trina skrev 2012-05-13 18:55:15 följande:
Hej alla!
Snart 22år och fick tidigare iår veta att jag hade PCOS efter ett besök till Gyn. Kan väl dra hela historien när jag ändå håller på och presentera mig.
Började med p-piller när jag var i tonåren för jag ville ha regelbunden "mens". Jag har alltid varit lite liten i växten och tänkte aldrig på att jag knappt fick mens en gång per år. Förra året slutade jag med p-piller för jag tänkte att jag växt till mig, men ingen mens dök upp på 6månader så det var bara att gå till Gyn. Fick träffa en tråkig äldre man som inte ens förklarade diagnosen utan sa bara "du har pco äggstockar du får äta p-piller tills du ska ha barn." Jag fick eftersöka all information själv och kom sedan fram till att jag måste ha PCOS eftersom jag har mens så sällan.
Är inte överviktig så LCHF är inget för mig.... Jag är orolig att jag inte kommer bli gravid ens med pergotime eller att IVF kommer lyckas. Främst eftersom jag kan räkna de gånger jag har haft vanlig mens på typ en hand..... Min sambo är dock hopfull. Vi har inte börjat försöka ännu, men det blir mot slutet av året. Får väl hoppas att jag har fel sen och att det lyckas!
Jag lyckades bli gravid nu :) Är i vecka 9 ..
Jag var precis som du, fast första mensen var alltid regelbunden och jag använde p-piller.
Men jag slutade med dessa efter att ha ätit i 4 år ca, då hände något..
Mensen var totalt borta i 3 år, gjorde två titthålsoperationer.
Jag och min sambo har försökt få barn i 1½ år och äntligen lyckades vi :)
Utan behandling faktiskt, har aldrig haft någon behandling..
Tror det vi gjorde rätt var att jag gick ner sisådär 4 kg och la bebistänket åt sidan..
Swiiiiish sa det bara !
Det kommer nog funka för dig också ska du se, men det kanske kommer ta lite längre tid bara.
Men kom ihåg ge aldrig upp !