Hur äter ni TACOS?
Den som vill utveckla sin tacos de kan testa göra det mer som Mexikanerna gör tacos, än vår tex mex variant.
Det betyder ofta bra färre ingredienser och i majstortilla(den får man göra med masa harina, enklast att beställa på nätet om man inte bor i storstad elelr har tur en affär tar in.)
Majstortillan har en rätt säregen smak mot man är van vid, en del gillar inte den initialt, men anser det är värt och lära sig att äta.
Den som vill göra egna vetetortillas, så är detta recept utmärkt att använda sig av.
thecafesucrefarine.com/best-ever-homemade-flour-tortillas/
Och gör göra degen par timmar före, och vill man inte baka tortillas när man ska äta, så går det även göra dom långt innan.
Det går inte på majstortillas med masa harina, smakar konstigt om man gör dom i förväg och sen för ligga i par timmar.
Dock kan man göra degen en bra stund innan på masa harina, så kan man ha en press och färdig portionerade bollar, så rasslar det bara till i att baka dom.
Jag gör små majstortillas, runt två mumsbitar och bakar 3st samtidigt i en stekpanna.(Så man får en viss förståelse hur små de är, går även köra så små att det är en mumsbit.)
För mig vi partar om ca25g stycket(Är inte hundra då jag idag inte väger dom längre.)