• Alicias

Vågar man sig på 3:e försöket?

Jag fick tidigt mf i september. Ägglossning 2 veckor efter. Testade positivt redan i måndags (har testat negativt på flera tester efter första missfallet så inga hormoner kvar från det) och började blöda som mensblödning igår.

Antar och hoppas att nästa ägglossning kommer igen om 2 veckor då. Frågan är bara - vågar man prova sig på att bli gravid igen på en gång? Fysiskt tänker jag. Eller behöver kroppen återhämta sig? Jag vill verkligen bara bli gravid och få en liten bebis. Hjärtat värker av längtan!

Hur gjorde ni som fått upprepade missfall? Satsade ni allt eller väntade ni lite? 

• Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?
  • Alicias
    moa80 skrev 2012-05-16 10:15:22 följande:
    Hur går det för er alla?
    Hej!

Usch, har varit så dålig på att logga in här på familjeliv.

Här går det bra! Bebisen tumlar runt och verkar trivas bra i magen. Växer fint och allt känns bra.

Hur mår du? Nu är det inte långt kvar för er Tiden har rullat på hur fort som helst!!! 
  • moa80

Härligt att höra Alicias! Vilken vecka är du i nu?

Har inte heller kikat in här på länge.. 

Jag mår bra, tre (3!!) veckor kvar till beräknad förlossning. Herregud, känns helt galet men så roligt.
    Längtar ihjäl mig efter att äntligen få träffa bebis, samtidigt känns det lite sorgligt att tiden med magen snart är över.

Fd bebisverkstaden bf 25/6
  • Alicias
    moa80 skrev 2012-05-29 08:59:59 följande:
    Härligt att höra Alicias! Vilken vecka är du i nu?

Har inte heller kikat in här på länge.. 

Jag mår bra, tre (3!!) veckor kvar till beräknad förlossning. Herregud, känns helt galet men så roligt.
    Längtar ihjäl mig efter att äntligen få träffa bebis, samtidigt känns det lite sorgligt att tiden med magen snart är över.

Är i vecka 27 nu

OJ! så snart, herregud så spännande! Har ni tagit reda på kön? Vad har ni för vagn? Behöver lite tips ;)
  • moa80

Ja, tiden flyger verkligen!

Vi ska få en liten kille Glad  Jättekul! 
    Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på kön men det var så tydligt på ultraljudet så det gick inte att undvika att se vad det var, haha. Han visade upp sig helt enkelt!

Vi har köpt en Crescent Diva, känns smidig att ha i stan samt tror även den ska funka okej på landet med grusvägar och snö osv...Bra pris också, har inte hjärta att lägga 10 000 på ex Bugaboo..

Men det är ju en djungel med barnvagnar så vi har ju egentligen ingen aning hur det kommer funka.

Vet ni kön? 

• Alicias
    moa80 skrev 2012-05-30 09:28:54 följande:
    Ja, tiden flyger verkligen!

Vi ska få en liten kille Glad  Jättekul! 
    Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på kön men det var så tydligt på ultraljudet så det gick inte att undvika att se vad det var, haha. Han visade upp sig helt enkelt!

Vi har köpt en Crescent Diva, känns smidig att ha i stan samt tror även den ska funka okej på landet med grusvägar och snö osv...Bra pris också, har inte hjärta att lägga 10 000 på ex Bugaboo..

Men det är ju en djungel med barnvagnar så vi har ju egentligen ingen aning hur det kommer funka.

Vet ni kön? 
    Åh vad roligt med en liten kille!!! Det ska vi med få :)

Håller med, vill inte heller lägga ut en förmögenhet på bara vagnen. Vi är i valet och kvalet nu vilken vi ska ha! 
    Jobbar du fortfarande eller har du gått på mammaledighet nu?

• moa80

Åh vad kul att ni också ska få en kille!

Nej jag jobbar inte, har varit sjukskriven ett bra tag pga tidiga sammandragningar. Har varit jobbigt att knappt få promenera, jag är ju van vid mycket motion. 

Men nu gör det inget om det kommer igång, är ju i vecka 38!
    Vi har verkligen boat här hemma senaste dagarna, känns märkligt att se vagn och säng och skötbord och försöka förstå att det faktiskt ska ligga en liten där snart.

Antar att man fortfarande är ärrad av missfallen och inte vågar tor på att det är sant.
    Hur känner du med det?

Mår du bra annars med graviditeten? 

• Alicias

Vi har också börjat fixa med allt nu och som du säger, det känns märkligt. Overkligt och underbart :)

Jag mår bara fint och lillkillen bökar runt i magen. Jag känner inte samma oro längre för att något ska gå snett även om det alltid finns i bakhuvudet att något kan hända. Men nu har man kommit så pass långt i alla fall att man har en helt annan känsla för graviditeten.

Är så nyfiken, har er kille kommit? Hoppas att du mår bra och att allt går fint! 

• moa80

Ja, det är en härlig känsla när bebis bökar omkring. Vilken vecka är du i nu?

Här har det inte kommit någon bebis ännu, är på tredje dagen över beräknad nu. Varje dag kryper verkligen fram nu...Och jag känner mig så tuuuung.

Har haft regelbundna värkar till och från i flera dagar men sen stannar det av, frustrerande för man tror j u att det är på g varje gång. Tålamooood.

• Alicias
    moa80 skrev 2012-06-28 09:11:48 följande:
    Ja, det är en härlig känsla när bebis bökar omkring. Vilken vecka är du i nu?

Här har det inte kommit någon bebis ännu, är på tredje dagen över beräknad nu. Varje dag kryper verkligen fram nu...Och jag känner mig så tuuuung.

Har haft regelbundna värkar till och från i flera dagar men sen stannar det av, frustrerande för man tror j u att det är på g varje gång. Tålamooood.
    Gud så spännande! Nu vet du ju i alla fall att han kan komma precis när som helst Känner du dig laddad??

Jag är i vecka 31 nu!  
Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?