• Alicias

Vågar man sig på 3:e försöket?

Jag fick tidigt mf i september. Ägglossning 2 veckor efter. Testade positivt redan i måndags (har testat negativt på flera tester efter första missfallet så inga hormoner kvar från det) och började blöda som mensblödning igår.

Antar och hoppas att nästa ägglossning kommer igen om 2 veckor då. Frågan är bara - vågar man prova sig på att bli gravid igen på en gång? Fysiskt tänker jag. Eller behöver kroppen återhämta sig? Jag vill verkligen bara bli gravid och få en liten bebis. Hjärtat värker av längtan!

Hur gjorde ni som fått upprepade missfall? Satsade ni allt eller väntade ni lite? 

• Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?
  • moa80

Hej hej,

Fortfarande ingen bebis, herregud vad dessa dagar går i snigelfart. En dag känns som en vecka!
    Imorgon har jag gått en vecka över beräknad dag, känns som att det aldrig kommer komma någon bebis :P

Kom på häromdagen att om man räknar in de två missfallen innan denna graviditet så har jag nu varit mer eller gravid i 14(!!) månader! 
    Inte konstigt att man känner sig lite sliten...Det är ju som en elefants dräktighet ungefär Obestämd 

Vecka 31, gud så fort tiden går! Snart är det dags för dig också!  

Fd bebisverkstaden bf 25/6
  • Alicias
    moa80 skrev 2012-07-02 10:08:10 följande:
    Hej hej,

Fortfarande ingen bebis, herregud vad dessa dagar går i snigelfart. En dag känns som en vecka!
    Imorgon har jag gått en vecka över beräknad dag, känns som att det aldrig kommer komma någon bebis :P

Kom på häromdagen att om man räknar in de två missfallen innan denna graviditet så har jag nu varit mer eller gravid i 14(!!) månader! 
    Inte konstigt att man känner sig lite sliten...Det är ju som en elefants dräktighet ungefär Obestämd 

Vecka 31, gud så fort tiden går! Snart är det dags för dig också!  
    Ja, det verkar som att det i slutet går så otroligt långsamt. Oj, 14 månader är ingen kort tid. Men snart är han här efter mycket kämpande och mycket sorg så får ni äntligen er efterlängtade lilla bebis. Vilken lycka!

Exakt 8 veckor kvar nu. Tiden har gått för fort nästan! Men det lär väl bli så att det känns som snigelfart sista veckorna. 
  • moa80

Bebis!! Glad

Nu har jag en alldeles egen liten bebis! Helt fantastiskt!
    Nio dagar över beräknad, den 5e juli tittade han ut, äntligen!

Det är verkligen en helt otrolig känsla att ha honom utanför magen helt plötsligt, han har ju bott därinne i mer är 41 veckor och nu ligger han i min famn. Går inte att förklara! Vi är så lyckliga!

• Alicias

ÅH GRATTIS! Är jätteglad för er skull. Overkligt och helt underbart ju

Har ni bestämt något namn till lillkillen än? Är han lik någon av er?

Kan inte vänta 7 veckor till!!!!!  

• moa80

Tack!!!
    Tänk att den här långa och kämpiga resan ändå gav oss en bebis!

och snart har du också en!

Han heter Hampus (som betyder hemmets ljus och skyddsängel) 
    Han ser exakt ut som mig när jag var precis nyfödd med en kolsvart frisyr som en igelkott! Sen blev jag blond GladMen i vissa lägen är han jättelik pappi!

Herregud vad detta har varit en omtumlande vecka, har aldrig känt mig så mycket som en nybörjare! 

Sju veckor går fort!! 

• Alicias
    moa80 skrev 2012-07-14 11:17:25 följande:
    Tack!!!
    Tänk att den här långa och kämpiga resan ändå gav oss en bebis!

och snart har du också en!

Han heter Hampus (som betyder hemmets ljus och skyddsängel) 
    Han ser exakt ut som mig när jag var precis nyfödd med en kolsvart frisyr som en igelkott! Sen blev jag blond GladMen i vissa lägen är han jättelik pappi!

Herregud vad detta har varit en omtumlande vecka, har aldrig känt mig så mycket som en nybörjare! 

Sju veckor går fort!! 
    Jättefint namn, bra val!

Vad häftigt! Det går nog inte att förstå känslan förrän man har lilla knytet där.  

Från att ha varit en väldigt dyster tråd blev det plötsligt lycka här! Solig

• bubblebubbleanna

Har precis läst igenom hela tråden och ser ett ljus i tunneln!

Har en son sen tidigare och har sedan januari velat bli gravid igen för att ge honom ett syskon. Hade inga missfall innan jag fick honom men nu har jag två på rad. Så jag vill verkligen bli gravid NU. Har just haft ägglossning och hoppas så att det har blivit nåt denna gång och att det slutar på "rätt" sätt.

Hur går det för dig Alicias? När är ni beräknade att få?

• Alicias
    bubblebubbleanna skrev 2012-08-05 13:46:53 följande:
    Har precis läst igenom hela tråden och ser ett ljus i tunneln!

Har en son sen tidigare och har sedan januari velat bli gravid igen för att ge honom ett syskon. Hade inga missfall innan jag fick honom men nu har jag två på rad. Så jag vill verkligen bli gravid NU. Har just haft ägglossning och hoppas så att det har blivit nåt denna gång och att det slutar på "rätt" sätt.

Hur går det för dig Alicias? När är ni beräknade att få?
    Åh, håller tummarna för dig! När var det senaste missfallet?

Jag är i vecka 37 nu, har bf 1/9 så det börjar dra ihop sig. Vem trodde det när man satt där med sina missfall och inte fattade vad som var fel?!

Hoppas innerligt att det tar sig för dig den här gången! Jag fick två väldigt tidiga missfall efter varandra i september & oktober förra året. I december blev jag gravid igen och hittills har det ju gått bra

• moa80

Alicia! Ja tänk vad bra det blev till slut! För oss båda, för snart har du också en egen liten bebis i famnen! Vecka 37 redan, wow va spännande! Var har du tänkt föda? Känner du dig redo mentalt för förlossning? 

Här har den mest intensiva tiden lagt sig, Hampus blev en månad i förrgår och vi lär känna varandra mer och mer för varje dag. Har varit en fin men väldigt omtumlande månad!

BubbleAnna! Vad fint att vår lilla tråd kan ge dig ljus i tunneln. Jag vet hur skitjobbigt det är när man är mitt i det och man har svårt att hålla hoppet uppe om att man kommer få sin efterlängtade bebis. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig och att din lille kille får ett syskon snart. Tänk på att din kropp ju faktiskt har klarat av det otroliga att tillverka och föda fram en liten människa, det kommer gå igen! Styrka till dig! 

Svar på tråden Vågar man sig på 3:e försöket?