• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • korfu08

Tack så mycket, just nu känns det tungt, min make skall träffa läkaren på fredag och då får vi veta mer och lämnar spermaprov nu, men operationen blir i höst och får se när vi kan starta IVF, vi tar det nog privat. För vi får ändå betala själva, för vi har ju ett biologiskt barn redan. Men det känns lite jobbigt just nu. Man längtar och vår dotter vill så gärna ha ett syskon.

• Pluttemor

Nu är han här! Vattnet gick 2 på natten och den 18/7 kl 16.50  tittade lille plutten ut! .. En månad för tidig! Han e fortfarande lite liten så vi blir kvar på sjukhuset tills plutten lärt sig suga ordentligt. 1880 gram vägde han vid födseln och är det mest underbara som finns! Vi mår båda bra under omständigheterna Men det kommer ta sin lilla tid.  

Snart blir vi tre =)
  • korfu08

åh grattis Pluttens mamma, så kul för er och hoppas att allt går bra och härligt att ni äntligen fått en liten bebis. Det mest underbara som finns, att få barn. Men inte det mest självklara.

Må så gott och jag säger STORT GRATTIS !!!

• Hope08
    Glad GRATTIS!!!!  GRATTIS !!!!!

Pluttens mamma. Vad roligt att se att ni äntligen fått er efterlängtade och älskade lilla bebis! Baby

Jobbar på min man att vi ska försöka med ett syskon till lillskruttan... har ju 2 eskimåer kvar :) Vi får se, han är så orolig att det sjka bli som förra gången. Men jag är optimist och tror inte att samma sak händer två gånger.
  • Missne

Pluttens mamma: GRATTIS!!!! till att du änligen blivit mamma. Kram

• Cakan5

Stort grattis tiller pluttens mamma!! Njut nu av er lille prins. kram

• korfu08

JAg hoppas att det skall gå bra att göra provrörsbefruktning och så, men tycker det verkar lite läskigt med de där sprutorna man skall ta och sen hoppas jag slippa blöda, blödde jättemycket vid vår dotters förlossning tappade två liter blod och vid missfallen har jag störtblött och har en tendens att blöda mycket i min lilla spröda kropp.

Kul för dig Pluttens mamma att ni äntligen blivit föräldrar. LYCKA TILL !!!

• Troll lycka

Plutten- MASSA GRATTIS!!!!!!!!!!! Änltigen e han här gumman, som du har väntat!!!!!!!!! STORA KRAMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej alla andra, jättelänge sen jag var in här! Nu har min lille prins hunnit bli ett år o jag börjar bli riktigt riktigt sugen på syskon! Ska börja med ett försök i början på november har vi tänkt.. spännande men också väldigt nervöst..

Har inte hunnit läst genom alla inlägg men sänder en kram till alla kämpar!

≈♥ Välkommen till världen vårt lilla troll! ♥≈
  • Pluttemor

Tack alla underbara! Det börjar närma sig hemgång för oss nu

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • korfu08

Åh Pluttens mamma kul att ni får komma hem och att allt verkar gått bra, må så gott och lycka till framöver.

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11