• Habbi

Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?

Tänkte att de skulle vara kul att samlas här och prata lite, kanske träffas över en fika också.

Själv är jag 21 år, heter Ida och bor i Falun.. Har en son som föddes 31 maj 2011, Hugo heter han.

• Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-09 17:12:41 följande:
    Idag är det en sån här dag då jag bara vill att Bus ska komma ut. Även om jag innerst inne inte vill det eftersom det vore väl tidigt. Men gud vad less man blir på att vara gravid vissa dagar! 44 dagar kvar till BF idag..
    Usch förstår dig! Men tiden går faktiskt rätt så snabbt.. Använd den sista tiden till att ta hand om dig själv och gör sånt du inte kan sen.. typ ut och gör grejer som kan bli bökigt med barnvagn och bebis. Eller sov och slappa så mycket du kan Tungan ute

Hade jag haft en bebisfri vecka helt plötsligtskulle jag sova maaassor och gå ut och äta något riktigt gott med pojkvännen. Hugo vill nämligen ofta börja gnälla när vi ska äta så de blir jämt att stressa i sig maten och inte njuta om vi gjort något gott Tungan ute
  • Koppkaka
    Habbi skrev 2011-07-11 09:17:30 följande:
    Usch förstår dig! Men tiden går faktiskt rätt så snabbt.. Använd den sista tiden till att ta hand om dig själv och gör sånt du inte kan sen.. typ ut och gör grejer som kan bli bökigt med barnvagn och bebis. Eller sov och slappa så mycket du kan Tungan ute

Hade jag haft en bebisfri vecka helt plötsligtskulle jag sova maaassor och gå ut och äta något riktigt gott med pojkvännen. Hugo vill nämligen ofta börja gnälla när vi ska äta så de blir jämt att stressa i sig maten och inte njuta om vi gjort något gott Tungan ute
    Nä jag försöker tänka positivt, även om det är jobbigt :P Just nu så trycker sig bebisen neråt bäckenet så himla mycket så jag kan knappt gå utan att det hugger och ilar från nedre magen och ner i underlivet, fyyy sjutton! Håller väl på och fixerar sig för fullt kan jag tro.

Men idag åker jag och sambon ut till stugan och blir kvar tills imorgon, och bara tar det lugnt
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-11 13:06:59 följande:
    Nä jag försöker tänka positivt, även om det är jobbigt :P Just nu så trycker sig bebisen neråt bäckenet så himla mycket så jag kan knappt gå utan att det hugger och ilar från nedre magen och ner i underlivet, fyyy sjutton! Håller väl på och fixerar sig för fullt kan jag tro.

Men idag åker jag och sambon ut till stugan och blir kvar tills imorgon, och bara tar det lugnt
    Usch då.. men de är väl skönt att något händer så de känns som de snart är dags antar jag ;D Så tyckte iallafall jag!

Härligt, ha de så bra.
  • Hugooo

Jag är 21 år och har en son på 8,5 månad och nästa lilla bör dyka upp kring lucia :) Bor med min blivande man i centrala Falun.

• Hannaluringen

Jag blir 21 om en vecka och fick min dotter 13 maj, så hon är snart två månader. Hon är fortfarande lite liten för jag fick havandeskapsförgiftning och hon var tillväxthämmad med 27% så hon fick komma ut i v.34. Vi bor i bojsenburg:)

• saramadeleine

Vet inte om jag räknas om "ung" längre. Är tjugosju och har en son som snart fyller 7 år. Var nitton när jag blev gravid med honom men 20 när han föddes . Bor i Falun, i stan =).

• miimma
    Hannaluringen skrev 2011-07-11 22:49:46 följande:
    Jag blir 21 om en vecka och fick min dotter 13 maj, så hon är snart två månader. Hon är fortfarande lite liten för jag fick havandeskapsförgiftning och hon var tillväxthämmad med 27% så hon fick komma ut i v.34. Vi bor i bojsenburg:)

Hej! Bor ännu inte i Falun, men min pojkvän bor här.. Är där väldigt ofta.  Så jag är mycket här i bojsenburg =)

Vi har precis fått reda på att vi ska få en bebis i mars nästa år, så jag ska flytta hit jag med. Skulle vara kul att lära känna någon här =)

Hör gärna av dig om du vill ses! =) 

It's a child, not a choice <3
  • Lena Miranda

Idag kom vår Lillebror kl 08.33 i morse.. Han var 51cm lång och vägde 3900g i v (39+3)
    Efter totalt 4½timme.. Hann inte med bedövningen den här gången heller.. :-P

• Koppkaka
    Lena Miranda skrev 2011-07-24 18:43:02 följande:
    Idag kom vår Lillebror kl 08.33 i morse.. Han var 51cm lång och vägde 3900g i v (39+3)
    Grattis till lilla bebisen! Själv har man börjat få förvärkar och grejer en hel del.. Snart dags ju! 29 dagar kvar till BF.
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Habbi
    Lena Miranda skrev 2011-07-24 18:43:02 följande:
    Åååh grattis!
Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?