Mata i sängen?
Jag har en 1.5 månaders dotter som senaste veckan har vägrat sova i sin säng. hon har sovit jätte bra i den ända sen vi kom hem från BB.nu har hon sovit med mig i min säng de senaste nätterna. då sover hon jätte bra, cirka 4-5 timmar åt gången.
om hon somnar i min famn och jag försöker lägga ner henne i sin säng blir hon klarvaken och ledsen.
fick ett tips att för att få henne somna i sin säng så kan man ge sista kvällsmålet ersättning (ammar inte alls)
när hon ligger i sängen?
men de låter lite konstigt då jag ändå måste ta upp och rapa henne.
ibland rapar hon och ibland inte =/
hon dricker ur Dr browns flaskor så får inte alls i sig mycket luft.
kan de vara värt att testa? då hon oftas somnar med flaskan i munnen vid kvällmatningen och natttmatningen.
och kan jag få lite tips hur jag ska göra på dagarna? hon somnar lätt, men bara i min famn eller om jag ligger brevid och håller en hand på magen, kan ju va skönt att ha henne vilandes i sängen så man hinner göra allt annat. hur ska jag få henne att vila där?
hon är ju trött när hon väl somnar för hon sover oftas 2-3 timmar åt gången på dagen.
har blivit allt för låst då jag sitter still i 3 timmar med henne i famnen, kan inte gå på toa eller något =/