Inlägg från: idaharju |Visa alla inlägg
  • idaharju

Mata i sängen?

Jag har en 1.5 månaders dotter som senaste veckan har vägrat sova i sin säng. hon har sovit jätte bra i den ända sen vi kom hem från BB.nu har hon sovit med mig i min säng de senaste nätterna. då sover hon jätte bra, cirka 4-5 timmar åt gången.
    om hon somnar i min famn och jag försöker lägga ner henne i sin säng blir hon klarvaken och ledsen.

fick ett tips att för att få henne somna i sin säng så kan man ge sista kvällsmålet ersättning (ammar inte alls)
    när hon ligger i sängen?
    men de låter lite konstigt då jag ändå måste ta upp och rapa henne.
    ibland rapar hon och ibland inte =/
    hon dricker ur Dr browns flaskor så får inte alls i sig mycket luft.

kan de vara värt att testa? då hon oftas somnar med flaskan i munnen vid kvällmatningen och natttmatningen. 

och kan jag få lite tips hur jag ska göra på dagarna? hon somnar lätt, men bara i min famn eller om jag ligger brevid och håller en hand på magen, kan ju va skönt att ha henne vilandes i sängen så man hinner göra allt annat. hur ska jag få henne att vila där? 
    hon är ju trött när hon väl somnar för hon sover oftas 2-3 timmar åt gången på dagen. 
    har blivit allt för låst då jag sitter still i 3 timmar med henne i famnen, kan inte gå på toa eller något  =/

• Svar på tråden Mata i sängen?
  • idaharju

Okej va bra:) ja man märker ju om hon måste rapa:P konstigt nog så gick de jätte bra att få henne att sova i sin säng idag:) har börjat med lite rutiner vid läggdags nu. Vid ungefär 19 tiden så byter jag blöjan, sätter på pyamas, matar och rapar henne. Myser i min famn tills hon äblir trött, då testa ja lägga ner henne, såklart vakna hon till, tog då upp i famnen igen, vagga tills hon blev trött, la ner och så vips så somna hon:) nu har hon sovit 1.5timmar:) jag försökte också sova men jag va inte så trött så jag klarade av de:p ja fick ju sovmorgon till 12av henne idag:D blir att mysa med katten och sen mata henne när hon vaknar:) Men hur mycket borde hon äta under 24timmars period, nu äter hon cirka 550-650. Räcker de?

• idaharju

Jag har en sele som ja brukar ha henne i på morgonen då ja diskar och gör frukost:) då brukar hon somna i den:p tillochmed när jag dammsög :p snart kommer pappan hem, han jobbar på sjön så är borta 4veckor sen hemma 4veckor:) blir skönt att få lite avlastning:)

• idaharju

Hehe ja nöjd verkar hon och går upp bra säger BVC :) har precis matat henne, hon tog 120ml i ett svep och somnade till. Tog bort flaskan och gav nappen. Verkade som att hon somna men vakna igen efter knappt 5min:/

• idaharju

förresten har ni något tips på hur ja kan få henne bajsa? hon får som sagt bara ersättning, Pepticate, komjölksfri då hon är väldigt känslig mot de. men hon bajsar bara var tredje fjärde dag och då måste jag hjälpa med tempen :/

• idaharju

jag ger 2ml laktulos morgon och kväll. har fått ökat dosen hela tiden. hon har fått de nu i 3 veckor =(

• idaharju

helt otroligt! inatt sov hon 7 timmar=)=)=)
    och vilade 3.5 timme nu efter "frukosten" =)
    hoppas hon kan bajsa idag bara.
    några har tipsat om messmör, rapsolja och katrinplommon, men vet inte hur mycket, ofta eller om man får ge när hon e så liten 

• idaharju
    Eleonor01 skrev 2011-09-17 12:37:42 följande:
    Inte messmör!!
    Häll en skvätt kallpressad rapsolja i flaskan å köp sempersmagdroppar. Göt sen magjympa på henne dagligen så ska du se att det sätter fart. en skvätt då menar jag en tsk cirkus :)
    Detta funkade kanon för oss. Lycka till å grattis till den lilla :)
    sempers får hon sedan vecka 1 ungefär=)
    ska testa med rapsolja, har bara de på flask, går de bra?
    ska jag ha det i varje? 
Svar på tråden Mata i sängen?