• Ladyn

Hur äter ni TACOS?

Var nyligen hem till en kompis på Tacos, jättesmarrigt, förutom att typ ALLT fattades för att det ska (enligt mig) bli riktig Tacos Dom hade tex ingen grönsallad, tomat eller tacosås...Utan stora bitar av paprika, gurka o lök o till det creme fraiche...O vindruvor!!! Ja alla är vi ju olika, därför vore det skoj att höra hur ni andra äter eran Tacos, för det verkar ju vara rätt många som äter det titt som tätt om man kolla på "Vad ska ni äta till middag ikväll" tråden!

Jag kan börja, jag äter min tacos på följande vis:

Finstrimlad grönsallad, tomat, gurka o lök. Majs, ost, tacossås o ev gräddfil.
    Tacoköttfärsen.
    Till det Tortillas o "hårda bröd" !

Men för det mesta äter vi faktiskt fajitas, det är godast
    Då byter vi bara ut köttfärsen mot kyckling!

Jag har även hört vissa som har mosad banan på sin tacos...

• Svar på tråden Hur äter ni TACOS?
  • Lilah

Nån mer än jag som ska äta tacos ikväll???!!!

• Nasse liten

Vi åt tacos för ca tre timmar sen. Jag äter alltid chili nachos(usel på stavning..=)), köttfärs och gurka. PUNKT

Jag tycker att den goda köttfärs smaken försvinner om man har ngt mer på, lite underligt, jag vet...

• Miss Bubbelgum

Hos oss är sallad, lök, ost, tomat, gurka, tacosås o gräddfil givna. Oftast även avocado o paprika. Ibland byter vi ut köttfärsen mot strimlad kyckling som först fått marinera i sweetchilisås, vitlök o soja. GOTT!
    Mjuka tortillas oftast.

• Jessica K

Ett litet tips:

När jag, min bror och kusiner var små och vi skulle äta tacos första gången gillade vi inte tacoskalen (som var det enda som fanns just då) och åt istället i KORVBRÖD! Det är faktiskt riktigt gott! Och mättar mer än skalen eller tortillas.

• Jessica K

En sak till:

Förrutom saker folk redan har nämnt är det supergott med gröna bönor, typ HARICOT WERTHS, från burk på. Blir extra saftigt!

• Ladyn

IKVÄLL BLIR DET ÄNTLIGEN TACOS HÄR!!!

Känner att jag kommer att föräta mig efter denna långa väntan...

• Kaijn

Jag föråt mig inte!
    Efter 2 tacotubs med multum med mums åt jag inte mer trots att jag hade sug efter mer, men jag tog det lugnt och insåg att magen var full. Snacka om att förvåna sig själv.

• Majken

Vanligtvis brukar vi ha både hårda och mjuka skal och till detta följande:

sallad
    tomater
    gurka
    röd lök
    majs
    riven ost
    salsa
    gräddfil eller nån typ av Fraiche

MEN.... fick ett tips av en kompis häromdagen så igår åt vi Tex-mex-tårta och det var SUPERGOTT!!!

Man fräser lök och köttfärs med taco-kryddan som vanligt.
    har i lite vatten och sedan ca 200 g Philadelphiaost (jag tog naturell 16%)
    Sedan varvar man mjuka skal med köttfärsröran som till en tårta och avslutar med skivade tomater på toppen och sedan riven ost uppe på det.
    Gratineras i ugnen i ca 15 min 225´ och serveras som en tårtbit tillsammans med en god grönsallad med valfritt innehåll!

Verkligen gott och lite kul att variera sina tacos eftersom vi äter det nästan verje fredag!!

• Ladyn

Jag föråt mig, jag är fortfarande jättemätt efter igår
    Men gott var det, så det var det värt

• Kusin Vitamin

Tacokryddad köttfärs
    Hackad lök (gul eller röd)
    Ost
    Gurka
    Tomat
    Majs
    Taco-sås
    Guacamole
    Gräddfil

Oftast mjuka skal, de hårda är så svårätna!

• pratglada tjejen

Hej!
    Orkar bara läsa 1:a sidan nu...
    Min tacos:
    "pannkaka"-tunna runda bröd
    sallad
    tomat
    gurka
    gul o röd paprika (lite olika)
    majs
    rödlök
    köttfärs blandat med "allroundkrydda"-finns också som kött och grillkrydda
    ost
    creme fraigh
    tacosås medium o mild

tror ej att jag glömt ngt, fick paprikaidén av mmmn bästa kompis :)

Kramar

• Stargirl

Detta har vi till tacos....

Tomat
    Gurka
    Sallad (ofta isbergsallad blandat med ruccola)
    Majs
    Lök
    Riven ost
    Guacamole
    Röd taco sås
    Tzatsiki eller annan yougurt sås.

Ibland hackar jag även svarta oliver men bara om jag har det hemma.

• lycka79

Hm, ja vad brukar vi ha...

Grönsallad
    Tomater
    Riven ost
    Tacosås
    Gräddfil eller fraiche
    Majs
    Lök
    Syltlök
    Gurka
    Köttfärs med tacokrydda

Och så har vi tacoskal, pitabröd eller såna där bröd till fajitas. Speciellt de som är smaksatta med vitlök eller chili (tror det är de kryddorna iaf), är kanongoda till!

• lycka79

Kom på att det nog är tortillas vi har, som är smaksatta.

• Björn Lindblom

Hei. Jak är lite svensk. fölåt om inte fostå Skrattande

här koma den

inköpeslissta Thacos

2cilo kötefärs

2 pakete böd

Nanans 1 bök

tomaat

göka

majss

skanpinion

cokacola till mat

tajkokrytta 2 pakete

papika

thacos sos. stak

quackamoule

tjips

myket god :- |  
  • klyban

Den som vill utveckla sin tacos de kan testa göra det mer som Mexikanerna gör tacos, än vår tex mex variant.

Det betyder ofta bra färre ingredienser och i majstortilla(den får man göra med masa harina, enklast att beställa på nätet om man inte bor i storstad elelr har tur en affär tar in.)
    Majstortillan har en rätt säregen smak mot man är van vid, en del gillar inte den initialt, men anser det är värt och lära sig att äta.

Den som vill göra egna vetetortillas, så är detta recept utmärkt att använda sig av.
    thecafesucrefarine.com/best-ever-homemade-flour-tortillas/
    Och gör göra degen par timmar före, och vill man inte baka tortillas när man ska äta, så går det även göra dom långt innan.
    Det går inte på majstortillas med masa harina, smakar konstigt om man gör dom i förväg och sen för ligga i par timmar.

Dock kan man göra degen en bra stund innan på masa harina, så kan man ha en press och färdig portionerade bollar, så rasslar det bara till i att baka dom.
    Jag gör små majstortillas, runt två mumsbitar och bakar 3st samtidigt i en stekpanna.(Så man får en viss förståelse hur små de är, går även köra så små att det är en mumsbit.)
    För mig vi partar om ca25g stycket(Är inte hundra då jag idag inte väger dom längre.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Moder1

Här har vi olika på.

Tortillabröd , köttfärs, majs, äpple, annanas, tomat, gurka, paprika, riven ost , jordnötter, rödlök, tacosås och vitlökssås.

Tacoskal köttfärs majs gurka ost

Tacobröd köttfärs ost gurka annanas majs sås.

Svar på tråden Hur äter ni TACOS?