Bilbarnssol i mitten bak i bilen.
Vad finns det för bilbarnsstolar som man kan ha i mitten bak i bilen?
Vad finns det för bilbarnsstolar som man kan ha i mitten bak i bilen?
Får nog åka till en affär och kolla läget.
saabs orginal förankrade vi med tillhörande bälten i golvet på bilen (det finns metallfästen under framsätet) och ett stödben...så ska vi ha det när/om vi får ett tredje barn :)
Det beror på vilken bil du har. Vi kan tex inte ha en stol i mitten bak på vår 9-5 kombi, bältet är helt enkelt för kort!
Endast barn utan kudde eller väldigt små vuxna utan vinterjacka kan knäppa bältet där :/
Så kolla längden på bältet och vad som står i bruksanvisningen för stolen (brukar finnas på tillverkarnas hemsida)
Vi har satt våran Maxicosi Cabriofix i mitten på bas med stödben. Alla våra bälten var för korta så vi var tvungna att ha bas. Finns gott om utrymme att flytta båda framstolarna som man vill beroende på vem som kör.
Tida77: 2006:a Trodde först att det hade fastnat när vi skulle åka två vuxna plus sonen i hans bakåtvända stol, tur att svärmor är "petit" =)
Vi ska kolla upp med saab om man kan byta bältet, men "sitsen" i mitten känns mer som ett armstöd än en sits, ytterplatserna är lite skålade, och mittenplatsen en smalare platt plats. När tvåan nu kommer så kommer den nog bara att fungera som åtskillnad mellan barnen när de blir lite större ;)
Acta graco hade vi bak i mitten, de var enda stället den fick plats på.
Vi köpte en Britax hi-way (0-25 kg) till vår lille son i lördags. Den gick att sätta i mitten, antingen med trepunktsbälte eller midjebälte, och har ett stödben så att man inte behöver ha den lutat mot förar-och passagerarsätet (det var ett krav om man skulle ha våran gamla stol i mitten bak), vilket var en förutsättning för oss då jag och min man är olika långa och behöver kunna flytta förarsätet.
Fördelen för oss att kunna ha den i mitten är att man kan ha förar-och passagerarsätet längre bak. Tidigare när vi hade stolen bakom passagerarsätet var man tvungen att dra passagerarsätet så långt fram att ingen kunde sitta där.
Tack ska ni ha för alla svar, har en saab 9-5 så vi får se vilken stol det blir. Känner iallafall att jag måste uppdatera stolen då de andra är för gamla nu.
Om jag skulle köpa ny stol hade jag kollat in Akta Gracos nya, för upp till 25kg. (kommer inte ihåg vad den heter)