• Ladyn

Hur äter ni TACOS?

Var nyligen hem till en kompis på Tacos, jättesmarrigt, förutom att typ ALLT fattades för att det ska (enligt mig) bli riktig Tacos Dom hade tex ingen grönsallad, tomat eller tacosås...Utan stora bitar av paprika, gurka o lök o till det creme fraiche...O vindruvor!!! Ja alla är vi ju olika, därför vore det skoj att höra hur ni andra äter eran Tacos, för det verkar ju vara rätt många som äter det titt som tätt om man kolla på "Vad ska ni äta till middag ikväll" tråden!

Jag kan börja, jag äter min tacos på följande vis:

Finstrimlad grönsallad, tomat, gurka o lök. Majs, ost, tacossås o ev gräddfil.
    Tacoköttfärsen.
    Till det Tortillas o "hårda bröd" !

Men för det mesta äter vi faktiskt fajitas, det är godast
    Då byter vi bara ut köttfärsen mot kyckling!

Jag har även hört vissa som har mosad banan på sin tacos...

• Svar på tråden Hur äter ni TACOS?
  • Gull Mamman

Köttfärs med tacokrydda..
    mjukt bröd
    gurka
    tomat
    majs
    paprika
    lök (gul eller rödlök)
    ost
    taco sås (mild o het)
    gräddfil
    tacochips

jag tycker inte att de spelar nån roll vilket märke det e har inte märkt nån skillnad än.. ..vi brukar köpa Eldorados tacogrejer..

• Göteborgstjej

va sugen jag blev nu då!

• Junifer

köttfärs (taccokryddad), vitlöksdressing, sallad, gurka, tomat, rödlök, ost, starksås, tabasco.... är såååååååååååååå hungrig!

• Meline

Jag har:

Tacos (hårda eller mjuka)
    Köttfärs med kryddmix
    Sallad
    Tomat
    Tacosås
    Lök

Men nyaste favoriten är tacogratäng med philadelphiaost, cremefraiche, nachos och kryddad köttfärs, och sedan sallad till.

• Gustie

Mem:

Åhhhh...har du recept på Tacogratängen, det lät ju farligt gott!!!

• Meline

Gustie:

Det finns massor av varianter här på fl, om du söker på tacogratäng kan du få upp lite olika variationer av den...
    Men den jag brukar göra är ganska enkel, man steker köttfärs och häller på kryddan som man gör när man gör vanliga tacos.
    Sedan geggar man samman creme fraiche med philadelphiaost (båda ska vara naturella smak) och kletar ut på bottnen av en ugnsfast form, häller på köttfärsen och lägger på ett lager nachos. Jag brukar trycka ner dem i köttfärsen så att de blir alldeles mjuka i ugnen (jättegott) och strör över ost. Sedan låter man det stå i ugnen tills osten fått färg ungefär. Sedan äter man det med en vanlig grönsallad, och eventuellt ännu mer nachos till.

Men som sagt, det finns olika versioner, vissa blandar också i paprika och lök och har purjolök ovanpå, det finns nog många recept härinne att välja mellan.

Lite mer lättätet än tacos, och supergott.

• Tjohalia

Detta är vad vi brukar ställa fram till mej och sambon, men då äter vi inte av allt båda två utan tex majs äter han och champingjoner äter jag...

köttfärs
    creme fraich
    tacodip (gräddfil med dipmix som man brukar dippa chips i)
    sallad
    gurka
    majs
    champingjoner
    banan
    riven ost
    tacosås stark
    tacosås tropical
    Tortillas
    nachos

Svar på tråden Hur äter ni TACOS?