• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Sommarlängtan 76

HEj Pluttemor, Hur har det gått?
    Här går det inte bra. Vårt sista blasto överlevde inte upptiningen, så det blev ett abrupt slut på behandlingen.
    Nu har vi bestämt oss för att fortsätta. Vi känner inte att vi är klara med detta ändå. Det enda som fick mig att se lite positivt när vi fick beskedet var att jag skulle få börja direkt på kommande blödning med korta metoden. Då förstod jag vad som gäller för mig. Nu är det några veckor väntan igen och så börja med sprutorna... 

• Pluttemor

Det har tyvärr inte gått så bra! Började blöda idag, en dg innan TD ! Har gråtit så mycket att tårarna e slut! 55000 är som slängt i sjön! Hur ska man rka kämpa vidare? Hur orkar man? Jag e helt slut i huvudet mentalt! Kul att ni går vidare så snabbt! Själv ar jag bestämt mig för att ta en paus på 6 mån! Jag vill inte tänka på IVF mer!!! Jag vill njuta av att jag har min fina son! Men jag kan heller inte vänta allt för länge pga min endometrios

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

troll lycka: Vi har tagit ett uppehåll nu, jag börjar förhoppningsvis med nedreglering nästa månad, 

Men just nu är det ingenting  

• Sommarlängtan 76

HEj, 
    Vi gjorde ett färskförsök före sommaren och fick tillbaka två fina embryon, men det blev inget. Stor besvikelse igen och man undrar vad som krävs för att lyckas. Vi hade köpt ett nytt trepack och har två gånger kvar. Nu har vi hämtat lite nya krafter under sommaren och håller på med ett nytt försök. ÄP nästa måndag fick jag veta idag!
    kram till er alla! 

• Pluttemor

är det någon som är kvar här? :)

• Pluttemor

Hej pysslig!! Kul att se dig med! Vi försökte med syskonförsök 3 gånger i Falun utan att lyckas tyvärr, Men just nu ruvar jag på två små krabater sen idag, 5 dagars odlade. :) så nu behöver jag alla tummar o världen

• Pysslig

Pluttemor, håller tummar och tår för dig! Tänk att det är nästan exakt 6 år sedan vi träffades i din tråd. Hoppas att det är bra med alla.

• Pluttemor

6 år sen, oh My godness! Vad tiden går fort. Med oss e det bara bra, vi är en lycklig familj så som vi är Idag med vår son som e 3,5, men det vore så underbart om vi kunde få ett syskon till honom. Hoppa att allt e bra med dig och din familj ;)

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11