• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Sommarlängtan 76

HEj, 
    Pluttemor, jag håller mina tummar. 
    Här är allt bra. Efter 7 syskonförsök (3 färsk och 4 FET) är jag nu gravid i v.27. Väntar alltså en lillebror till vår son i maj. Det är fantastiskt och jag har nog inte riktigt fattat det ännu. Jag hade börjat ställa in mig på att vi skulle vara tre i familjen och allt som är bra med det. Men vi hade inte gett upp riktigt...

• Pluttemor

Sommarlängtan, kul att ni lyckades!! Vi har oxå lyckats nu, efter ett ivf och två fet. Jag e gravid i v 6 än så länge, men det känns helt underbart att det e nära ett syskon till vår son

• Pysslig

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååååååå vilka underbara nyheter!!! Hjärta Hjärta Hjärta

Sommarlängtan, jösses vad många försök ni fått gå igenom. Vad härligt att du är i v 27 nu! Inte länge kvar innan du får snusa bebis igen!

Pluttemor! GRATTIS! När är det VUL?!!!!! Jag undrar bara när jag kan börja använda mina tummar igen!!! *kramar* Hjärta

• Pluttemor

Tack pysslig!! Allt känns så overkligt bara!! Vi har vul 4/3. Nervös väntan, dels för att dom satte tillbaka två ägg, men oxå nervöst för att mina tidigare graviditeter oftast har börjat med blödningar. Så jag e ganska spänd och har inte riktigt kunnat njuta än. Sen är det alla symtom, vissa dagar känner jag mig supergravid, andra inte.

Jag försöker att inte känna efter så mycket och bara njuta. Men det e svårt!!

Hoppas givetvis att det inte ska blöda något den här gången men jag kan inte rå för att vara nervös

• Pluttemor

Har dessutom åkt på en rejäl förkylning. Tror ni att det e farligt för lillbönan/lillbönorna ?

• Pysslig

Min teori är att det är bra att vara sjuk i början, då focuserar immunförsvaret på det istället för ett märkligt embryo! Sjuka på!!!

• Pluttemor

Allt såg bra ut på VUL trots att jag hade lite bruna flytningar. Fick se en liten böna med finaste hjärta!!! är i v 8+1 nu nästa milstolpe blir KUB testet. ser det mer som en möjlighet att få träffa bönan

• Pluttemor

Någon som ens är kvar i den här tråden? :)

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Hej pysslig :) det är bra med mig. Dock dåligt med inloggning på FL. Har två underbara gossar nu :)

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Missne
    Pluttemor skrev 2015-12-09 18:50:26 följande:

Någon som ens är kvar i den här tråden? :)

Jag har inte varit inne i denna tråden på många år, men kan nu konstatera att  kanske även jag ska få bli mamma till slut. Har gjort äggdonation och även haft immunsupport för att lyckas. Har tid för bedömning av igångsättning 1 januari så nu är det nära .
  • Pysslig
    Missne, GRATTIS!!! Underbart att höra!!! HjärtaHjärtaHjärta Är bebisen hos er nu?!! Vilken otroligt lång och kämpig väg ni fick vandra. *kramar*

Pluttemor, jag har två tjejer som fyller 7 och 5 år. Tiden går alldeles för fort!
Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11