• Mela78

Bilbarnssol i mitten bak i bilen.

Alla bilar kan inte ha alla stolar i mitten bak. Råder dig TS att när ni valt ut en stol att kontrollera att den är godkänd att monteras i mitten i er bil.

• Mela78
    cicci85 skrev 2011-01-24 09:00:48 följande:
    Alla stolar går att ha i mitten om det finns trepunktsbälte, alla är inte godkända med tvåpunkts. Om man inte ahr stödben måste man ju tänka på att framstolarna måste vara lika inställda så stolen får lika mycket stöd på båda sidor.Jag har inte upplevt det vingligt med någon av våra stolar i mitten, skulle det vara vingligt skulle jag inte montera en stol där.
    Kan ge ex. Acta graco (ingen av de med stödben, de får ej monteras utan) är godkänd i mitten av Ford Mondeo ST220.
  • Mela78
    cicci85 skrev 2011-01-24 09:43:50 följande:
    Twoway är väl inte godkänd utan stöd?
    Jo, man kan ha stödben på tunneln, jag har frågat på flera ställen och alla har sagt att det är okej.
    Mela78 skrev 2011-01-24 09:04:38 följande:
    Kan ge ex. Acta graco (ingen av de med stödben, de får ej monteras utan) är godkänd i mitten av Ford Mondeo ST220.
    Vad är det för speciellt med den mondeon då? I fordonslistan står det att iaf duoflex är godkänd i mitten mondeo.
    Just Duoflex vet jag inget om, så jag säger inget om den.
    Vanlig Mondeo vet jag inte, men Mondeo ST220 har en väldigt hög konsoll i golvet i kombination med rätt så låga säten. Stödbenen går inte att göra tillräckligt korta så att stödbenet sitter stadigt mot golvet samtidigt som stolen sitter mot sätet. Detta gör att bilbarnstolarna inte sitter fast på ett säkert sätt. Vet att det finns flera andra bilar som dras med samma problem.
Svar på tråden Bilbarnssol i mitten bak i bilen.