• Habbi

Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?

Tänkte att de skulle vara kul att samlas här och prata lite, kanske träffas över en fika också.

Själv är jag 21 år, heter Ida och bor i Falun.. Har en son som föddes 31 maj 2011, Hugo heter han.

• Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?
  • Haileysmamma
    Hannaluringen skrev 2011-07-11 22:49:46 följande:
    Jag blir 21 om en vecka och fick min dotter 13 maj, så hon är snart två månader. Hon är fortfarande lite liten för jag fick havandeskapsförgiftning och hon var tillväxthämmad med 27% så hon fick komma ut i v.34. Vi bor i bojsenburg:)

vad trevligt det gör ju jag oxå :D 
  • Haileysmamma
    miimma skrev 2011-07-21 20:40:28 följande:

Hej! Bor ännu inte i Falun, men min pojkvän bor här.. Är där väldigt ofta.  Så jag är mycket här i bojsenburg =)

Vi har precis fått reda på att vi ska få en bebis i mars nästa år, så jag ska flytta hit jag med. Skulle vara kul att lära känna någon här =)

Hör gärna av dig om du vill ses! =) 

bor oxå i bojsen har en dotter på 6 månader nu :)
  • Habbi

Länge sen jag var här inne nu.. hur går det för alla med sina bebisar? Här går de fint, han har fått sina 3månaders sprutor i förrgår och de var ingeee kul! Usch.. Tungan ute

Nu ropar han på mig, lär gå! Heheh.

• annakoh1209

Hej jag bor inte i falun men bor i rättvik o har två barn 5år o 3år och är 24år går det bra

• Haileysmamma

hejsan! jag heter malin och är 20år och har en dotter på 7månader och vi bor i bojsen, falun. undrar om det är någon som har lust att vara med på lite promenader ?

• Habbi
    Haileysmamma skrev 2011-10-11 22:34:31 följande:
    hejsan! jag heter malin och är 20år och har en dotter på 7månader och vi bor i bojsen, falun. undrar om det är någon som har lust att vara med på lite promenader ?
    Vart i Falun bor du? :)
  • Habbi
    Oj, såg nu att du redan berättat det :)
  • miimma

Jag är gravid, men jag hänger gärna med på någon promenad =)

Du kan ju inboxa mig ditt mobilnummer så kan vi höras av =) 
    It's a child, not a choice <3
  • Hugooo

Här är det full fart ! Lillkillen blev ju nyss 1år (!) och nu ska det hända någonting helatiden för att han ska vara nöjd. Idag har vi varit på lugnet och badat :) 

Nu har jag gått hem på gravpenning för nästa bebis och min man är också hemma och tar hand om Alfons för mina fogar fixar inte riktigt det ensam längre..

• Habbi
    Hugooo skrev 2011-11-04 13:11:23 följande:
    Här är det full fart ! Lillkillen blev ju nyss 1år (!) och nu ska det hända någonting helatiden för att han ska vara nöjd. Idag har vi varit på lugnet och badat :) 

Nu har jag gått hem på gravpenning för nästa bebis och min man är också hemma och tar hand om Alfons för mina fogar fixar inte riktigt det ensam längre..
    Oj.. stora killen. Vad roligt att vara på lugnet, var där i söndags jag med våran lille Hugo. Han blev nyss 5 månader.

Är du gravid igen alltså?

Laddar upp en liten bild från vi var på lugnet:

:
  • Hugooo

Ja det är mysigt att bada. Så roligt för dom små :) Åh 5 månader, tiden går så fort nu tyckte nyss min lilla kille var nå sånt :)
    .. Ja det är en till på gång, är beräknad till julafton :P

• Habbi
    Hugooo skrev 2011-11-04 18:19:30 följande:
    Ja det är mysigt att bada. Så roligt för dom små :) Åh 5 månader, tiden går så fort nu tyckte nyss min lilla kille var nå sånt :)
    .. Ja det är en till på gång, är beräknad till julafton :P
    Ja de är super kul, ska göra det till en vana.. typ en gång i månaden!
    Jag kan tänka mig det.. tyckte det var nyss han kom till oss, hehe.
    Ojoj, det är ju snart! Vad härligt.. du måste ha blivit gravid tätt inpå din minsta!
  • Hugooo

Det låter väl som en bra vana :) Vi umgår med ett gäng andra föräldrar och vi brukar se till att göra någonting varje vecka med barnen (oftast flera gånger i veckan), öppna förskolan, bada, leklandet eller liknande..

Ja det gick fort.. Hann bara få tillbaka mensen innan den var borta igen :P Vi skyddadde oss inte men trodde väl inte att det skulle ta sig igen så fort.. Men men så kan det gå, ska bli mysigt med en till liten iaf :) 

Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?