• Habbi

Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?

Tänkte att de skulle vara kul att samlas här och prata lite, kanske träffas över en fika också.

Själv är jag 21 år, heter Ida och bor i Falun.. Har en son som föddes 31 maj 2011, Hugo heter han.

• Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?
  • Habbi

Hallå vad roligt med blivande mammor! De är så spännande att följa och sen få se bebisen på kort och höra hur allting gick.

Vart i Falun bor ni?

• Habbi
    Lena Miranda skrev 2011-07-06 14:09:52 följande:
    Jag vet inte om jag är så ung.. :-P blir 29 i år och har 2 barn redan och de 3:e på väg närsom nu igentligen.. BF 27 juli men slemproppen har redan släppt.. Bor i Lilla Aspeboda
    Spännande Skrattande Du måste skriva här sen när bebisen kikat ut! Hehe
    Koppkaka skrev 2011-07-06 14:21:06 följande:
    Se där!
    Habbi skrev 2011-07-06 13:37:37 följande:
    Hallå vad roligt med blivande mammor! De är så spännande att följa och sen få se bebisen på kort och höra hur allting gick.

Vart i Falun bor ni?
    Bor på kvarnberget :)
    Aaha, jag bor i gammla främby haha.. nära! Tungan ute
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-06 15:03:14 följande:
    Ja men jag såg nu när jag gick in på din blogglänk att jag "vet" ju vem du är, eftersom jag läser bloggen. Haha. Det var jag som hälsade när ni var på bio :P
    Aaahaaa, där ser man. Hehe
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-06 15:24:42 följande:
    Men kul initiativ med tråden, tycker det är väldigt klent med mammor i yngre ålder i faluområdet..
    Jaa, eller hur! Jasså, jag vet iallafall ett par st. Dock inga jag umgås med. Jag och min pojkvän är de första bland våra vänner att få barn.
  • Habbi
    miimma skrev 2011-07-09 13:42:41 följande:
    Har precis fått ett +, så vi får en liten bebis i mars, den 18 mars, enligt mens...
    Åååh grattis! Hehe jag föddes 17 mars Flört
  • Habbi
    miimma skrev 2011-07-09 13:51:14 följande:
    Tack Glad Jaha, då skulle det ju vara lite coolt om pyret tittar ut en dag tidigare Flört
    Eller hur! Dock så ändras ju ofta bf-datumet vid rul :-P
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-09 17:12:41 följande:
    Idag är det en sån här dag då jag bara vill att Bus ska komma ut. Även om jag innerst inne inte vill det eftersom det vore väl tidigt. Men gud vad less man blir på att vara gravid vissa dagar! 44 dagar kvar till BF idag..
    Usch förstår dig! Men tiden går faktiskt rätt så snabbt.. Använd den sista tiden till att ta hand om dig själv och gör sånt du inte kan sen.. typ ut och gör grejer som kan bli bökigt med barnvagn och bebis. Eller sov och slappa så mycket du kan Tungan ute

Hade jag haft en bebisfri vecka helt plötsligtskulle jag sova maaassor och gå ut och äta något riktigt gott med pojkvännen. Hugo vill nämligen ofta börja gnälla när vi ska äta så de blir jämt att stressa i sig maten och inte njuta om vi gjort något gott Tungan ute
  • Habbi
    Koppkaka skrev 2011-07-11 13:06:59 följande:
    Nä jag försöker tänka positivt, även om det är jobbigt :P Just nu så trycker sig bebisen neråt bäckenet så himla mycket så jag kan knappt gå utan att det hugger och ilar från nedre magen och ner i underlivet, fyyy sjutton! Håller väl på och fixerar sig för fullt kan jag tro.

Men idag åker jag och sambon ut till stugan och blir kvar tills imorgon, och bara tar det lugnt
    Usch då.. men de är väl skönt att något händer så de känns som de snart är dags antar jag ;D Så tyckte iallafall jag!

Härligt, ha de så bra.
  • Habbi
    Lena Miranda skrev 2011-07-24 18:43:02 följande:
    Idag kom vår Lillebror kl 08.33 i morse.. Han var 51cm lång och vägde 3900g i v (39+3)
    Efter totalt 4½timme.. Hann inte med bedövningen den här gången heller.. :-P
    Åååh grattis!
  • Habbi

Länge sen jag var här inne nu.. hur går det för alla med sina bebisar? Här går de fint, han har fått sina 3månaders sprutor i förrgår och de var ingeee kul! Usch.. Tungan ute

Nu ropar han på mig, lär gå! Heheh.

• Habbi
    Haileysmamma skrev 2011-10-11 22:34:31 följande:
    hejsan! jag heter malin och är 20år och har en dotter på 7månader och vi bor i bojsen, falun. undrar om det är någon som har lust att vara med på lite promenader ?
    Vart i Falun bor du? :)
  • Habbi
    Haileysmamma skrev 2011-10-11 22:34:31 följande:
    hejsan! jag heter malin och är 20år och har en dotter på 7månader och vi bor i bojsen, falun. undrar om det är någon som har lust att vara med på lite promenader ?
    Oj, såg nu att du redan berättat det :)
  • Habbi
    Hugooo skrev 2011-11-04 13:11:23 följande:
    Här är det full fart ! Lillkillen blev ju nyss 1år (!) och nu ska det hända någonting helatiden för att han ska vara nöjd. Idag har vi varit på lugnet och badat :) 

Nu har jag gått hem på gravpenning för nästa bebis och min man är också hemma och tar hand om Alfons för mina fogar fixar inte riktigt det ensam längre..
    Oj.. stora killen. Vad roligt att vara på lugnet, var där i söndags jag med våran lille Hugo. Han blev nyss 5 månader.

Är du gravid igen alltså?

Laddar upp en liten bild från vi var på lugnet:

:
  • Habbi
    Hugooo skrev 2011-11-04 18:19:30 följande:
    Ja det är mysigt att bada. Så roligt för dom små :) Åh 5 månader, tiden går så fort nu tyckte nyss min lilla kille var nå sånt :)
    .. Ja det är en till på gång, är beräknad till julafton :P
    Ja de är super kul, ska göra det till en vana.. typ en gång i månaden!
    Jag kan tänka mig det.. tyckte det var nyss han kom till oss, hehe.
    Ojoj, det är ju snart! Vad härligt.. du måste ha blivit gravid tätt inpå din minsta!
Svar på tråden Unga föräldrar i Dalarna (falu-området)?