• Ladyn

Hur äter ni TACOS?

Var nyligen hem till en kompis på Tacos, jättesmarrigt, förutom att typ ALLT fattades för att det ska (enligt mig) bli riktig Tacos Dom hade tex ingen grönsallad, tomat eller tacosås...Utan stora bitar av paprika, gurka o lök o till det creme fraiche...O vindruvor!!! Ja alla är vi ju olika, därför vore det skoj att höra hur ni andra äter eran Tacos, för det verkar ju vara rätt många som äter det titt som tätt om man kolla på "Vad ska ni äta till middag ikväll" tråden!

Jag kan börja, jag äter min tacos på följande vis:

Finstrimlad grönsallad, tomat, gurka o lök. Majs, ost, tacossås o ev gräddfil.
    Tacoköttfärsen.
    Till det Tortillas o "hårda bröd" !

Men för det mesta äter vi faktiskt fajitas, det är godast
    Då byter vi bara ut köttfärsen mot kyckling!

Jag har även hört vissa som har mosad banan på sin tacos...

• Svar på tråden Hur äter ni TACOS?
  • gyro

vi är nog lite tråkiga

köttfärs med tacokrydda
    mjuk tortilla
    isbergssallad
    tomat
    gurka
    majs
    vitlöksås
    gul lök

kram

• Atikin65

HM,sällan jag brukar går på sånt, men idag var jag tvungen att skickar iväg sambon för att inhandlar Taco tillbehör efter att har läst i denna tråden:) Tack för tipsen med bananen förresten,skitgott ju!

• En Frida

Jordnötter är smaskens i tacos. Särskilt om man har hårda skal. Sedan brukar jag göra en sås på gräddfil, vitlök, peppar, salt och lite chilisås. Mums!

• Marlean

Får jag fråga vem som äter BANANEN??? Verkar lite missplacerad. Ananas är ju annars gott i småbitar i.

• fipa2

vet inte om det redan sagts här, men dessa hårda skal som man fyller, är inte alls äkta tacon så ni som tror det har blivit helt vilseledda.

en taco är en fylld tortilla rulle, stekt. alltså mjuk.

• Kaijn

Verdammt! Nu blev jag ju jättesugen på sån mat.... och jag som är pank...

• Julienne

Har också testat att köra med tacodip, så som Tjohalia brukar ha till sin tacos, men vi känner att det blir för mycket av "tacokrydda" och kör med endast gräddfil och några pressade vitlöksklyftor.

• jesslin

Vi brukar ha köttfärs, ibland kyckling som jag då gör med creme fraiche i och kryddor.
    gul och rödök, majs, sallad, gurka, tomater, jalapeno, nachos, tortillabröd, tacos, tortillachips,salsa, tacosås, gräddfil eller med holidaydip i.

• mammacatta

ofta, gärna och kladdigt

Svar på tråden Hur äter ni TACOS?