Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

Behöver tips på mat med lite kcal

Extrembantar just nu. Vill ha i mig riktigt lite kcal. Äter bars och dricker shakes, men vill äta vissa mål. Vad ska jag äta??? Behöver verkligen tips....

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Svar på tråden Behöver tips på mat med lite kcal
  • By Starlight

Marlean, tack för tips. Har fått tips om soppa innan. Men det är alltid lite för komplicerade soppor som jag inte orkar ge mig på..och som ska mixas osv.(har ingen mixer) .Jag har en liten 1-åring hemma och typ aldrig tid att lägga ner massor i matlagningen. Men ska kolla upp lite soppor. Tips på någon enkel då?

Någon som har tips på mat som innehålelr kcal..liksom råvaror.
    Kyckling åt jag idag..med lite råris till. 100 g kyckling är ca 90 kcal...och i portion råris var ungefär..hmm..ja nu minns jag inte..men inte jättemkt iaf...hade sedan två teskedar lätt cremefracie till.
    Men jag vill ha mer tips på sådär enkla rätter...med simpla saker i..

• By Starlight
    Mamma till bröderna bus skrev 2010-11-12 10:20:22 följande:
    Ja men man kan hitta lite magrare, en del kan man göra magrare oxå genom att utesluta vissa ingredienser ett annat tips är att åka till typ city gross eller lagerhouse och kolla böcker, jag hittade en med recept på under 100 kcal/portion, det åt jag ibörjsn av min diet (höll 600 kcal/dag i 3 veckor) den heter typ 100 kcal
    Men gud vad heter den boken??? Vill haaaa!!!
  • By Starlight
    nykropp skrev 2010-11-18 17:44:27 följande:
    Tryck i dig kyckling, kött och fisk. Fyllda med proteiner och nyttighter.

Efter du har svält dig, hur ser din plan ut då? Skall du börja äta som vanligt igen då?
    Jag ska inte "äta som vanligt" Eller det beror på hur man ser det. jag ska äta bra. "som vanligt" för en del människor. Jag har ätit skit länge nu. Jag ska återgå till att äta bra mat och skippa allt som är skit. (skit är mängder av socker och fett som jag fått i mig)
  • By Starlight

Eftersom jag inte öppnat den sedan 2010 så kanske det säger en hel del om boken ;)

Tyckte inte den var nåt att ha. 

Svar på tråden Behöver tips på mat med lite kcal