• By Starlight

Behöver tips på mat med lite kcal

Extrembantar just nu. Vill ha i mig riktigt lite kcal. Äter bars och dricker shakes, men vill äta vissa mål. Vad ska jag äta??? Behöver verkligen tips....

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Svar på tråden Behöver tips på mat med lite kcal
  • Ganyca

Haha, ja jag såg efter jag skickat att det var ett tag sen ;) Men vad tyckte du om den då?

• By Starlight

Eftersom jag inte öppnat den sedan 2010 så kanske det säger en hel del om boken ;)

Tyckte inte den var nåt att ha. 

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • taggigros

Ett annat tips är keso med typ jordgubbar eller nån annan frukt, så himla gott!

Gör den gamle klassikern fyllda paprikor. Du kan ju ha i lite vad som helst som te x råris, lite linser för protein och fetaost eller kött om du äter det..

Linssoppa är verkligen det enklaste som finns, ha i alla alla sorters grönsaker som du har liggandes hemma bara, och krossade tomater och vitlök och chili.

Men jag undrar, hur går det att äta så extremt kalorinålt? Dör du inte av hunger?;)

• Biffus

"Wraps" eller "tacos" med rå savoykål som "bröd" och fyll det med tomat, ruccola, vindruvor, gräslök eller vad du nu vill ha (ruccola+vindruvor är fantastiskt). Ät så mycket som du vill av det!

• Boomsan

Hej TS, har du hunnit få hem boken och börjat använda dig utav den? jag sitter och funderar på om jag ska köpa den eller inte så du får gärna ge ett omdöme Glad

• tuttar

Urgammal tråd, men äh, jag vill ändå dela med mig. Jag brukar köpa fryst wokmix och steka med lite olika kryddor. Typ inga kcal. På med lite soya, bara. Är jag ashungrig kör jag äggnudlar och räkor till. Var på stl 42/44 men är nu tillbaka i min bekväma storlek 34/36. Sen älskar jag morotssoppa, det är skitenkelt att laga, går att variera och är väl kalorisnålt, tror jag. Bästa är att min sambo hatar morötter, så jag har lunch för en hel vecka! Blev sugen, ska nog ta och svänga ihop ett par liter redan nu.

• Hälsosam livstil

Hej! Det mat som innehåller minst kalorier är bland annat gurka, rödbetor, vattenmelon, citron, svamp, sparris, blomkål, tomater och grapefrukt. Det som engelskan kallar "Zero calorie food" är mat som innehåller mindre en 50 kcal per 100 gram. Dessa frukter/grönsaker innehåller massa vitamin C, vitamin B, kalcium och massa mer. Och det är väldigt mättande också!!! Skriv gärna några frågor om du undrar hur många kcal de innehåller eller vad de hjälper kroppen med, bland annat så finns det fler frågor du kan fråga mig om du vill!

Svar på tråden Behöver tips på mat med lite kcal