Bilbarnssol i mitten bak i bilen.
straw2008 skrev 2011-01-24 09:05:07 följande:
Britax two way fäster du med två remmar (förankrar den i golvet) så den behöver inget stöd. Du kan inte ha någon stol med stödben tror jag... eller man kanske kan ställa stolens stödben på tunneln.
Varför behöver du ha en stol där? Mest opraktiska stället juh (jobbigt att få på bältena osv).
Om jag fattat rätt ska ALLA stolar (bakåtvända) utan stödben ha ett fast stöd bakom, dvs instrumentpanel eller främre stolar?
Vi har en britax som vi är jättenöjda med, kommer inte ihåg vilken dock. (kan kolla om du vill) Vi har den i mitten på vår saab 95 och det funkar jättebra. Den har stödben så vi kan ställa in framsätena hur vi vill, den behöver inte stöd därifrån. Just den här stolen fick vi rekomenderad för att den får plats lite mellan sätena på en 95a, så att både jag och maken kan sitta bekvämt och köra, inte sitta upptryckta mot ratten för att stolen ska få plats bakom förarstolen. Kan varmt rekomendera den, särkilt som din man verkar lång (eftersom du inte kan sitta bakom).
Den fästs med trepunktsbälte (funkar säkert med tvåpunkt också) och två remmar, samt stödben. Den är också hög fram vilket gör att barnet får plats med benen väldigt bra.
Inget problem med sikten alls tycker jag i alla fall.