• Alicias

Vågar man sig på 3:e försöket?

Jag fick tidigt mf i september. Ägglossning 2 veckor efter. Testade positivt redan i måndags (har testat negativt på flera tester efter första missfallet så inga hormoner kvar från det) och började blöda som mensblödning igår.

Antar och hoppas att nästa ägglossning kommer igen om 2 veckor då. Frågan är bara - vågar man prova sig på att bli gravid igen på en gång? Fysiskt tänker jag. Eller behöver kroppen återhämta sig? Jag vill verkligen bara bli gravid och få en liten bebis. Hjärtat värker av längtan!

Hur gjorde ni som fått upprepade missfall? Satsade ni allt eller väntade ni lite? 

• Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?
  • Schniiigel

Så fina solskenshistorier här finns! :)

Då hoppas jag det blir tredje gången gillt för mig med ;) Längtar såååå efter bebis..
    Har försökt över ett år och fick missfall 120715. Hoppas det går vägen nu direkt efter :)
    Håller tummarna varje dag att mensen inte dyker upp :)

Lycka till oss alla!

• Alicias
    moa80 skrev 2012-08-07 13:23:31 följande:
    Alicia! Ja tänk vad bra det blev till slut! För oss båda, för snart har du också en egen liten bebis i famnen! Vecka 37 redan, wow va spännande! Var har du tänkt föda? Känner du dig redo mentalt för förlossning? 

Här har den mest intensiva tiden lagt sig, Hampus blev en månad i förrgår och vi lär känna varandra mer och mer för varje dag. Har varit en fin men väldigt omtumlande månad!

BubbleAnna! Vad fint att vår lilla tråd kan ge dig ljus i tunneln. Jag vet hur skitjobbigt det är när man är mitt i det och man har svårt att hålla hoppet uppe om att man kommer få sin efterlängtade bebis. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och att din lille kille får ett syskon snart. Tänk på att din kropp ju faktiskt har klarat av det otroliga att tillverka och föda fram en liten människa, det kommer gå igen! Styrka till dig! 
    Jag ska föda på bb stockholm! Känner mig laddad och redo nu men när det väl gäller slår säkert nervositeten till. Hehe! Nä men jag ser jättemycket fram emot ankomsten

Var födde ni?

Åh är han redan en månad!!! Har ni många vänner med småbarn? 

• Alicias
    Schniiigel skrev 2012-08-08 21:49:00 följande:
    Så fina solskenshistorier här finns! :)

Då hoppas jag det blir tredje gången gillt för mig med ;) Längtar såååå efter bebis..
    Har försökt över ett år och fick missfall 120715. Hoppas det går vägen nu direkt efter :)
    Håller tummarna varje dag att mensen inte dyker upp :)

Lycka till oss alla!
    Håller tummarna med dig! Hoppas verkligen det lyckas den här gången
  • moa80

Jag födde också på BB Stockholm och det var super! 
    Tyvärr hade vi oturen att föda en väldigt kaotisk natt, det var tydligen fullt på alla sjukhus i hela stockholm och vår barnmorska hade tre förlossningar samtidigt vilket gjorde att vi inte riktigt fick den uppmärksamheten man önskat. Men allt gick ju bra och personalen är grymt bra!
    Vi bodde kvar på BB tre dygn efter vilket var jätteskönt, att bara ringa på en klocka om man hade ngn fråga och bli servad med mat kändes riktigt lyxigt.

Nu när jag varit på återbesök ett par ggr efter tycker jag det är så himla mysigt att gå i korridorerna och smygtitta in på rummen för att få se någon nyföding ;)
    (haha, psyko som smyger runt på bb liksom)

Jag har endel vänner med småbarn, och andra som är på G. Tyvärr tappade jag ett par nära vänner under tiden med missfallen, de pallade helt enkelt inte att jag inte var mitt vanliga glada jag..synd men det ligger något i uttrycket "i nöden prövas vännen".

Nu har du bara ett par veckor kvar, sen är du MAMMA!!!Glad 

Fd bebisverkstaden bf 25/6
  • bubblebubbleanna
    Alicias skrev 2012-08-06 10:15:55 följande:
    Åh, håller tummarna för dig! När var det senaste missfallet?

Jag är i vecka 37 nu, har bf 1/9 så det börjar dra ihop sig. Vem trodde det när man satt där med sina missfall och inte fattade vad som var fel?!

Hoppas innerligt att det tar sig för dig den här gången! Jag fick två väldigt tidiga missfall efter varandra i september & oktober förra året. I december blev jag gravid igen och hittills har det ju gått bra

Mitt senast missfall var 15 juni 12. Jag hade då gått in i vecka 11 men fostret var dött sedan vecka 6-7. Hade alla gravsymtom kvar hela tiden så det var sjukt jobbigt att veta att man gått "gravid" utan att man varit det. Jag upptäkte det pga en liten blödning. Missfallet innan var i mars 12. Men som sagt jag har ju en frisk son sedan tidigare så snart ska det väl gå vägen. Det är bara så drygt att vänta hela tiden...

Lycka till med förlossning och allt som kommer efter! Du har en underbar tid att se fram emot!
  • moa80

Alicia, hur mår du?
    Nu är det inte långt kvar!! Glad 

• Alicias

Jag mår bra tack Men är väldigt rastlös och uttråkad i väntan på bebis. Helt plötsligt går tiden oerhört långsamt, hehe.

Hur är det med er? Mår lilleman bra?  

• moa80

Skönt att höra. Ja sista veckorna går sååå långsamt..Jag var beredd på bebis två veckor innan beräknad, eftersom han kom nästan två veckor efter beräknad blev det en väldigt lång sista månad.

Försök att inte räkna ner dagarna utan passa på att göra saker som du inte kommer göra på ett tag sen.
    Gå ut och ät med killen osv Glad

Vi mår bara bra!  Pappan har börjat jobba igen och jag och Hampus börjar hitta lite rutiner på dagarna.

Lycka till nu! Håller tummarna för att du slipper vänta allt för länge Flört 

• Alicias
    moa80 skrev 2012-09-02 09:51:14 följande:
    Bebis? Glad
    Ja äntligen! 

I söndags kom vår lilla älskling till världen. Är så lycklig och helt inne i bebisbubblan! Kan inte sluta titta på honom. Nu har vi våra fina söner, vilken lycka! Hjärta 
  • moa80
    GladGladGladGRATTIS!!!

Åh nu blev jag så glad att jag fick gåshud över hela kroppen och en tår i ögat!
    Vilka underbara nyheter!

Tänk vilken resa vi båda gjort och tänk vilken resa som börjar nu!

Stort lycka till och myyyys med lillkillen!
    Vad ska han heta?

Kram

• Alicias
    moa80 skrev 2012-09-07 10:26:34 följande:
    GladGladGladGRATTIS!!!

Åh nu blev jag så glad att jag fick gåshud över hela kroppen och en tår i ögat!
    Vilka underbara nyheter!

Tänk vilken resa vi båda gjort och tänk vilken resa som börjar nu!

Stort lycka till och myyyys med lillkillen!
    Vad ska han heta?

Kram

Tack!

Han ska heta Jack vår lille guldklimp.

Känns helt fantastiskt att ha fött barn. Kan fortfarande inte greppa det riktigt. Är han verkligen vår? Får vi behålla honom? Haha

Kram kram! 
  • moa80

Jättefint namn!

Haha, så kände jag oxå i början men än så länge har ingen hämtat honom Glad

• aj 378

Har precis läst igenom hela tråden. Tack för att ni delar med er av era historier!
    Jag och min sambo har försökt i två år nästa månad. Vi har fått två missfall i år. Ett i v 14 och ett i v 10. Har gjort två skrapningar. Nu längtar vi och hoppas på ett plus snart igen och att den lilla vill stanna.

• moa80
    aj 378 skrev 2012-09-18 22:53:08 följande:
    Har precis läst igenom hela tråden. Tack för att ni delar med er av era historier!
    Jag och min sambo har försökt i två år nästa månad. Vi har fått två missfall i år. Ett i v 14 och ett i v 10. Har gjort två skrapningar. Nu längtar vi och hoppas på ett plus snart igen och att den lilla vill stanna.
    Det är bara roligt att dela med sig, förhoppningsvis kanske det kan ge lite hopp till andra i samma situation.

Beklagar verkligen dina missfall, det är ett helvete att gå igenom. Men försök fokusera på att du faktiskt blivit gravid och alltså kan bli det igen. Det är sjukt jobbigt, jag vet, men ge inte upp. Det är så himla värt det när du väl sitter där med en liten bebis. Håller tummarna för er!

Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?