faktist våldtagna och gravida" eller den här "man kan bli gravid fast man skyddar sig" 

Ja det kan man! Men hur är det i ditt fall TS?

• Piano

Anonym (hmm) Mena mer att det lämnar ju ändå ärr, har man otur kan det göra det svårt att bli gravid igen om man verkligen vill sen. Så blev det för en vän iaf och hon gjorde "bara" 3 aborter. Jag har inte ens jämfört det med att föda barn och äta p-piller så onödigt att ta upp det. Vill man absolut inte bli gravid och blir det lätt så är väl sterilisering det bästa, eller avhållsamhet men hur kul är det? ;)

• Anonym
    Anonym (Tessan) skrev 2012-03-13 21:56:38 följande:
    Om du gjort ditt yttersta för att skydda sig men ändå blivit gravid är det inte någonting att göra åt men att använda abort som preventivmedel tycker jag är förkastligt!
    Framförallt är det rent omöjligt att använda abort som preventivmedel.
  • Anonym (hmm)
    Piano skrev 2012-03-14 11:47:55 följande:
    Anonym (hmm) Mena mer att det lämnar ju ändå ärr, har man otur kan det göra det svårt att bli gravid igen om man verkligen vill sen. Så blev det för en vän iaf och hon gjorde "bara" 3 aborter. Jag har inte ens jämfört det med att föda barn och äta p-piller så onödigt att ta upp det. Vill man absolut inte bli gravid och blir det lätt så är väl sterilisering det bästa, eller avhållsamhet men hur kul är det? ;)
    Varför skulle medicinsk abort lämna ärr? Det är väl väldigt relevant att när man funderar över konsekvenser av abort jämföra med konsekvenserna av alternativen.
  • Larsan

TS du får gärna inboxa mig om du vill! 
    Vi behöver inte gå in på varför du valde att göra abort men skulle gärna vilja bolla tankar angående abort om du vill.  

12-barnspappa
Svar på tråden Hur många aborter "får" man göra?