Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

Mata i sängen?

På natten matar vi alltid i sängen, hur smidigt som helst och ingen blir särskild störd av det.

TS. på dagtid, försök få henne att somna i vagnen kanske? min 3 mån sover ofta i vagnen på dagtid, eller så sover hon på mage på golvet. Försök göra det lite ombonad. kommer ihåg att sonen ville ha ett täcke att sova på i sin spjälsäng, vi tog ett vuxentäcke som vi vek ihop, då sov han gott helt plöstligt.
    Gissar att du kommer få kämpa lite för att få henne att somna någon annanstans, men det kanske det kan vara värt, annars är mitt råd att köpa en sjal/sele då kan man faktiskt göra väldigt mycket, idag har jag både städat och bakat bröd med skruttan på magen:)

• sarsparis

dom äter så mycket dom vill, går hon upp i vikt är det tillräckligt, om hon är väldigt skrikig, kinkig och inte går upp i vikt kanske hon behöver mer mat, eller äta oftare. nu ska man absolut inte jämföra barn, men min dotter åt vid den åldern ca 1000 ml på ett dygn, å andra sidan är hon en riktig buddah, lång och tjock Skrattande

• sarsparis
    idaharju skrev 2011-09-16 00:05:26 följande:
    Hehe ja nöjd verkar hon och går upp bra säger BVC :) har precis matat henne, hon tog 120ml i ett svep och somnade till. Tog bort flaskan och gav nappen. Verkade som att hon somna men vakna igen efter knappt 5min:/
    Men då så, då är det ju absolut inget att oroa sig för, om du är orolig kan du ju be att få gå och väga oftare på bvc.
Svar på tråden Mata i sängen?