Det var väl ett jävla gnäll på er biomorsor
Trådar florerar över hela FL om hur odugliga vi biomorsor är.
Bryr vi oss för lite så anklagas vi för att hata barnen och vilja ha deras pappa ifred.
Bryr vi oss "för mycket" så anklagas vi för att vilja vara morsa åt barnet och ta över pappans ansvar.
Är det ingen som tänkt på barnen i den här sagan? På barnens bästa? Att det kanske inte är så himla lätt för barnet att ena veckan ha en mamma (och förhoppningsvis en närvarande bonuspappa) som bryr sig rysligt mycket, och nästa vecka ha en pappa och en bonusmamma som INTE FÅR bry sig lika mycket som mamman eftersom hos inte gillar det?
Hur tror ni barnet känner sig? Tror ni inte det blir förvirrat?
Vi får kritik för att vi är närvarande under bonusens uppväxkt. För att vi mornar, nattar, lagar mat och behandlar vår bonus som vår egen. Nyligen såg jag någon tråd där vi får kritik för just detta - och att vi handlar kläder med och till vår bonus.
Ni tror inte det känns konstigare för bonusen att bli särbehandlad av sin bonusmamma än att bli precis lika omtyckt (så gott det går för alla, individuellt då man ej burit och fött. och naturligtvis än biomammans kärlek övermöktig och det går inte att jämföra och bla bla, men du fattar) av sin bonusmamma.
Om jag vore barn till två familjer hade då jag blivit totalsplittrad av att ena veckan ha en kvinnlig förebild, och nästa en manlig. När det ändå finns en kvinna tillgänglig hemma hos pappan.
Jag vill inte ha nån jävla medalj för att jag uppfostrar min bonusdotter, jag vill bara att biomorsor ska sluta vara så jävla ego och känna sig så hotade av bonusmammorna. Det är INTE ni som står i fokus och det är inte era känslor som prioroteras. Det är era barns.
Jag tänker fortsätta gå på möten, shoppa kläder och läsa sagor för min älskade bonusdotter. Och turen har väl jag som har en bonusdotter vars mamma låter mig.
Vill ni inte era barns bästa?