Regine skrev 2011-09-17 09:17:46 följande:
Jag vet att det ser olika ut hos alla kort och gott! Men jag undrar, vi har mannens ena pojk boendes heltid hos oss, han är snart 13 och nu behövde han nya skor i ALLA former, fötterna har skenat iväg:) Jag och vår lille gemensamme behövde nya vinterskor för kommande vinter. Jag och min man bestämde gemnsamt att killen fick sluta 2 timmar tidigare från skolan, för då hann vi helt enkelt ta en sväng till Ullared. Pappan följde inte med han jobbade. Vi hade en toppeneftermiddag och stora killen som snart är 13 var mycket nöjd! Men skulle jag lämnat honom hemma? Jag är ju inte hans mamma och enligt vissa här ska ju en pappa sköta dessa "utflykter" och inköp!
Jag ska inte sticka under stol med att hos oss så behandlar jag alla barn lika oavsett "härkomst" och det kanske inte alltid "uppskattas" från alla håll. Men bio-mammor vad tycker ni om detta? Dessutom hjälpte jag honom med läxor då vi kom hem! Fy, på mig? För övrigt är det faktiskt jag som handlar ALLA kläder och skor här hemma även min mans! Är jag en hunsad kvinna då;) En sak till jag är hemma sen 2 år tillbaks, jag jobbar bara ett par timmar i veckan, så jag sköter HELA hemmet och trädgården utom gräsklippning! Hmm jag är nog en dålig förebild för jämnlikhet!?
Är du nöjd, är barnen nöjda, är pappan nöjd, det räcker.
Tja, du är nog ingen dålig förebild, du visar bara att du kan allt, men din man är nog det, kan han någonting öht utom sitt arbete?