• cpOFFER

Det var väl ett jävla gnäll på er biomorsor

Trådar florerar över hela FL om hur odugliga vi biomorsor är. 

Bryr vi oss för lite så anklagas vi för att hata barnen och vilja ha deras pappa ifred.

Bryr vi oss "för mycket" så anklagas vi för att vilja vara morsa åt barnet och ta över pappans ansvar.

Är det ingen som tänkt på barnen i den här sagan? På barnens bästa? Att det kanske inte är så himla lätt för barnet att ena veckan ha en mamma (och förhoppningsvis en närvarande bonuspappa) som bryr sig rysligt mycket, och nästa vecka ha en pappa och en bonusmamma som INTE FÅR bry sig lika mycket som mamman eftersom hos inte gillar det?

Hur tror ni barnet känner sig? Tror ni inte det blir förvirrat?

Vi får kritik för att vi är närvarande under bonusens uppväxkt. För att vi mornar, nattar, lagar mat och behandlar vår bonus som vår egen. Nyligen såg jag någon tråd där vi får kritik för just detta - och att vi handlar kläder med och till vår bonus.

Ni tror inte det känns konstigare för bonusen att bli särbehandlad av sin bonusmamma än att bli precis lika omtyckt (så gott det går för alla, individuellt då man ej burit och fött. och naturligtvis än biomammans kärlek övermöktig och det går inte att jämföra och bla bla, men du fattar) av sin bonusmamma.

Om jag vore barn till två familjer hade då jag blivit totalsplittrad av att ena veckan ha en kvinnlig förebild, och nästa en manlig. När det ändå finns en kvinna tillgänglig hemma hos pappan.

Jag vill inte ha nån jävla medalj för att jag uppfostrar min bonusdotter, jag vill bara att biomorsor ska sluta vara så jävla ego och känna sig så hotade av bonusmammorna. Det är INTE ni som står i fokus och det är inte era känslor som prioroteras. Det är era barns.

Jag tänker fortsätta gå på möten, shoppa kläder och läsa sagor för min älskade bonusdotter. Och turen har väl jag som har en bonusdotter vars mamma låter mig.

Vill ni inte era barns bästa? 

Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • Svar på tråden Det var väl ett jävla gnäll på er biomorsor
  • Angels

Ja du, det är inte lätt att veta vilket ben man ska stå på.

• cpOFFER
    Angels skrev 2011-09-15 18:49:14 följande:
    Ja du, det är inte lätt att veta vilket ben man ska stå på.
    Verkligen inte. Och att ens tveka på att det är rätt att man ger sitt bonusbarn samma kärlek och uppmärksamhet som till sin egna, det är ju bara stört. Hur blev det så? Det borde ju vara SJÄLVKLART att ju mer kärlek detso bättre. Jag trodde verkligen inte man kunde bli kritiserad för sånt.
  • Jennilie

Bry sig om för mycket? Man kan väl aldrig bry sig om FÖR mycket?
    Nej jag är en bio-mamma och tycker det är jätte bra att det finns bonus-mammor/pappor bryr sig.
    Ju fler som bryr sig om ett barn och finns där för den, desto bättre. Inte sant?

Tänk va vi bio-mammor/pappor får stå ut med ibland under trots perioderna osv, kan bara tänka mig hur en bonus mamma/pappa har det då.

Mina barn har en bonuspappa och skulle inte han knyta band eller bry sig om mina barn så skulle inte han finnas i mitt liv.
    Barnen är viktigast!
    Och jag hoppas mina barns bio-pappa tycker detsamma.

• dades

Jag håller med dig. Jag är oxå en bonus mamma och behandlar honom som jag behandlar mina egna :) Mina flickor är hos mig vartannan vecka och är hos sin pappa och sin bonus mamma den andra veckan. Mina flickor är jätte glada för henne och min lilla kallar även henne för mamma ibland. Jag känner mig trygg när mina barn är där för dom blir respekterade. Jag är en stolt mamma och bonus mamma :)

• cpOFFER
    Jennilie skrev 2011-09-15 18:53:07 följande:
    Bry sig om för mycket? Man kan väl aldrig bry sig om FÖR mycket?
    Nej jag är en bio-mamma och tycker det är jätte bra att det finns bonus-mammor/pappor bryr sig.
    Ju fler som bryr sig om ett barn och finns där för den, desto bättre. Inte sant?

Tänk va vi bio-mammor/pappor får stå ut med ibland under trots perioderna osv, kan bara tänka mig hur en bonus mamma/pappa har det då.

Mina barn har en bonuspappa och skulle inte han knyta band eller bry sig om mina barn så skulle inte han finnas i mitt liv.
    Barnen är viktigast!
    Och jag hoppas mina barns bio-pappa tycker detsamma.
    Jo uppenbarligen kan man det då man "tar biommamans plats" och "fråntar pappan ansvar" eftersom pappan tydligen tycker det är så himla bekvämt att andra tar hand om deras barn (från en tråd här på fl).

Det tycker jag med! Tänk vad massa kärlek barnet får. Det är ju det allra bästa. Jag förstår verkligen inte hur biomammor kan kritisera för att man bryr sig. Jag blir så ledsen på det.

När min bonus var i treårstrotsen så var det lite kämpigt just eftersom vi träffats inte så långt tidigare, men man får så himla mycket tillbaka så det är verkligen ingenting att klaga över. Kärlek är nyckeln till allt :)

Så rätt, barnen är det viktigaste! 
  • cpOFFER
    dades skrev 2011-09-15 18:54:06 följande:
    Jag håller med dig. Jag är oxå en bonus mamma och behandlar honom som jag behandlar mina egna :) Mina flickor är hos mig vartannan vecka och är hos sin pappa och sin bonus mamma den andra veckan. Mina flickor är jätte glada för henne och min lilla kallar även henne för mamma ibland. Jag känner mig trygg när mina barn är där för dom blir respekterade. Jag är en stolt mamma och bonus mamma :)
    Vad glad jag blir över medhåll! Det verkar inte vara så självklart här på FL, att det är barnen som går först. 
  • skånegås

Det är ju en familj för sjutton, då hjälps ju alla åt om det ska bli bra. Då KAN man inte sätta att en person är mindre omtyckt eller bry sig mindre om den. Stå på dig Moppepojke!!!
    / en som har haft en bonusmamma som brydde sig så gott hon kunde , handlade kläder med mig och hade med mig till sitt jobb då biopappa jobbade sent

• Jennilie
    Moppepojke skrev 2011-09-15 18:57:07 följande:
    Jo uppenbarligen kan man det då man "tar biommamans plats" och "fråntar pappan ansvar" eftersom pappan tydligen tycker det är så himla bekvämt att andra tar hand om deras barn (från en tråd här på fl).

Det tycker jag med! Tänk vad massa kärlek barnet får. Det är ju det allra bästa. Jag förstår verkligen inte hur biomammor kan kritisera för att man bryr sig. Jag blir så ledsen på det.

När min bonus var i treårstrotsen så var det lite kämpigt just eftersom vi träffats inte så långt tidigare, men man får så himla mycket tillbaka så det är verkligen ingenting att klaga över. Kärlek är nyckeln till allt :)

Så rätt, barnen är det viktigaste! 
    Kan kan faktiskt tycka det är skönt att min dotters bonus mamma finns i bilden för då vet ja att min dotter får mat på rätt tider, lägger sig när hon ska osv.
    Visst pappan är jätte bra, men någon koll det har han då inte.

Klart vi haft våra dispyter jag och hon, men så är det nog alltid i början.
    Men jag har aldrig tvekat på att lämna min dotter hos henne.
    min dotters trivs kanon där och leker jätte fint med hennes barn med så.
    Och många ggr tar jag problem eller frågar med henne ist för med pappan då ja vet att hon har bättre koll på saker och ting.
  • Längtar nr 2

Måste bara säga att JAG har haft en uppväxt med en styvpappa som är helt underbar och en bonus"mamma" som har varit helt jävla hopplös under hela min uppväxt.
    Hon har alltid haft attityden mina barn DIN UNGE.  Pga avstånd så har jag inte kunnat träffa min pappa mer än max 3 ggr per år (skollov) och hon har aldrig kunnat ta ett steg tillbaka och tycka att vad roligt att du kommer och hälsar på pappa. Det är som att hon varit svartsjuk.

Så en STOR eloge till alla er som verkligen gör erat bästa för att försöka behandla barnen lika. Förstår om det kan vara svårt ibland, men att försöka gör enormt mycket.
    Sen har jag ingen som helst förståelse för alla dessa separerade som vill sätta upp murar, visst ingen vet hur eller varför de gör som de gör. Men som TS skriver, man ska ALLTID sätta barnet i första rum. 

• Red drum

Mina tre barn har fyra fantastiska föräldrar! Jag och deras pappa, samt min sambo och mitt ex nya sambo! Jag ser det som en ynnest att mina barn har två vuxna utöver sina föräldrar som älskar dem och som de kan vända sig till när man inte vill snack med morsan och farsan! Dessutom är jag bonusmamma till en liten kille!

Svar på tråden Det var väl ett jävla gnäll på er biomorsor